Ko: uit jouw reactie begrijp ik dat je niet bepaald een leek op het verkeersgebied bent. En dat zou moeten inhouden dat je het begrijpt dat we ons niet gaan excuseren voor het gedrag van een ander. Ik heb er geen boodschap aan dat de gemiddelde automobilist niet weet wat fend off is: de gemiddelde automobilist weet niet eens dat hij/zij moet (proberen) te stoppen voor een oranje verkeerslicht!
Mopper: Ik ben het met je eens. Mijn opmerking was meer gericht tegen HIT die de fend-off opstelling een excuus vond om de afslag te nemen.
Ik verwacht van elke automobilist (en dat is hij/zij wettelijk verplicht) dat zij op de hoogte zijn van de verkeersregels. Op het moment dat iemand zware nalatigheid daarin valt te verwijten is een artikel 130 of een invordering geheel terecht.
Dat iedereen de regels moet kennen ben ik met je eens. Echter, geen van de automobilisten is met een rotgang (ook niet die mevrouw) de afslag op gereden om tussen agenten en wagens door te zigzaggen. In dit geval vind ik artikel 130 of invordering te zwaar en disproportioneel. Wat dat betreft zou een puntenrijbewijs beter zijn.
Alternatieve straffen (laten stilstaan op de vluchtstrook) zijn al jaren niet meer afdoende, men gaat zich alleen maar ergeren aan jouw gedrag. En met een beetje goede wil dienen ze een klacht in en kan jij een excuus aanbieden voor onbehoorlijk gedrag. Want het is en blijft vrijheidsberoving.....
Dat dit vrijheidsberoving kan zijn wist ik niet. Maar feit blijft dat ze op een afgesloten rijstrook staan. Mogen ze daar wel rijden na te zijn bekeurd?
Sorry man, maar de PVDA methode is so jaren 80,
Laten we nu geen politieke discussie beginnen. Ik beperkt me er toe dat de PvdA altijd met andere partijen in de regering zat ;-)
kijk maar naar de cijfers wat betreft de R545. De cijfers nemen amper af als je kijkt naar de prijs/ techniek verhouding. Vroeger was een "oortje" dik in de euro's, tegenwoordig kosten ze bijna niks en toch blijft men lekker met die mobiel aan de oren zitten.
Dat vind ik zelf ook verbazingwekkend. Men rijd ik auto's waar jij en ik alleen maar van kunnen dromen. Terwijl ik in mijn Nissan Nootje al een bluetooth heb. Overigens zijn kennelijk veel politiewagens niet met bluetooth uitgerust gezien het aantal agenten met een telefoon in hun handen ;-)
Ik heb nog zo'n mooi spreekwoord geleerd: "zachte heelmeesters maken stinkende wonden"
Ja, maar voor een gebroken enkel ga je geen been afzetten ;-) ;-)