GRIP 1 Zeer grote brand (loods met oa vuurwerk) Blokland - Nieuwveen 04-12-2011

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (loods met oa vuurwerk) Blokland - Nieuwveen 04-12-2011  (gelezen 13127 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
Voertuigenlijst

Tankautospuit
16433 TS Aarlanderveen (herbezetting Nieuwkoop)
66442 TS Leimuiden
66831 TS Alphen aan den Rijn
66846 TS Ter Aar
66847 TS Nieuwkoop
66848 TS Nieuwveen

Redvoertuigen
66850 AL Alphen aan den Rijn
655 HW Mijdrecht (Utrecht)

Haakarmvoertuigen
16561 HA Alphen aan den Rijn
62984 HA Gouda
66860 HA Alphen aan den Rijn

Haakarmbakken
62990 COH Gouda
66518 DPH Alphen aan den Rijn
66811 ABH Alphen aan den Rijn

Dienstvoertuigen
66591 DA-OvD Bollenstreek
66594 DA-OvD Rijnstreek
66596 DA-HOvD West
66597 DA-HOvD Oost

Overige voertuigen
16181 PM Hillegom (WVD)
66461 SBA Alphen aan den Rijn
66590 VC2 Gouda
66876 PM Nieuwkoop (WVD)
66877 PM Leimuiden
66878 PM Ter Aar


Rene

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 306
p2kflex
09:28:45 05-12-11GROUP-1Prio 3 BLOKLAND - N231 40 NVN Gaarne contact GMK
1503014BRW Veiligheidsregio Hollands Midden (OvD Rijnstreek)
p2kflex
10:18:53 05-12-11GROUP-1Prio 3 BLOKLAND - N231 40 NVN Ass. Politie. Gaarne telefonisch contact GMK
1503014BRW Veiligheidsregio Hollands Midden (OvD Rijnstreek)
p2kflex
10:26:44 05-12-11GROUP-2Prio 3 BLOKLAND - N231 40 NVN Ass. Politie (Inzet Brw: Gaarne contact GMK)
1503006BRW Veiligheidsregio Hollands Midden (HOvD Oost)
p2kflex
11:37:06 05-12-11GROUP-2Prio 2 BLOKLAND - N231 40 NVN Nacontrole brand 66848
1503320BRW Hollands Midden (Nieuwveen) (Korpscoördinator)
1503323BRW Hollands Midden (Nieuwveen) (Korpsalarm)
1504396BRW Veiligheidsregio Hollands Midden (Monitorcode Nieuwkoop - Kaag en Braassem)
p2kflex
12:06:02 05-12-11GROUP-1Prio 3 BLOKLAND - N231 40 NVN Ass. Politie (Inzet Brw: Gaarne contact GMK)
1503320BRW Hollands Midden (Nieuwveen) (Korpscoördinator)
1504396BRW Veiligheidsregio Hollands Midden (Monitorcode Nieuwkoop - Kaag en Braassem)


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Nog even over de interregionale inzet: TS 66831 Alphen reed als 4e TS, en Nieuwkoop voor de aflossing als 5e. Volgens de KVT (buiten werktijd) staan Mijdrecht, Rijsenhout en Wilnis als 5e, 6e en 7e op dit adres. In de KVT is geen materieel uit Amsterdam-Amstelland opgenomen, dus met Uithoorn en Aalsmeer wordt geen rekening gehouden. Woerden staat overigens als 22e TS op dit adres, dus daar wordt wel rekening mee gehouden, Zegveld komt als 12e nog eerder. In praktijk echter niet, want in HM zijn alleen de eerste 8 TS (dus de eerste 2 pelotons) volgens de KVT, als er meer materieel nodig is worden vaste pelotons gealarmeerd.

Ik begrijp trouwens niet waarom er geen meetploegen uit Utrecht ingezet zijn, voor de meetploegen is geen KVT dus ik ben benieuwd waarom ze welke ploegen alarmeren.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
TV West Nieuws
(Bij 2:55) Video: Omroep West
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland


Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Ik begrijp trouwens niet waarom er geen meetploegen uit Utrecht ingezet zijn, voor de meetploegen is geen KVT dus ik ben benieuwd waarom ze welke ploegen alarmeren.
Dat heeft alles te maken met het effectgebied waar de rookpluim heen gaat. Men kijkt bij dit soort incidenten waar de wind heen waait, en op basis van die gegevens alarmeren ze de meetploegen. Die zij zoveel mogelijk bovenwinds willen laten aanrijden, zo hoeven zij immers niet door de rookpluim. Nu was het rook, een volgende keer zijn het zeer giftige stoffen, en daar wil je geen eigen eenheden door heen sturen. Het kan best zijn dat Utrecht beneden winds lag, en daardoor geen Utrechtse meetploegen konden worden ingezet. ;)


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Dat heeft alles te maken met het effectgebied waar de rookpluim heen gaat. Men kijkt bij dit soort incidenten waar de wind heen waait, en op basis van die gegevens alarmeren ze de meetploegen. Die zij zoveel mogelijk bovenwinds willen laten aanrijden, zo hoeven zij immers niet door de rookpluim. Nu was het rook, een volgende keer zijn het zeer giftige stoffen, en daar wil je geen eigen eenheden door heen sturen. Het kan best zijn dat Utrecht beneden winds lag, en daardoor geen Utrechtse meetploegen konden worden ingezet. ;)

Sorry maar deze beredenering kan ik niet plaatsen....
Alsof het complete effect gebied de gehele VRU is....
Ook vanuit de regio Utrecht kan men dit object bovenwinds aanrijden hoor.
Jij ben WvD-er?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Sorry maar deze beredenering kan ik niet plaatsen....
Alsof het complete effect gebied de gehele VRU is....
Ook vanuit de regio Utrecht kan men dit object bovenwinds aanrijden hoor.
Jij ben WvD-er?
Ik ben inderdaad WVDer, en het kan zomaar zo zijn geweest dat er vanuit Utrecht dus niet bovenwinds aangereden kan worden zonder de rookpluim te kruisen. Ik weet niet welke windrichting er stond, en ik weet al helemaal niet welke besluitvorming er is gedaan om de eigen WVDers in te zetten. En dan nog, dit soort klussen kan een regio makkelijk zelf behappen zonder inbreng van een andere regio.


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Dat heeft alles te maken met het effectgebied waar de rookpluim heen gaat. Men kijkt bij dit soort incidenten waar de wind heen waait, en op basis van die gegevens alarmeren ze de meetploegen. Die zij zoveel mogelijk bovenwinds willen laten aanrijden, zo hoeven zij immers niet door de rookpluim. Nu was het rook, een volgende keer zijn het zeer giftige stoffen, en daar wil je geen eigen eenheden door heen sturen. Het kan best zijn dat Utrecht beneden winds lag, en daardoor geen Utrechtse meetploegen konden worden ingezet. ;)

Hoe hebben ze dat dan gedaan met de hoogwerker, want die kwam wel uit Mijdrecht?
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Hoe hebben ze dat dan gedaan met de hoogwerker, want die kwam wel uit Mijdrecht?
Dat zal dan inzetvoorstel zijn geweest, of op aanvraag van de eenheden die terplaatse zijn geweest. ;)