Vrijstelling OGS-armaturen op (particuliere)oldtimervoertuigen

Auteur Topic: Vrijstelling OGS-armaturen op (particuliere)oldtimervoertuigen  (gelezen 62996 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #180 Gepost op: 17 augustus 2012, 16:30:30
Vandaag met een komplete map ontheffingen voor de APK geweest....
Keuermeester wist niet wat hij met de ontheffingen aan moest en belt dus met de RDW.... en de RDW, die maakt haar eigen regels en heeft maling aan verleende ontheffingen omdat zij van mening is dat die niet afgegeven mogen / kunnen worden. Keurmeester heeft letterlijk een ontheffing (RWS) voor gelezen maar RDW blijft bij haar eigen regels... (bus afgekeurd....sokken, die ik gelukkig aan had maar wel een rare geur aan de lampen gaven, over de lampen en bus goedgekeurd)

Tijdens de APK maar contact gezocht met het ministerie en daar de situatie maar weer voorgelegd... ministerie gaat RDW nu duidelijk maken dat de ontheffingen rechtsgeldig zijn en indien de ontheffingen aanwezig het voertuig gewoon goed gekeurd dient te worden.

Gelijk maar navraag gedaan hoever de wijziging van de regeling voertuigen gevorderd is... Tja het blijven ambtenaren dus is alles een ietsje vertraagd, het overleg waarin de wijziging door gevoerd had moeten worden kon vanwege problemen bij (niet gaan lachen) de NS niet doorgaan en is verplaatst naar 17 september. De ingangs datum van de wijziging kan daarmee dus niet meer per 1 september 2012 (evenals andere wijzigingen) worden doorgevoerd.
Zodra het overleg heeft plaats gevonden krijg ik de datum (schriftelijk) door gegeven waarop de wijziging ion werking treed en wat de exacte voorwaarden zijn geworden.....

Ach geduld is een schone zaak en na ruim anderhalf jaar strijd maakt die paar weken ook geen drol meer uit. ^-^
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #181 Gepost op: 17 augustus 2012, 16:49:51
Dat wachten ok. Maar wat een gel*l van het RDW zeg! Je hebt een vergunning van het Min VWS en dan nog durven zeggen: "Ja maar dat kan niet!" Echt wat een onzin.

En voor een ieder even de duidelijkheid. Ik spreek namens me eigen persoontje en niet namens een bepaalde organisatie.  ;)
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #182 Gepost op: 17 augustus 2012, 23:08:11
Lang leve de bureaucratie. :)
Ambtenaren kunnen geen beter voorbeeld geven waar heel veel te besparen is op de eigen organisatie.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #183 Gepost op: 30 augustus 2012, 15:08:00
Onder alle werkzaamheden aan de KLF door zojuist het ministerie I en M nog gesproken.

De nieuwe regelgeving rond de aanwezigheid van de OGS op oldtimers is er door  098uo

Hoewel de verwachte ingangs datum van 1 september niet gehaald gaat worden is er bij de RDW op aangedrongen om de OGS tijdens de APK te gedogen. Per 1 januari 2013 worden de nieuwe regels van kracht.

Let wel: dit geldt alleen voor de aanwezigheid van de OGS en uitdrukkelijk NIET voor de BiZa stripping!!

De ontwerp tekst van de aanpassing in de regeling voertuigen ligt nu ter goedkleuring, en eventuele juridische tekstuele aanpassingen bij de juridische afdeling van het ministerie. Op het moment dat de teksten juridisch dicht getimmerd is krijg ik een schrijven van het ministerie die ik zal kopieëren en plaatsten.

Voorzover bekent komen er geen aanvullende voorwaarden (dit kan ik pas defentief berichten als de brief van het ministerie binnen is)  anders dan dat het voertuig 25 jaar of ouder dient te zijn en dat zit hem dan weer in de huidige oldtimer regelingen.

Ik denk dat dit een welkome "overwinning" is voor alle eigenaren van voormalige hulpverleningsvoertuigen.

Nogmaals, alle exacte teksten ken ik nog niet die houden jullie tegoed.

en nu weer aan het werk :-)
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #184 Gepost op: 30 augustus 2012, 16:00:32
098uo Gefeliciteerd ! De aanhouder wint, ook al voel je je soms Don Quichotte in je strijd tegen de ambtelijke molens de overwinning is verdiend.
Dus nu kan ik mijn blauwe emmer, niet zijnde een armatuur zonder lamp, tenminste ook gewoon op het dak laten staan bij de APK.
http://www.youtube.com/watch?v=3Rgqk8DhJWs
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Gast

  • Gast
Reactie #185 Gepost op: 30 augustus 2012, 16:20:45
Geweldig Wout!!
Enorm veel waardering voor je inzet, niet alleen voor je eigen mooie KLF maar eenieder die onder de nieuwe regeling zal kunnen vallen.
Chapeau!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #186 Gepost op: 30 augustus 2012, 16:30:56
Gefeliciteerd Wout, ik denk dat vele oldtimer eigenaren erg blij zijn!!!!! ;)


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #187 Gepost op: 8 oktober 2012, 10:29:06
Helaas......

Alle felicitaties te vroeg  :'( Hoewel I en M zeer welwillend is en de problemen ook begrijpt, ja zelfs de nieuweregels uitgewerkt klaar heeft liggen.....  O0 Is het ministerie van V en J aan het dwarsleggen en gaat er in elk geval per 1-1-2013 NIETS veranderen, zelfs het gedogen tot de ingang van de nieuwe regelgeving is teruggedraaid. Dit blijkt uit de contacten van 3 oktober met I en M.  >:(

Toch is er ondanks dit nog steeds licht aan het einde van de OGS tunnel....en wel hierdoor.
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=65158.0

Aangezien ik hier als EHBO-er het officiele (besloten) ochtendprogramma bij mocht wonen (lekker ontbijt overigens) kreeg ik de uitgelezen kans om onze staatssecretaris van justitie hierover aan te spreken  ^-^ Na met Dhr Teeven een afspraak te hebben gemaakt om tijdens de HV dag hierover van gedachten te wisselen (lees lobbieën) was het rond de klok van 11.00 uur zover. Samen met de Stichting Historisch Brandweer materiaal hebben we hierover kort en krachtig van gedachten gewisseld. Of dit uit eindelijk de gewenste resultaten heeft zullen we even moeten afwachten maar Dhr Teeven heeft zich in elk geval achter de eigenaren van de oldtimers geschaard (positief nieuws dus tot zover)
Maar alleen met het begrip voor onze positie zijn we niet geholpen...en gelukkig komt er ook actie, ook al is Dhr Teeven geen voorstander van een algmene vrijstelling (begrijpenlijk).

In elk geval gaat Dhr Teeven contact opnemen met I en M (mijn contactpersoon) om duidelijk te krijgen welke medewerker bij V en J verantwoordelijk is voor dit hele verhaal om vervolgens ook binnen V en J duidelijk te maken dat er iets moet veranderen en dan niet in de vorm van een algehele vrijstelling, waar ik best wel blij mee ben want daarmee kun je het kaf van het koren scheiden, maar in de vorm van een landelijke ontheffing met bij behorende voorwaarden op kenteken !!
Dit zou dan betekenen dat ook het gat van 10 jaar voor de huidige vrijkomende EX HV voertuigen gedicht kan worden.

Volgens Dhr Teeven begint respect voor de hulpverleners mede bij een overheid die respect heeft voor het erfgoed van de hulpverleners
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


fiat500dokter

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #188 Gepost op: 8 oktober 2012, 11:43:18
beste luitjes,

heb onlangs een oldtimerbrandweervoertuig uit duitsland aangeschaft met blauwe zwaailampen,nu heb ik begrepen dat daar de meningen nog verdeeld over zijn om die te mogen voeren

de brandweerauto is uiterlijk orgineel en opschrift Feuerwehr aan de bovenzijde ,boven het raam is verwidjerd en vervangen door opschrift van mijn bedrijf

oranje lampen zijn geen bezwaar,mits gebruikt onder de geldende voorwaarden.Nu wil ik het voertuig ook inzetten voor "runs" ,ritten voor ernstig zieke kinderen en meetings

En hoe zit het met de sirene,mag deze erop blijven mits uitschakelbaar?

graag iemand die mij helderheid kan verschaffen

met vriendelijke groeten

robert


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #189 Gepost op: 10 oktober 2012, 18:49:14
Tegen alle verwachtingen in (als ik heel eerlijk ben) heb ik vandaag telefoon gekregen van de politiek assistent van Dhr Teeven. Ik ging er eigenlijk vanuit dat Dhr Teeven wel meer te doen heeft dan zich bezig houden met een stel fanaten die de OGS op hun voertuigen willen behouden maar blijkbaar zijn er in het Haagse ook nog kopstukken waarvoor geldt een man een man, een woord een woord.

Na een korte uitleg van de ontstane situatie die is ontstaan na het tegenhouden van de voorstellen van het ministerie I en M heeft de bewuste medewerker beloofd een mail te sturen met zijn contactadres zodat ik het hel verhaal op mail kon zetten en aan hem toezenden.

Als blijkt dat er gelukkig ook nog politici zijn die niet alleen zeggen iets te doen maar het ook nakomen dan moet je natuurlijk aan het werk  998765 Dus vanmiddag na thuiskomst gekeken of er mail was van het ministerie V en J en jawel dat was er. Daarna maar eens een "stief" uurtje achter de PC gezeten en de hele voorgaande geschiedenis maar in de mail gezet.

Het lijkt in elk geval dat er nu van de twee belangrijkste kanten werk gemaakt wordt van het aanpassen van de regels rond de OGS op ex hulpverleningsvoertuigen. Nu hopen dat dit ook zijn vruchten af gaat werken in elk geval ziet ook V en J in dat we met wat meer respect met ons erfgoed om moeten gaan, al was het maar om ze te "gebruiken" in de strijd om het respect voor de hulpverleners zelf.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend