En iedereen roept om het hardst dat er meer opgetreden moet worden, en dat terrorisme zo'n groot gevaar is, komen er maatregelen, is het weer niet goed....moet er weer iets anders....ofzo...
Daarnaast...als iemand zich niet kan legitimeren na een overtreding wordt er altijd ff een check gedaan....en als dat niet duidelijk is, gaat diegene ook nog mee naar het bureau...
Het was ook al strafbaar om je rijbewijs niet te kunnen tonen als bestuurder zijnde......
Wat ik bedoel Jeroen, is dat, zoals je in het berichtje van Peter kon lezen, Jan met de pet weer gepakt wordt voor zonder licht te rijden, zich niet kon legitimeren en er dan nog eens een boete bovenop moest betalen.
De echte criminelen rijden niet altijd (!) op de fiets zonder licht.
Ik vind dit gewoon weer een maatregel om meer geld uit de mensen hun zak te kloppen. Easy money
Hier in Nederland is het zo dat je beter iemand de kop in kan slaan dan de belasting te ontduiken, daar krijg je een grotere straf voor dan iemand om te leggen.
Daarentegen had ik vroeger NOOIT mijn rijbewijs bij, noch mijn autopapieren en ben hier nog nooit aangehouden.