Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie

Auteur Topic: Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie  (gelezen 246776 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

daeno79

• Veiligheid en Service NS (BOA GB)
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Eerlijkheid duurt het langst...
Reactie #380 Gepost op: 9 maart 2015, 22:45:31
Citaat van: Daniel! link=msg=1331370 date=1424188281
Echter worden agenten naar een melding inbraak/schietpartij/steekpartij/gijzeling gestuurd, en dan is het logisch dat ze een VHV hebben. BOA's vervullen geen taken waarvoor het dragen van een VHV noodzakelijk is. Vandaar dat ik het raar vind als een VHV in de standaarduitrusting van een BOA zou zitten. Want het kost veel geld om voor alle BOA's een vest aan te schaffen, en het levert (te) weinig op.

Ow nee Daniël? Ik heb hem toch dagelijks aan bij de NS. Een conducteur heeft zo'n vest idd niet.
Wij, medewerkers V&S hebben wel degelijk een VHV en we gaan wel degelijk naar assistenties waar vaak (veel) geweld bij komt kijken. Zie de berichten die nu constant in het nieuws zijn...

Hand-haver

• Buitengewoon Opsporingsambtenaar
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #381 Gepost op: 17 maart 2015, 14:59:45
Ik ben ook van mening dat het huidige en toekomstige takenpakket van de BOA een VHV rechtvaardigd.
Een tijdje geleden was ik bij een ongeval met een geldtransportwagen om de politie te assisteren. Hup, politie doet vestjes aan. En dan sta je als BOA er maar bij zonder bescherming.
Gemeentelijk Buitengewoon Opsporingsambtenaar en Toezichthouder Drank- en Horecawet in Noordoost-Brabant  "Handhaven volgens de strekking van de wet,

Jims

• o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
Reactie #382 Gepost op: 17 maart 2015, 15:08:03
Citaat van: Hand-haver link=msg=1337717 date=1426600785
Een tijdje geleden was ik bij een ongeval met een geldtransportwagen om de politie te assisteren. Hup, politie doet vestjes aan. En dan sta je als BOA er maar bij zonder bescherming.
Was u daar op eigen initiatief of in opdracht van?
If you can dream it, you can do it.

Hand-haver

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #383 Gepost op: 17 maart 2015, 15:15:11
Citaat van: Jims link=msg=1337720 date=1426601283
Was u daar op eigen initiatief of in opdracht van?

De aanwezigheid was omdat wij als eersten bij het ongeval waren, daarna werd ons door de politie verzocht te blijven en de verkeersveiligheid te waarborgen tijdens en na de berging van de geldtransportwagen. Het was dus eigenlijk beide van toepassing.
Gemeentelijk Buitengewoon Opsporingsambtenaar en Toezichthouder Drank- en Horecawet in Noordoost-Brabant  "Handhaven volgens de strekking van de wet,

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #384 Gepost op: 17 maart 2015, 18:50:10
Citaat van: Hand-haver link=msg=1337723 date=1426601711
De aanwezigheid was omdat wij als eersten bij het ongeval waren, daarna werd ons door de politie verzocht te blijven en de verkeersveiligheid te waarborgen tijdens en na de berging van de geldtransportwagen. Het was dus eigenlijk beide van toepassing.

Het eventueel aanwezige ambulance personeel heeft bij deze situatie ook geen vesten aan. Ieder zijn taak.

Hand-haver

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #385 Gepost op: 18 maart 2015, 06:46:14
Citaat van: AureliusM link=msg=1337767 date=1426614610
Het eventueel aanwezige ambulance personeel heeft bij deze situatie ook geen vesten aan. Ieder zijn taak.

De werkzaamheden van ambulancepersoneel zijn niet te vergelijken met dat van een hedendaags buitengewoon opsporingsambtenaar. De BOA verricht steeds meer politie taken.

j@ck

• Junior gebruiker
  • **
  • wij verzorgen gratis 4wd. ambulances in Afrika
Reactie #386 Gepost op: 18 maart 2015, 11:23:56
Toch zou ik als burger graag heel duidelijk het verschil willen zien tussen een BOA en een politieagent.
Voor mij leken de uniformen tot de nieuwe politieuniformen ingevoerd werden, vaak véél te veel op het politieuniform.
Ga dat nu niet weer proberen.
Een BOA is geen POLITIEAGENT! en zal dat nooit worden. Ondanks dat sommigen zich graag als zodanig gedragen.

Hand-haver

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #387 Gepost op: 18 maart 2015, 12:49:18
Citaat van: j@ck link=msg=1337910 date=1426674236
Toch zou ik als burger graag heel duidelijk het verschil willen zien tussen een BOA en een politieagent.
Voor mij leken de uniformen tot de nieuwe politieuniformen ingevoerd werden, vaak véél te veel op het politieuniform.
Ga dat nu niet weer proberen.
Een BOA is geen POLITIEAGENT! en zal dat nooit worden. Ondanks dat sommigen zich graag als zodanig gedragen.

De nieuwe landelijke BOA-uniformen zijn duidelijk en onderscheiden zich zichtbaar van de nieuwe politie-uniformen.
Daarnaast behoort een BOA te handhaven op datgene waarvoor deze is aangesteld, en heeft daarin gelijke bevoegdheden als de politie.

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #388 Gepost op: 18 maart 2015, 12:59:48
Citaat van: Hand-haver link=msg=1337934 date=1426679358
De nieuwe landelijke BOA-uniformen zijn duidelijk en onderscheiden zich zichtbaar van de nieuwe politie-uniformen.
Daarnaast behoort een BOA te handhaven op datgene waarvoor deze is aangesteld, en heeft daarin gelijke bevoegdheden als de politie.
Voordat iedereen gaat steigeren, respect voor BOA's doen hun werk goed en zijn nodig. Zoals in een ander topic ook bijna dezelfde discussie wordt gevoerd. Boa's allemaal afschaffen, aandachtsgebieden onderbrengen bij de nationale politie en daarvoor assistenten / surveillanten inzetten, ben je van het gehele gemekker af. Heb je meer blauw op straat, voor de burger allemaal duidelijk en de lijntjes naar alle instanties worden korter en is er beter zicht op wat er allemaal gebeurt in een gebied, dorp, stad. Dezelfde bevoegheden, herkenbaar etc etc. Zelfde procedure hanteren die geldt voor de politie. Solliciteren, sselectietraject doorlopen , dag A en B, etc. Niet zomaar even overhevelen.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #389 Gepost op: 18 maart 2015, 13:34:02
Citaat van: Hand-haver link=msg=1337934 date=1426679358

Alleen is het op dit moment nog wel zo dat het landelijke BOA uniform niet verplicht gedragen hoeft te worden en mogen gemeenten en ingehuurde organisaties dus nog steeds zelf bepalen in welk uniform men wilt werken en dat vind ik persoonlijk een slechte zaak.
Is er eindelijk een goed BOA uniform is het nog steeds vrijblijvend om het wel of niet te gebruiken en zo blijft het in mijn ogen een zooitje in het land.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen