Vrijstelling OGS-armaturen op (particuliere)oldtimervoertuigen

Auteur Topic: Vrijstelling OGS-armaturen op (particuliere)oldtimervoertuigen  (gelezen 62994 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #170 Gepost op: 22 juli 2012, 02:47:25
Ik wil al een tijdje een Ambulance kopen uit engeland, en deze gebruiken voor Gala's en andere gelegenheden. Uiteraard niet voor persoonlijke gebruik.



Hoewel je ook wel eens amerikaanse politie wagens in Nederland ziet rijden vraag ik me af hoe het zit met de reflecterende stickers op de auto en de rode en blauwe zwaailichten die erop zit, en natuurlijk de sirene. Kun je hier ontheffing voor aanvragen of word dit gedoogd?

Ik heb eigelijk al alle instanties al gebeld, maar ze kunnen me hierover niks vertellen. De politie heb ik nog niet gebeld, Dus vandaar dat ik hier even los brand.

Alvast bedankt voor alle antwoorden

het betreft de onderstaande auto, het is wel een ouder model.


http://farm8.staticflickr.com/7205/6935190829_a5b38e36f7_z.jpg
Ik denk niet dat deze onder het kopje " oldtimervoertuigen" valt. Ook al is het een "Ouder model".
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #171 Gepost op: 22 juli 2012, 18:06:01
Inmiddels komen er vanuit allerlei wegbeheerders reacties van allerlei beslissingen, van het verlenen van de ontheffingen tot weigeren omdat men niet bevoegd zou zijn. Verschillende wegbeheerders hebben leges geheven en tegen even zoveel leges hebben we bezwaar gemaakt. Ook op de bezwaren tegen de leges is de eerste reactie binnen, bezwaar gegrond leges kwijt gescholden.

Naar aanleiding van de WOB bij het ministerie tav de ontheffing van de KLPD loopt een bezwaar op de beslissing de dwangsom niet toe te kennen. Bezwaar dateerd van 3 mei gister berciht gehad dat men een beslssing met een termijn van 6 weken verdaagd. Bericht is binnen gekomen drie werkdagen voor het verlopen van de termijn waarin beslist had moeten worden.. reden men heeft het te druk....
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Reactie #172 Gepost op: 23 juli 2012, 13:16:00
Afgelopen week op Wegmisbruikers een stukje over een oude brandweerauto met blauw aan.

Zie 26.30 op: http://www.sbs6.nl/programmas/wegmisbruikers/videos/seizoen-0/aflevering-172/wegmisbruikers

RemcoV
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #173 Gepost op: 23 juli 2012, 17:12:34
Alleen een beetje jammer dat sbs een herhaling van ongeveer 2 jaar geleden uitgezonden heeft..,
Inmiddels ligt de situatie behoorlijk anders
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #174 Gepost op: 25 juli 2012, 17:37:28
Doel bereikt !!!  098uo 098uo

Queen - 'We Are The Champions'

Vandaag om 16.00 uur officieel bericht gekregen van het ministerie I en M betreffende de landelijke ontheffing voor het aanwezig hebben van de blauwe armaturen en meer tonige hoorn. (OGS)
Er komt een landelijke ontheffingregeling ten aanzien van de OGS op oldtimer hulpverleningsvoertuigen. Helaas zijn nog niet alle details bekent wat betreft voorwaarden en ingangs datum. Dit krijg ik nog opschrift zodra alles bekent is.

Belangrijkste voorwaarde is dat de uitzondering gelijk gesteld gaat worden aan het huidige oldtimerregime in het algemeen dus het voertuig dient minimaal 25 jaar oud te zijn !!! Of en zo ja welke aanvullende voorwaarden er precies komen kon het ministerie nog net duidelijk aangegeven maar dat de OGS niet eenvoudig in schakelbaar mag zijn zal zeker een van de voorwaarden zijn. Het ministerie vroeg hoe de gemiddelde eigenaar dit heeft geregeld aangezien zij zich kunnen voorstellen dat we het niet defenitief buiten gebruik hebben gesteld. Hierop heb ik de "PVGNL" (niet minderwaardig bedoeld naar andere clubs) uitgelegd waarbij de OGS niet ingeschakeld kan worden zonder het voertuig tot stilstand te brengen en bijvoorbeeld de kofferbak te openen (of in mijn geval de pompruimte) dit leek de bewuste ambtenaar een werkbare oplossing vooral omdat veel eigenaren deze werkwijze toepassen.

Het officiele schrijven van het ministerie moet ik helaas nog even afwachten omdat daarin ook de extra voorwaarden zullen worden bekent gemaakt.. Uiteraard zal ik alle voorwaarden plaatsen zodra deze bekent zijn. In elk geval denk ik dat ik (we) kunnen stellen dat voor een groot deel van de eigenaren de buit binnen is.  O0
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Nachtbroeder1978

  • verpleegkundige, evenementen verkeersregelaar, niet gecertificeerde hoogtewerker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 164
Reactie #175 Gepost op: 25 juli 2012, 17:58:45
KLF,
 
GEFELICITEERD!!!

Waar een hoop gedoe wel niet toe kan leiden  O0 O0 O0 O0

Als het ff lukt kom ik je in Beverwijk de hand schudden.
Goed werk gedaan voor iedereen met een klassieke HV-wagen.

nogmaals,
GEFELICITEERD!!!
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #176 Gepost op: 25 juli 2012, 19:59:24
Ik benijd je echt voor je doorzettingsvermogen. Op een ogenschijnlijk 'pietluttig' onderwerp een log instituut zover krijgen er beleid voor om te gooien... Top gedaan, de aanhouder wint O0


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #177 Gepost op: 27 juli 2012, 15:08:46
Naar het schijnt ben / was ik niet de enige die zich met dit verhaal bezig gehouden heeft / bezig is.
Het ministerie heeft aangegeven dat er meerdere personen een aanvraag hebben gedaan voor een landelijke ontheffing (wie zou ik niet weten en is ook niet van belang) onder andere de kosten raming welke ik heb ingestuurd voor wat betreft de kosten voor de belastingbetaler (285000 euro per voertuig), de gemeente die contact hebben gehad met I en M met het verzoek tot meer informatie, de gemeenten die zich bij I en M hebben gemeld dat de huidige regeling onwerkbaar is en een mailbox met copieën van allerhande reacties van wegbeheerders. Hebben er gezamelijk toegeleid dat er nu dus landelijk een uitzondering gaat komen, deze zal ingaan gelijk met de nieuwste herziening van de regeling voertuigen (dan worden er nog meer zaken doorgevoerd).

Nog beter is het feit dat de ontheffing dan permanent wordt en niet beperkt tot ritten van / naar / tijdens evenementen hoewel dit mijns inziens niet nodig zou zijn maar het schijnt dan wel erg veel werk te worden om de regeling voertuigen aan te passen op dit punt.

Kortom zodra de nieuwe regeling voertuigen van kracht wordt krijgen de Oldtimers meer vrijheden dan was gevraagd (althans zoals het er nu voorstaat)
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #178 Gepost op: 28 juli 2012, 23:34:45
Het onderwerp staat bijzonder ver van me af en na mijn eerste reactie van:"waar maakt die jongen zich druk om" ben ik het draadje met groeiende belangstelling blijven volgen. Nu dit resultaat er is ... Misschien niet alleen door jou zoals je aangeeft maar met een hele duidelijke bijdrage van jou in ieder geval kan ik het niet nalaten om je toch een compliment te geven naast mijn felicitaties.

Goed gedaan KLF!
Gefeliciteerd!
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #179 Gepost op: 12 augustus 2012, 17:16:06
Misschien een beetje trage reactie.

Maar toch alsnog gefeliciteerd KLF!! Ik weet dat je er veel tijd en energie in gestoken hebt. Dit wordt dan toch beloond.

Mede dankzij jou kunnen straks alle eigenaren van historische HV voertuigen lekker tuffen met een landelijke ontheffing.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.