Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 385282 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #650 Gepost op: 22 november 2013, 03:03:22
Omdat ik mijn eigen gemopper af en toe ook zat ben lees ik al lang niet meer elke dag alle reacties omdat ik elke x weer de neiging heb om te gaan mopperen.

Maar laat ik nou eens niet gaan mopperen en dat gewoon lekker overlaten aan die 160 luitjes die een "ikke ikke en de rest kan stikken" mentaliteit hebben. Ik vecht op de achtergrond wel om die 130 vordering er door te krijgen. Want het gaat eerdaags ÉCHT gebeuren: 1 automobilist die een rood kruis negeert, door de (RWS) afzetting rijdt en mij of mijn collega, hetzij rws/ gemeente/ anwb medewerker of politie-beambte opzij laat springen. Ik weet zeker dat je dat rijbewijs kwijt bent, er een artikel 130 gaat volgen en met een beetje mazzel staat er nog een leuk stukje in de krant. Het zou zou maar levens kunnen schelen in plaats van tijd. Stom stuk vreten dat je bent!

oeps.....
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Reactie #651 Gepost op: 22 november 2013, 09:09:09
Citaat van: moppersmurf link=msg=1221964 date=1385085802
Omdat ik mijn eigen gemopper af en toe ook zat ben lees ik al lang niet meer elke dag alle reacties omdat ik elke x weer de neiging heb om te gaan mopperen.

Maar laat ik nou eens niet gaan mopperen en dat gewoon lekker overlaten aan die 160 luitjes die een "ikke ikke en de rest kan stikken" mentaliteit hebben. Ik vecht op de achtergrond wel om die 130 vordering er door te krijgen. Want het gaat eerdaags ÉCHT gebeuren: 1 automobilist die een rood kruis negeert, door de (RWS) afzetting rijdt en mij of mijn collega, hetzij rws/ gemeente/ anwb medewerker of politie-beambte opzij laat springen. Ik weet zeker dat je dat rijbewijs kwijt bent, er een artikel 130 gaat volgen en met een beetje mazzel staat er nog een leuk stukje in de krant. Het zou zou maar levens kunnen schelen in plaats van tijd. Stom stuk vreten dat je bent!

oeps.....
Dat moet toch te doen zijn. Ik snap niet dat dat niet al gebeurd. Meerdere keren laten zien dat je niet in staat bent de verkeersregels na te leven en nog een persoon probeert aan de kant te rijden dan ben je ONGESCHIKT. Wat dat betreft hebben we wel een geitenwollensokkenland. Succes. Als ik je kan helpen hiermee doe ik het graag maar ik ben bang dat ik alleen maar een boze brief naar de minister kan sturen. Welke gaat er over, die van justitie?

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Reactie #652 Gepost op: 24 november 2013, 18:10:21
Wat mij eigenlijk nog het meeste opvalt zijn de mensen die het helemaal niet door hebben dat ze onder een rood kruis doorrijden. Daar mag Moppersmurf best een artikel 130 voor schrijven. Zijn dit trouwens de zelfde bestuurders die niet op de spitsstrook gaan rijden als deze open is? Dan heb je heel wat werk voor de boeg.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #653 Gepost op: 24 november 2013, 21:41:52
Gisteren een meneer die een kilometer of meer aan rode kruizen had genegeerd, en vervolgens 2 meter van de RWS wagen tot stilstand komt met een geweldig excuus. Jammer dat niemand van de blauwe tak het gezien heeft (incluis me) want de WIS'en dachten dat hij hun voertuig geraakt had...
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Blusdebrand

• Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #654 Gepost op: 24 november 2013, 23:17:30
Citaat van: kaasje link=msg=1222737 date=1385325712
Gisteren een meneer die een kilometer of meer aan rode kruizen had genegeerd, en vervolgens 2 meter van de RWS wagen tot stilstand komt met een geweldig excuus. Jammer dat niemand van de blauwe tak het gezien heeft (incluis me) want de WIS'en dachten dat hij hun voertuig geraakt had...

dan was ik één van de WIS die dat echt dacht en mijn collega ook,maar bleek een onderling verschil te hebben ivm invoegen.
alles stond volgens protocol IM en het liep ook gesmeerd O0,alle stapten zelf uit.

dan heb jij mijn zeker gesproken.

groeten rene
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #655 Gepost op: 13 januari 2014, 14:39:53
Waarschuwing gevaarlijke situatie massaal genegeerd

http://www.politie.nl/nieuws/2014/januari/13/08-bestuurders-negeren-waarschuwing-gevaarlijke-situatie-massaal.html
Laatste update: 13-01-2014 | 13:25

Breda - Maar liefst 25 bestuurders kunnen binnenkort een bekeuring van 230 euro in de bus verwachten. Zij bleven zondagavond 12 januari een rood afgekruist wegdeel van de A16 tussen Hazeldonk en Breda volgen en brachten daarmee niet alleen de hulpverleners, maar ook zichzelf in gevaar.

Om 18.30 uur kreeg de politie een melding dat een aantal auto schade had gereden door een object dat op de snelweg lag. Eenmaal ter plaatse trof de politie vijf auto's op de vluchtstrook aan met lekke banden en schade aan de onderzijde van hun voertuig. Om de hulpverlening aan deze automobilisten mogelijk te maken en het wegdek vrij te maken, werd aan Rijkswaterstaat verzocht de betreffende rijstrook af te kruisen. Op die manier hoopte de hulpdiensten veilig hun werk te kunnen doen. Daarbij kwamen zij helaas bedrogen uit. Toen het verbod genegeerd bleek te worden, besloot de politie bekeuringen op kenteken te gaan uitschrijven. Dit resulteerde in 25 processen-verbaal.
Samen sterk in de hulpverlening!

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #656 Gepost op: 13 januari 2014, 19:23:53
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1219857 date=1384375842
Dank u. Afgelopen 2 a 3 weken samen met m'n maatje Moppersmurf ongeveer 200 x geschreven voor negeren van een X

Het is te triest voor woorden en helaas is het alleen negeren van het X niet voldoende voor een EMG
Afgelopen week een mooi stukje proza op papier gezet en het OM een dossiertje toegestuurd. Het OM had daarom gevraagd naar aanleiding van een groot aantal bezwaarschriften dat was binnen gekomen. Korte tijd daarna het OM nog even gesproken: ze waren zeer tevreden met het dossier. Tja wat wil je als met zo'n mooi plaatje. Zou nou echt iedereen deze matrixborden over het hoofd hebben gezien?

voor het viaduct dagen na de afsluiting vd 3e rijstrook
dan moet men opzij omdat er zo'n gele jas op de weg staat
maar toen bleek dat dat ook niet afdoende was om ze op de 2 rijstrook te houden
zet je een bots op de weg
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

piet60

• vkr-pop
  • Senior gebruiker
Reactie #657 Gepost op: 14 januari 2014, 17:16:46
Citaat van: Sasla link=msg=1219592 date=1384297516
Ik hoop maar dat er een trouwe diender kentekens heeft genoteerd; al zal die nu wel met een overbelaste arm en een lege pen thuis zitten.
Die overbelaste arm en lege pen zijn niet meer nodig als je de dictafoon gebruikt,  regelen en schrijven tegelijk is lastig. Indien nodig kenteken inspreken en kan ondertussen verder verkeer int oog houden, aanwijzingen geven enz. Thuis later ff afluisteren en op papier zetten als er aangifte nodig is.

Rutger038

• Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
Reactie #658 Gepost op: 14 januari 2014, 17:33:06
Hubsakee, deze bestuurder en twee anderen kunnen een bekeuring verwachten.

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #659 Gepost op: 14 januari 2014, 17:35:35
Het zal me verbazen... denk't niet!