Legitimatieplicht

Auteur Topic: Legitimatieplicht  (gelezen 21055 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #110 Gepost op: 8 januari 2005, 00:43:26
en toch vindt ik dat deze agenten die deze ''kinderen'' zolang hebben vast gehouden ter plekke.....geschoten moeten worden, zal iedereen het er wel niet mee eens zijn, maar het zijn gewoon een stelletje machtswellustelingen, ik werk er heel vaak mee, en er zitten er tussen, die hang ik appart.

ze hebben het verkeerde middel gebruikt om de kinderen vast te houden, en die burgemeester is ook gewoon een zak hout als hij het jaren al niet heeft kunnen regelen, onslaan die man, bij ons gebeurd er iederjaar heel veel tijdens oud en nieuw, het veel op straat brengen van politie, bij ons werden alle toegangs wegen altijd afgezet en iedereen gecontroleerd, als of het niet weken van tevoren het dorp ingebracht was., leid vaak tot provokatie

dit jaar wel veel politie, maar geen afzettingen, geen overdreven controle, ze waren er gewoon (normaal helemaal niets), en wat denk je nog nooit zo'n rustige oud en nieuw gehad, 1 het ziekenhuis in omdat hij met zijn dronken kop met benzine aan het spelen was om het vreugde vuur groter te laten worden, gewoon stom, maar er is nog nooit iemand aangehouden in al die jaren, het bleef bij een ''toespraak''.
Nemo me impune lacessit


Karim

  • Gast
Reactie #111 Gepost op: 8 januari 2005, 01:57:04
Van een collega uit de buurt van Veen hoorde ik dat men daar niet eens de openbare weg op mocht tussen 23:00 en 02:00. Dus ze mochten niet eens hun tuinhekje uitlopen om de buren het beste te wensen...
Regeltje van de burgemeester....

Dan had die burgemeester mij dus echt wel fijn de pot op gekunt.
Wat een onzin, niet naar buiten na 23:00 tijdens nieuwjaar omdat 'n paar pubers zich misdragen hebben.

En daar moet iedereen dan maar 't dupe van worden zeker ?! Dat ie fijn oprot met z'n belachelijke regeltjes, ik was gewoon naar buiten gegaan, vuurwerk kijken en de buren 'n goed uiteinde wensen.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #112 Gepost op: 9 januari 2005, 16:21:30
De topic is bij deze weer geopend en kan worden hervat.

Graag alleen reageren over de legitimatieplicht.

Verder wensen wij geen verdere reactie op zwaailampmakers bericht. Mochten hier wel reacties op komen worden deze verwijderd.

Deze kwestie wordt nog geregeld samen met zwaailampmaker. Dit omdat wij als moderators vonden dat deze reactie niet door de beugel kon.


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #113 Gepost op: 9 januari 2005, 23:04:15
Even een vraagje aan de politiemensen onder ons.
Als ik bijvoorbeeld mijn identiteitskaart niet bij me heb maar ik kan hem wel binnen 5 minuten ophalen bij wijze van spreken, wordt dat dan geaccepteerd of moet ik hem echt bij me hebben.
Tijdens het hardlopen o.i.d. zit ik er niet op te wachten dat ik me identiteitskaart mee moet nemen  :-\


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #114 Gepost op: 9 januari 2005, 23:34:20
Even een vraagje aan de politiemensen onder ons.
Als ik bijvoorbeeld mijn identiteitskaart niet bij me heb maar ik kan hem wel binnen 5 minuten ophalen bij wijze van spreken, wordt dat dan geaccepteerd of moet ik hem echt bij me hebben.
Tijdens het hardlopen o.i.d. zit ik er niet op te wachten dat ik me identiteitskaart mee moet nemen  :-\

Heuptasje geen oplossing???
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #115 Gepost op: 10 januari 2005, 11:50:58
Even een vraagje aan de politiemensen onder ons.
Als ik bijvoorbeeld mijn identiteitskaart niet bij me heb maar ik kan hem wel binnen 5 minuten ophalen bij wijze van spreken, wordt dat dan geaccepteerd of moet ik hem echt bij me hebben.
Tijdens het hardlopen o.i.d. zit ik er niet op te wachten dat ik me identiteitskaart mee moet nemen  :-\
Ik denk dat zoiets per agent verschilt.


Anne

  • Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 158
  • Wherever I lay my head... that's my home.
Reactie #116 Gepost op: 10 januari 2005, 12:37:26
Mijn moeder zij het van de week nog. Vroeger had niemand een mobiele telefoon bij zich maar nu heeft bijna iedereen er één. Ook hier heeft iedereen er een plekje voor kunnen vinden dus waarom dan niet voor een legitimatiebewijs.

Groet Anne
Groet Anne


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #117 Gepost op: 10 januari 2005, 13:00:20
Mijn moeder zij het van de week nog. Vroeger had niemand een mobiele telefoon bij zich maar nu heeft bijna iedereen er één. Ook hier heeft iedereen er een plekje voor kunnen vinden dus waarom dan niet voor een legitimatiebewijs.

Groet Anne
Dat is inderdaad een hele scherpe opmerking  ;)


mus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • veiligheid boven alles
Reactie #118 Gepost op: 10 januari 2005, 13:14:55
Als je aan het hardlopen bent wordt je niet om je legitimatie gevraagd. Tenzij je voor de politie wegrent.  ;D Waar het om gaat is het makkelijker maken voor de handhavers. Dat betekent dat je alleen naar je identiteit gevraagd wordt in het kader van een handhavend traject. Je wordt niet aangehouden om je persoonsgegevens te controleren maar als je wordt aangehouden moet je jezelf kunnen legitimeren. Dat is de doelstelling.
Vergeet niet te leven, meer is er niet.  Het leven is mooi, je moet het wel willen zien.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #119 Gepost op: 10 januari 2005, 22:25:26
ik hoorde van de week wel dat ze bij branden of andere incidenten zomaar om je legitimatie kunnen gaan vragen.