FC Utrecht - FC Twente
Leonjansentccf
Wat een stelletje malloten. Ik hoop dat deze beelden gebruikt worden voor opsporingsdoeleinden.
Wat het voetbalgeweld in het algemeen, roep ik al jaren dat er neit meer met uit-publiek gevoetbald moet worden. De uitclub kijkt maar mooi in het eigen stadion naar een mooi groot scherm.
Ook wordt naar mijn smaak de voetbalwereld teveel de hand boven het hoofd gehouden. De nieuwe wet bijvoorbeeld, waarbij evenementen opdraaien voor de kosten van politie-inzet. Deze wet geld niet voor de voetbalwereld. Hierdoor is er voor de clubs dan ook geen economische prikkel om drastische maatregelen te nemen, want ik denk dat menig club het financieel NIET kan opbrengen om een "normale" (lees: ME, bereden, heli) inzet van politie te betalen. Er zouden ook eens wat korpschefs moeten zijn die gewoon nee verkopen aan een club/burgemeester. Deze inzetten kosten volgens mij veel overuren en inzet vanuit andere regio's. Als de mankracht er niet is, kan de wedstrijd niet doorgaan.
Overigens verbazingwekkend hoe vaak Engeland wel niet als voorbeeld word aagehaald voor problemen op HV gebied in Nederland. Wordt hoog tijd dat Opstelten hier eens notie van krijgt en er wat mee doet.