derhalve moest ze toen hier ook al over heen.
Dan gaat het hier al fout: zij "moest" hier overheen. Waarom? Om bij de afrit te komen? En als daar nou juist een zwaar ongeluk was gebeurd? Dat zie je pas als je de afrit al hebt genomen, en je niet meer terug kan.
-Niets te zien op deze strook, afrit was vrij,
Spijkers zie je niet als je met >100 voorbij rijdt. Kan een reden zijn van een kruis. Kruis is een 'no-go'.
-Punt van irritatie: Beneden stond de fuik, zet even een mannetje boven om het af te sluiten.
Er stond een kruis om het af te sluiten. Dat kruis kan er binnen 2 tellen hangen, eer dat er een 'mannetje' is, ben je sowieso tien minuten verder, misschien wel een half uur.
Mijn mening: Deze prent was terecht. Iemand die het eigen belang (ik MOET de afrit nemen) boven de algemene veiligheid van anderen stelt, snapt het nog niet helemaal.
Ik heb tijdens de fotografie bij incidenten op rijkswegen al een paar keer meegemaakt dat men niet snapte waarom ze een prent kregen voor het kruisrijden, omdat ze het ongeval al voorbij waren. Wat ze niet wisten, is dat er na 'deel 1', honderd meter verder nog een 'deel 2' was. En toch ging men direct na het eerste ongeval - ondanks de kruizen - naar rechts, waar men een tweede ongeval tegenkwam. De 'einde verbod' markeringen waren pas ná het tweede ongeval op de matrixen aangebracht.
Het niet te doen voor politie of rijkswaterstaat om binnen 5 minuten alles fysiek af te sluiten. Men moet gewoon op de borden letten. Kruis is kruis. En dat kost je 220€ + 6€ per keer.