Lijkt mij dat de zwaarwegende argumenten wel aanwezig zijn Zijlvaart67.
Verkeersongeval dus mogelijk slachtoffers, hulpverleners Pol+BRW+GG&GD en RWS, een afgekruiste en met RWS voertuig en kegels afgesloten verbindingsweg.
Lijkt mij meer dan voldoende ( feiten en omstandigheden ) om te zeggen invordering RBW op grond van Art 5 ivm gevaar en/of hinder veroorzaken dan wel kunnen veroorzaken.
Ben benieuwd wat ik over het hoofd zie.
Je ziet niks over het hoofd, het gaat erom dat het duidelijk op papier gezet wordt. Dus er zal héél duidelijk op papier gezet moeten worden dat de hulpverlening en het slachtoffer mogelijk gevaar liepen door blablabla. En ga daar maar eens iemand die achter een buro zit, en die met niks anders dan papieren kennis een beslissing moet nemen, van overtuigen.
Het moet on-omstotelijk duidelijk gemaakt worden dat er daadwerkelijk sprake was van gevaar en/of hinder. En dat kan lastig zijn, want iedereen heeft daar een eigen oordeel over. Ik vind rijden met 250 km/u over de A10 namelijk niet gevaarlijk als ik het zelf doe, maar mijn collega kan daar heel anders over denken