Actievoerende vrachtwagenchauffeurs, maandag 12-12-2011, landelijk tussen 11 en 12 uur

Auteur Topic: Actievoerende vrachtwagenchauffeurs, maandag 12-12-2011, landelijk tussen 11 en 12 uur  (gelezen 1192 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Mogelijk verkeersoverlast door actievoerende vrachtwagenchauffeurs

De Verenigde Eigen Rijders Nederland (VERN) zal landelijk actie gaan voeren aanstaande maandag 12 december. Het KLPD heeft met de vereniging zelf contact gehad, en ook afspraken gemaakt.

De actie vindt plaats op maandag 12 december tussen 11:00 en 12:00 uur. Verder is de actie landelijk en zijn er geen specifieke locaties aangegeven. De actie houdt in dat vrachtwagenchauffeurs met een snelheid van 60 kilometer per uur gaan rijden op de snelwegen. De afspraak met het KLPD is dat ze zich aan de verkeersregels zullen houden en alleen de rechterrijstrook zullen berijden, meldt de Verkeersinformatiedienst.

Vermoedelijk zal de actie niet zoveel hinder opleveren aangezien de actie na de maandagochtendspits plaats zal vinden. Het kan zijn dat niet alle chauffeurs de 'afspraken met het KLPD' zullen naleven, en een eigen interpretatie zullen geven aan de actie. In dat geval zal er (waarschijnlijk plaatselijk) wel hinder kunnen ontstaan.

Het Openbaar Ministerie heeft gezegd dat tegen niet aan de actie deelnemende vrachtwagenchauffeurs die de de blokkade voorbij rijden geen proces verbaal zullen krijgen. Ze mogen daarbij gebruik maken van de linker rijstroken op rijbanen van drie of meer rijstroken, iets dat normaal verboden is.

bron: Transport Online

Ben benieuwd wat hierbij gaat gebeuren.... kans op cowboy acties is er best natuurlijk (al zijn we hier niet in Frankrijk  ^-^)




sylvester1986

  • Gast
Maakt mij niks uit, ik lig dan toch op 1 oor omdat ik dit weekend 36 uur (avond/nacht) mag werken  :P