Maar laat ik nou eens (weer) gek doen: ik zat vandaag om onverklaarbare reden een stukje papier te lezen waarop een paar luitjes wat geschreven hadden over spijkermatten en het gebruik daarvan. Als we nou eens gewoon, zeg 200 metertjes na het laatste rode kruisje, een spijkermatje neerleggen.... Doen we er leuk een bordje bij zetten: pas op u nadert een spijkermatje. Doen ze ook bij wegwerkzaamheden, paar van die vervelende ribbels neerleggen vlak voor zo'n bots ding. Zo raar!? Spijkermatje en klaar. Bots niet naar de klote, alleen een paar bandjes. Voor eigen rekening wel te verstaan.
Eens kijken hoeveel uilskuikens dan nog doorrijden. Want kennelijk is de boete niet hoog genoeg c.q. is de verleiding van een vrije rijstrook te groot c.q. is het verstand van de bestuurder te klein om de afbeelding van een rood kruis of een enorme witte pijl te begrijpen.
Aangezien bij geen van de drie oorzaken is vast te stellen wat de doorslag gevende factor ik stel ik voor om het over een ander boeg te gooien. Wie niet luisteren wil, moet maar bandjes gaan plakken.