Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 386040 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
Reactie #1380 Gepost op: 20 april 2016, 19:42:29
Citaat van: kaasje link=msg=1420046 date=1461170992
Mensen gaan bij een hogere pakkans rode kruizen associëren met een financieel gevolg. Kijk maar naar flitsers. Als er ergens een VW transporter in de berm staat gaan een hoop mensen al op de rem staan.
Jazeker, maar dan moeten die mensen het rode kruis wel eerst zien. Bestuurders die bewust een rood kruis negeren vind ik niet het grootste probleem, zij weten dat ze fout zitten en verwachten ieder moment een pijlwagen of een paar pilonnen en gebruiken het vrije asfalt om nog net die extra auto's in te halen. Ronduit asociaal, maar ze rijden je (net) niet dood. Hier valt wat winst te halen met een hogere pakkans.
Ik doel op de bestuurders die de pijl, het kruis en de daarop volgende dienstauto of pijlwagen over het hoofd zien. Zij zorgen ervoor dat een wegwerker niet meer zeker is of hij nog wel huiswaards zal keren of dat een Nederlandse fabrikant van tijdelijke wegbewijzering een nieuwe recordomzet draait. Deze groep bestuurders houd je niet tegen met torenhoge boetes en 100% pakkkans, ze stoppen immers ook niet voor een massief stuk staal met knipperende lampen.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #1381 Gepost op: 20 april 2016, 20:30:07
Mooi beschreven Jadjong. Inderdaad is de tweede groep het gevaarlijkst.


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #1382 Gepost op: 20 april 2016, 20:39:16
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1420010 date=1461164102
Maar dan flits je toch op snelheid ipv het negeren van rood kruis?

Je flitst inderdaad op snelheid. Echter de geflitste kentekens gebruik je niet om een bon voor de snelheid uit te schrijven, maar voor negeren van het roodkruis ;)
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #1383 Gepost op: 20 april 2016, 21:09:52
Dan zal je heel secuur moeten werken. Er zal waarschijnlijk ook een strook open zijn. Deze worden waarschijnlijk ook gefotografeerd en krijgen dan ten onrechte een beschikking.
Wel een goed idee maar erg arbeidsintensief.


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #1384 Gepost op: 20 april 2016, 22:07:02
Citaat van: jadjong link=msg=1420034 date=1461167647
Ik vraag me af wat het nut is van een automatisch systeem met camera's om mensen te beboeten die niet opletten. In het geval van een trajectcontrole werkt het omdat die op een vaste plaats staat, als je morgen bij Deil op de A2 een TC neerzet knalt iedereen die bij Abcoude nog wel 'oplet' er ongemerkt doorheen.
Wat je wilt is een bestuurder die zich 100% concentreert op het verkeer, dat is een onmogelijke opgave. In de ochtend zie je mensen slaperig naar hun werk rijden, om half zes zie je dezelfde mensen vermoeid van een lange dag werken weer huiswaards keren.

Ik snap het princiepe van een rood kruis en zal er niet onderdoor rijden, ongeacht de boete. Maar als ik niet oplet rijd ik er toch onderdoor, daar helpt geen enkele vorm van handhaving tegen. Enkel de betonnen vangrail.

Automatisch zou perfect zijn, maar je ontkom er niet aan dat je af te toe op een baan met een rood kruis terecht kom in verband een ongeval ofzo. Daarom moeten rode kruizen bonnen gewoon door politiemensen geschreven worden.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #1385 Gepost op: 20 april 2016, 22:33:25
Citaat van: Bollie link=msg=1420094 date=1461182822
maar je ontkom er niet aan dat je af te toe op een baan met een rood kruis terecht kom in verband een ongeval ofzo.
Wattuh? Ik ben nog nooit (privé) onder een rood kruis doorgereden. Niet af en toe en ook niet in verband met een ongeval.
Juist de combinatie van deze twee zaken zorgen er voor dat de meerderheid van de automatische bestuurders onder een rood kruis door rijdt. Dat is geen toeval of per abuis en het komt niet door het ongeval maar door het niet en niet juist observeren en reageren.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1386 Gepost op: 21 april 2016, 00:28:39
Het is mij 1x overkomen dat ik door een rood kruis reed, vlak voordat ik onder het matrixbord door reed verscheen op de matrixborden links van mij een snelheidsbeperking en op de matrix boven mijn rijstrook (de meest rechter) een rood kruis, ik ben wel zo snel mogelijk een baan opgeschoven zodat ik bij de volgende matrix al niet meer onder een rood kruis door reed. Er was toen inderdaad een ongeval gebeurd op de rechter rijstrook en die werd toen ook afgekruist.. Ik denk dat Bollie het ook op die manier bedoeld.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #1387 Gepost op: 21 april 2016, 07:15:32
Citaat van: Bert65 link=msg=1420084 date=1461179392
Dan zal je heel secuur moeten werken. Er zal waarschijnlijk ook een strook open zijn. Deze worden waarschijnlijk ook gefotografeerd en krijgen dan ten onrechte een beschikking.
Wel een goed idee maar erg arbeidsintensief.

Goed afstellen op de juiste rijstrook. Minder arbeidsintensief en nauwkeuriger dan alles snel oppennen denk ik zo.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #1388 Gepost op: 21 april 2016, 16:18:51
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1420112 date=1461191319
Het is mij 1x overkomen dat ik door een rood kruis reed, vlak voordat ik onder het matrixbord door reed verscheen op de matrixborden links van mij een snelheidsbeperking en op de matrix boven mijn rijstrook (de meest rechter) een rood kruis, ik ben wel zo snel mogelijk een baan opgeschoven zodat ik bij de volgende matrix al niet meer onder een rood kruis door reed. Er was toen inderdaad een ongeval gebeurd op de rechter rijstrook en die werd toen ook afgekruist.. Ik denk dat Bollie het ook op die manier bedoeld.

Exact  O0


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #1389 Gepost op: 22 april 2016, 08:52:41
Wat er misschien ook nog wel speelt: Je ziet tegenwoordig veel rode kruizen die bedoelt zijn om verkeer makkelijker te kunnen laten invoegen (zoals op de A9) of als de spitsstrook gesloten is. Mensen raken eraan 'gewend' en zien dus elke keer een lege rijstrook als ze er langs rijden. Er zijn er genoeg die dan zullen denken als ze haast hebben, dat het  'toch wel weer voor het invoegen zijn, dus ik kan die auto wel even over de af gekruiste strook inhalen.

Ik wil het niet goed praten, maar wel iets om over na te denken. Al zijn de kruizen niet meer uit het weg beeld weg te denken, en om er nu iets nieuws voor in de plaats te zetten bij een ongeval word ook weer problematisch in regeltjes Nederland.