Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 385293 keer)

0 gebruikers (en 18 gasten bekijken dit topic.

Mattijs

• Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
Reactie #720 Gepost op: 13 augustus 2014, 15:16:07
Citaat van: JJ75 link=msg=1289173 date=1407935649
Dan klapt er weer eentje achterop de file en ik kan de media verontwaardiging nu al indenken.

Dus mogen alle smaken hulpverleners maar als schietschijven dienen?  98uiye

Wie niet wil luisteren moet maar voelen, lijkt me.

We hebben ALLEMAAL geleerd dat je dusdanige afstand moet houden op je voorligger dat je ten alle tijden tijdig kunt stoppen.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Reactie #721 Gepost op: 13 augustus 2014, 15:22:48
Dus handhaven, boetes uitdelen, en dit op het nosjournaal en bij anwb verkeersinfo melden hoeveel er gepakt zijn. Van mij mag er meteen  rijbewijzen ingevorderd worden hiervoor.

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Reactie #722 Gepost op: 13 augustus 2014, 16:44:51
Citaat van: Mattijs link=msg=1289174 date=1407935767
Wie niet wil luisteren moet maar voelen, lijkt me.

Veiligheid voorop, zonder meer. Maar met dit argument klinkt het meer dat je iedereen wilt straffen, terwijl het merendeel van de weggebruikers de rode kruizen niet negeert.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #723 Gepost op: 13 augustus 2014, 19:06:42
De onderstaande tweet met bijbehorende youtube film kwam ik laatste tegen.
Het filmpje is ondertussen al 6444 keer bekeken.

Hielke Bethlehem ‏@vuurvreter63
"Negeer geen rood kruis" dan komen de mannen en vrouwen van @RWS ook weerveilig thuis.
Zie:

http://www.youtube.com/watch?v=Z4kz-12Dwd8  al 185 x bekeken.

16:25 - 28 jul. 2014
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Mattijs

• Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
Reactie #724 Gepost op: 13 augustus 2014, 20:00:34
Citaat van: zwelgje link=msg=1289195 date=1407941091
Veiligheid voorop, zonder meer. Maar met dit argument klinkt het meer dat je iedereen wilt straffen, terwijl het merendeel van de weggebruikers de rode kruizen niet negeert.

Soms moet de correcte meerderheid worden wakker geschud om de incorrecte minderheid zelf actiever op hun fouten te wijzen. Ga op een verjaardag de discussie aan of anderszins methodes die je kunt bedenken.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #725 Gepost op: 13 augustus 2014, 21:00:03
Probleem...

Op de verjaardagen waar ik kom bevind zich de meerderheid. Vraag niet om het hoe en waarom, maar dit soort Neanderthalers tref ik alleen maar op de snelweg...

Mattijs

• Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
Reactie #726 Gepost op: 13 augustus 2014, 21:37:46
Citaat van: Diamondback link=msg=1289250 date=1407956403
Probleem...

Op de verjaardagen waar ik kom bevind zich de meerderheid. Vraag niet om het hoe en waarom, maar dit soort Neanderthalers tref ik alleen maar op de snelweg...

De minder elegante methode is bij een X en aanstormend voertuig onder dat X, een blok te zetten. Wat ik onlangs heb gedaan bij een dikke Audi.

Dierentuinen

• Senior gebruiker
  • FIA Safety officer
Reactie #727 Gepost op: 13 augustus 2014, 21:56:02
Begin steeds meer een voorstander van de haakarmbak met zand achter een haakarmvoertuig bij een ongeval op de snelweg. Pijlwagen dan een haakarmbak met zand en de chauffeurs veilig voor deze wagens in de berm. Deze haakarmbakken mogen van mijn van een wegwerkbedrijf komen en deze mag van mijn met blauwe lamp en sirene naar de plek van het ongeval komen. Laat de dames en heren die een rood kruis negeren maar eens voelen.

Bij een geconstateerde overtreding het rijbewijs voor de rest van het leven ontnemen.

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Reactie #728 Gepost op: 13 augustus 2014, 22:08:26
Citaat van: Mattijs link=msg=1289260 date=1407958666
De minder elegante methode is bij een X en aanstormend voertuig onder dat X, een blok te zetten. Wat ik onlangs heb gedaan bij een dikke Audi.
Daar houd ik nu helemaal niet van; iemand die eigen rechter speelt. Tuurlijk, het mag en hoort niet maar je brengt nog meer gevaar op de weg door een blok te gaan zetten. Daar komt nij dat sommige schoolmeesters het blok aan het zetten zijn waar je nog gewoon over rijstroken mag rijden...

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Reactie #729 Gepost op: 14 augustus 2014, 00:06:50

Los van het veroorzaken van gevaar, hoe zet ik een blok op een rijstrook waar ik niet mag rijden?
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten