0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.
Ik zie alleen maar deining op het filmpje..;-)nee zonder dollen, weet uit zeilervaringen dat het heerlijk kan spoken op het ijselmeer!...maar echte golfslag vind ik toch altijd leuker.ter lering ende vermaak heb ik even een oud filmpje van ons opgezocht. Is zeker al een jaar of 8 oud (toen Yorin nog Veronica heete en wij nog een R2 hadden), kwaliteit is niet helemaal top, maar wel mooie golven:->>>>>http://home.tiscali.nl/brokmeier/zrb/zrbveronicabig.htm
Een snelle motorboot dient voorzien te zijn van een registratie.
Volgens mij zouden wij dubbel vrijgesteld moeten zijn.1RN heeft, dacht ik, een verklaring dat de eisen niet voor brigadeboten gelden.2 Volgens de APV zijn wij vrijgesteld.Dit zou eigenlijk nog eens goed uitgezocht dienen te worden voordat het problemen op gaat leveren.
Leuk filmpje!Er staat me alleen wel iets tegen...iedereen die binnen in de post zit,die zit te kaarten,de radioman zit weggedraaid en er zit zelfs iemand met z'n rug naar zee gedraaid.....De regel "nooit met je rug naar de zee staan/zitten" is er behoorlijk ingeramd bij mij en ik vraag me dan ook af hoe hier de situatie was....Was dit een ploeg die vrij was/pauze had (nee,want ze ondernamen wel actie..) ,zaten er genoeg mensen buiten op de uitkijk,of in een ander deel in de post wat niet in beeld was...?
Ik heb het uitgezocht, sommige KNRM boten zijn vrijgesteld omdat zij als Scheepsregistratie zijn ingeschreven..Alle andere boten, dus ook de reddingsboten van REDNED en de KNRM boten die niet geregistreerd zijn als schip dienen dus gewoon aan de registratie verplichting en aan de opschriften van de registratienummers te voldoen.. Dus ook snelle reddingsboten van REDNED.
Om de oude doos filmpjes nog even door te zetten: uit dezelfde periode, toen we nog rood grijs droegen. (dus bijna 10 jaar geleden!) een filmpje van AT5...(Koen: met een hele beroemde uitspraak aan het einde --->>http://home.tiscali.nl/brokmeier/zrb/zrbat5big.htm
tja, die uitspraak op het einde heeft hij zeker op de media training geleerd?Wat vond Bloemendaal ervan?