Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 387791 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Mattijs

• Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
Reactie #840 Gepost op: 11 september 2014, 14:45:36
Deel A28 bij Den Dolder dicht door geluidsscherm op wegdek

Er ontstond een grote file, maar inmiddels is al het verkeer dat vaststond rustig weggeleid langs het glaswerk. Automobilisten zouden massaal de rode kruizen boven het wegdek bij knooppunt Rijnsweerd hebben genegeerd. Rijkswaterstaat besloot hierop tot een afslutiing met botsabsorbers zodat voertuigen er fysiek niet meer doorheen konden.

Voor het volledige artikel:
http://www.nu.nl/binnenland/3875061/deel-a28-bij-dolder-dicht-geluidsscherm-wegdek.html
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV

DaMook

• Senior gebruiker
  • BHV'er
Reactie #841 Gepost op: 12 september 2014, 00:46:28
Citaat van: Mattijs link=msg=1294909 date=1410439536
Deel A28 bij Den Dolder dicht door geluidsscherm op wegdek

Er ontstond een grote file, maar inmiddels is al het verkeer dat vaststond rustig weggeleid langs het glaswerk. Automobilisten zouden massaal de rode kruizen boven het wegdek bij knooppunt Rijnsweerd hebben genegeerd. Rijkswaterstaat besloot hierop tot een afslutiing met botsabsorbers zodat voertuigen er fysiek niet meer doorheen konden.

Voor het volledige artikel:
http://www.nu.nl/binnenland/3875061/deel-a28-bij-dolder-dicht-geluidsscherm-wegdek.html

[sarcasme]In dit geval, lekker door laten rijden, 4 nieuwe banden is duurder dan de bekeuring :P .[/sarcasme]
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)

p2Elst

• IVK-er
  • Senior gebruiker
Reactie #842 Gepost op: 12 september 2014, 07:17:19
Wat ik mij dan wel afvraag is hoe een weginspecteur/boa dan deze mensen tot stoppen zal manen / dwingen? Ik neem aan dat zij niet dezelfde blauwe lampjes en stoptekens krijgen zoals de politie heeft. En bovendien zal niet iedereen op de hoogte zijn dat de weginspecteur 'tegenwoordig' ook mag bekeuren. Daarbovenop komt ook nog eens een hoge snelheid waarbij men dus niet zomaar even op de rijbaan kan gaan staan en een stopteken kan geven. Een lastige situatie lijkt mij?

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Reactie #843 Gepost op: 12 september 2014, 09:00:16
Citaat van: p2Elst link=msg=1295039 date=1410499039
Wat ik mij dan wel afvraag is hoe een weginspecteur/boa dan deze mensen tot stoppen zal manen / dwingen? Ik neem aan dat zij niet dezelfde blauwe lampjes en stoptekens krijgen zoals de politie heeft. En bovendien zal niet iedereen op de hoogte zijn dat de weginspecteur 'tegenwoordig' ook mag bekeuren. Daarbovenop komt ook nog eens een hoge snelheid waarbij men dus niet zomaar even op de rijbaan kan gaan staan en een stopteken kan geven. Een lastige situatie lijkt mij?
Kan hij dan niet volstaan met het opschrijven/fotograferen van kentekens?

p2Elst

• IVK-er
  • Senior gebruiker
Reactie #844 Gepost op: 12 september 2014, 09:05:01
Citaat van: JJ75 link=msg=1295041 date=1410505216
Kan hij dan niet volstaan met het opschrijven/fotograferen van kentekens?

Dat zou kunnen maar er wordt gezegd dat de overtreder ook gehoord zal moeten worden en zijn verklaring genoteerd zal worden neem ik aan. Dat wordt dan een lastig puntje

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #845 Gepost op: 12 september 2014, 09:19:00
Citaat van: p2Elst link=msg=1295042 date=1410505501
Dat zou kunnen maar er wordt gezegd dat de overtreder ook gehoord zal moeten worden en zijn verklaring genoteerd zal worden neem ik aan. Dat wordt dan een lastig puntje
Ah; nu snap ik waarom ze op al die flitspalen een microfoon hebben; zodat je je verklaring kan afgeven!

Maar nee; kenteken is genoeg voor een prent. Daar heb je écht geen verklaring voor nodig.

p2Elst

• IVK-er
  • Senior gebruiker
Reactie #846 Gepost op: 12 september 2014, 09:28:26
Citaat van: Haageneesch link=msg=1295043 date=1410506340
Ah; nu snap ik waarom ze op al die flitspalen een microfoon hebben; zodat je je verklaring kan afgeven!

Maar nee; kenteken is genoeg voor een prent. Daar heb je écht geen verklaring voor nodig.

Meer dan duidelijk  e050 O0

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #847 Gepost op: 12 september 2014, 10:38:46
Deze meneer agent deed het ook alleen door middel van het noteren van kentekens:

Citaat van: Haageneesch link=msg=1292955 date=1409735823
10:25 Tijdens het ongeval heeft @VerkeersagentDH gehandhaafd op het negeren van het rode kruis: 7 bestuurders betrapt. #A12

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #848 Gepost op: 12 september 2014, 12:08:16
Als ze de bevoegdheid krijgen tot het laten stoppen van voertuigen dan is het vrij simpel om een matrix ervoor op de voertuigen te plaatsen.

Maar zoals ik het begrijp zal het vooral beperkt worden tot het kunnen en mogen schrijven voor "negeren rood kruis, niet opvolgen van aanwijzingen, parkeren op plaatsen waar het niet is toegestaan en het vervuilen van parkeergelegenheden" dat wil niet zeggen dat het takenpakket niet groter is. Maar dit is wat ik hoor van de wisjes ( sorry voor het verkleinende woord maar ik spreek de laatste tijd alleen maar wissen die kleiner dan mijn 1.76 zijn  0098 )
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #849 Gepost op: 12 september 2014, 12:14:23
Als een WIS opsporingsbevoegdheid krijgt wordt het dan een WISt u dat ???  :P  98uiye
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend