Vrijstelling OGS-armaturen op (particuliere)oldtimervoertuigen

Auteur Topic: Vrijstelling OGS-armaturen op (particuliere)oldtimervoertuigen  (gelezen 63006 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #130 Gepost op: 12 maart 2012, 17:38:38
@ Jerommeke

Zwart / wit is je goedrecht, dat het allemaal niet mag is ook een terechte opmerking daar kan niemand van de voorstanders, ik ook niet, iets op afdingen maar, ik heb ook een mening en vind de groep ex hulpverlenings voertuigen dusdang klein dat er onder voorwaarden wel OGS op aanwezig zouden mogen zijn.

Om die reden ga ik er, in eerste instantie voor mezelf, mee aan de slag dat het geldt voor alle ex HV voertuigen ongeacht of die geimporteerd zijn of niet. Als de uit eindelijke uitkomst dan wordt dat het alleen voor originele NL voertuigen gaat gelden is er in elk geval iets gewonnen ook al val ik dan zelf buiten de boot er is dan zeg maar wisselgeld betaald, je moet altijd maximaal inzetten net als met CAO onderhandelingen  ;)
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #131 Gepost op: 12 maart 2012, 17:56:09
Natuurlijk, dat er enkele voertuigen een historische waarde hebben en daarom, vanuit dit oogpunt, in orginele staat moeten blijven ben ik het helemaal mee eens.

Die historische waarde is in mijn optiek wél een voormalige Rijkspolitie Porsche, een Koninklijke Marrechaussee Jeep, een oude Nederlandse brandweer Chevrolet maar géén voertuigen van allerlei stichtingen, verenigingen en ingevoerde voertuigen vanuit het buitenland.

Dat er met bepaalde voertuigen héle goede dingen gedaan worden en dat zij op die wijze wél een bijdrage leven aan bijvoorbeeld evenementen als dreamnight @ the zoo of een truckrun is dan eigenlijk niet echt van toepassing. Omdat er dan, in de meeste gevallen, toch wel een door de vinger zie coulance geldt. En anders, net als wat enkele van de Politievoertuigengroep doen, gewoon een zwarte hoes over de lichtbalk heen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #132 Gepost op: 12 maart 2012, 19:32:35
Die laatste discussie kennen we Jerommeke. Die kunnen we beter niet gaan herhalen denk ik, dan zullen we nooit verder komen dan een herhaling van standpunten.  ;)
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #133 Gepost op: 19 april 2012, 12:14:13
http://www.carcastingholland.com/voertuigen/chevrolet-express-2500/

Citaat
De Van heeft ontheffing voor het voeren van blauwe lichtarmaturen

@Boogje, is dit niet jou auto


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #134 Gepost op: 20 april 2012, 00:23:16
http://www.carcastingholland.com/voertuigen/chevrolet-express-2500/
@Boogje, is dit niet jou auto
Yup, dat is de mijne  :)

Verder voel ik mij niet geroepen om mij verder in deze discussie te mengen  :-X
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


Gast

  • Gast
Reactie #135 Gepost op: 20 april 2012, 00:46:12
Waarom niet?
Juist jij kan extra licht op deze materie werpen omdat je een vrijstelling voor blauwe armaturen hebt gekregen. Niet dat je je bronnen hoeft te vermelden of dergelijken maar welke vrijstelling en voor welke wegen is in het kader van dit informatieve topic denk ik wel interessant! Ook de eerdere info betreffende de Porsche vrijstellingen was verhelderend!


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #136 Gepost op: 15 mei 2012, 18:00:22
Het is een korte tijd wat stil geweest hier maar dat was al verwacht. Vandaag zijn er weer nieuwe ontwikkelingen in de situatie te melden.
Zoals gesteld is er een aanvraag voor een ontheffing gedaan waarbij de ontheffing van het KLPD de leidraad was, de aanvraag is gedaan voor een landelijke ontheffing bij het ministerie I en M (RWS).

Vandaag bij thuiskomst de uitslag onder het beeld scherm en deze met veel belangstelling door gelezen.
De uitslag:

Op basis van gelijkheid (tav de KLPD ontheffing) is er onder gelijke voorwaarden een ontheffing afgegeven voor het rijkswegennet (het blauw mag blijven zitten op alle wegen in beheer bij het rijk)  in de toelichting van RWS staat helaas vermeld dat de ontheffing voor de provinciale wegen en onderliggende wegennet toch echt bij de betreffende wegbeheerder aangevraagd moeten worden maar dat door de afgifte voor het rijkswegennet een ontheffing voor andere wegbeheerders bijna niet kan worden afgewezen (precendent werking)  

Kort komt het er neer dat we met de ontheffing van RWS in de hand nu per provincie een ontheffing moeten aanvragen, die opgrond van de ontheffing van RWS in principe afgegeven zal worden.
Zo ook voor elke andere wegbeheerder (hoe zwaar de politie tilt aan het feit dat er voor wegen in beheer bij andere partijen dan rijk en provincie geen ontheffing is verleend gaan we nog uitzoeken) De huidige stand is dus dat er voor de kosten van 1 euro een ontheffing is die in elk geval het rijkswegennet dekt.

Hoe nu verder:

Met de ontheffing van RWS gaat er vanavond naar alle provincies een mail met de vraag bij welke afdeling een soortgelijke ontheffing voor provinciale wegen dient te worden aangevraagd vervolgens zullen er 12 aanvragen worden gedaan.
Op naar het volgende pak papier dus.

Helaas is e.e.a. wel omslachtig maar de ontheffing worden verleend voor onbepaalde tijd aan kenteken houder en op kenteken en is dus niet overdraagbaar.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #137 Gepost op: 15 mei 2012, 19:02:09
098uo Gefeliciteerd  O0\
Kan ik mijn blauwe lampen op mijn RC modellen ook laten zitten, o nee, de KLPD had al een ontheffing  0098
http://www.youtube.com/watch?v=_thd2_jMeTU
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Gast

  • Gast
Reactie #138 Gepost op: 15 mei 2012, 20:59:49
Van Harte gefeliciteerd!!


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #139 Gepost op: 24 mei 2012, 16:25:32
Vandaag precies een aantal reacties gehad waarom e.e.a. gewoon landelijk geregeld zou moeten zijn.

Diverse provinciale en lagere overheden accepteren een verzoek tot ontheffing via de mail, gewoon netjes opgesteld en een kopie van de beschikking van RWS. De meeste overheden boeken gewoon alles netjes in en geven via een mail een ontvangst bevestiging.

In Nederland zijn na de provincie ook veel waterschappen beheerder van openbarewegen, slechts een enkele reageerd dat men geen openbare wegen in beheer heeft en verwijst naar de provincie en / of gemeenten in het verzorgingsgebied van het waterschap anderen verwijzen geheel niet terwijl dit in de aanvraag wel wordt gevraagd.

Van de 12 provincies in Nederland nemen er 3 het verzoek in behandeling zonder enige problemen.
- NH
- ZH
- Utrecht, zij het direct met een extra beslissingsperiode van weken.

Provincie Limburg verzoekt om een mail die is voorzien van een handtekening dus verzoek printen, ondertekenen, scannen en weer mailen.

Overige provincies geen enkele reactie, zelfs niet een ontvangstbevestiging.

Van de +/- 40 waterschappen nemen er 4 het verzoek zonder probleem in behandeling van 10 komt een reactie geen openbarewegen in beheer te hebben waarvan er 2 door verwijzen naar de gemeenten in hun verzorgingsgebied. De resterende reageren op geen enkele wijze.

Van de ongeveer 400 gemeenten in Nederland reageerd alleen Lelystad, zij hebben zich laten voorlichten door de politie flevoland en die hebben aangegeven dat de gemeente niet bevoegd is tot het afgeven van een dergelijke ontheffing. Na telefonischcontact met de bewuste ambtenaar van de gemeente het antwoord van het ministerie in cc aan haar gemaild en op verzoek tevens de aanvraag ontheffing rechtstreeks aan de bewuste politiefunctionaris gezonden samen met het bericht van het ministerie. In deze aanvraag de politiemedewerker netjes uitgelegd dat de politie slechts handhaver is en geen verstrekker van een ontheffing noch dat zij een gemeente kan meedelen dat een gemeente niet bevoegd is een ontheffing te verlenen, hooguit een advies kan geven de ontheffing niet te verlenen doch alleen op basis van gefundeerde argumenten zeker omdat er inmiddels door een rijksoverheid een ontheffing is verleend.

Hieruit blijkt dat de handhaver maar al te graag op de stoel van de ontheffingverlener wenst te gaan zitten op een moment dat men even met onbekende materie te maken krijgt.

Overigens afgelopen zaterdag wel even gelachen, op de A 28 van de weg geplukt om de blauwe kappen.
Agent: "U weet dat u geen blauwe zwaailampen mag hebben"
Ik: "Ik mag ze wel hebben alleen niet gebruiken"
Agent: "Dan bent u niet goed geinformeerd, u mag ze niet op de auto hebben en ik wil dan ook dat u ze verwijderd"
Ik: "Ik ben heel goed geinformeerd en ben er meer dan een jaar mee bezig geweest en het toeval wil dat ik afgelopen maandag een beschikking heb ontvangen waarmee ik de blauwelampen aanwezig mag hebben, doch niet mag gebruiken"
Agent: "Zo'n beschikking ken ik niet, dus wilt u de lampen verwijderen"
Ik: "Leest u deze brief en beschikking dan even door dan kunnen we beiden snel weer verder"
Agent: "Prima in orde dan, erg leerzaam... mooi voertuig en prettige reis verder"
Ik: U ook
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend