Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie

Auteur Topic: Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie  (gelezen 246767 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

jelle1983

• BOA Domein 1, ex politie, ex KMar
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #400 Gepost op: 21 maart 2015, 16:47:42
Citaat van: Hand-haver link=msg=1338582 date=1426952182
Onze kleding komt van Pebetex te Veghel.

Ok, bedankt. Ik hoorde ook veel positieve dingen over Mo-tec. Ben benieuwd hoe het uniform er in het eggie uit ziet. Het uniform wat we nu hebben (image care) vind ik niet zo'n goede kwaliteit en pasvorm.

Hand-haver

• Buitengewoon Opsporingsambtenaar
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #401 Gepost op: 21 maart 2015, 16:58:28
Citaat van: jelle1983 link=msg=1338594 date=1426952862
Ok, bedankt. Ik hoorde ook veel positieve dingen over Mo-tec. Ben benieuwd hoe het uniform er in het eggie uit ziet. Het uniform wat we nu hebben (image care) vind ik niet zo'n goede kwaliteit en pasvorm.

Gemeentelijk Buitengewoon Opsporingsambtenaar en Toezichthouder Drank- en Horecawet in Noordoost-Brabant  "Handhaven volgens de strekking van de wet,

Hand-haver

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #402 Gepost op: 21 maart 2015, 17:02:20
Gemeentelijk Buitengewoon Opsporingsambtenaar en Toezichthouder Drank- en Horecawet in Noordoost-Brabant  "Handhaven volgens de strekking van de wet,

Hartley

• Medewerker Veiligheid & Service NS
  • Forum gebruiker
Reactie #403 Gepost op: 21 maart 2015, 18:33:12
Citaat van: Hand-haver link=msg=1338603 date=1426953508

Het valt me op dat je jas erg lang is, is dat niet vervelend met een koppel om?
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #404 Gepost op: 21 maart 2015, 19:38:51
Altijd charmant bij de dames, zo'n streep over de voorgevel 0098

(en ja, ik ben zelf een dame :-*)
Overigens niet alleen een probleem van dit uniform.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

Hand-haver

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #405 Gepost op: 22 maart 2015, 13:48:23
Citaat van: Hartley link=msg=1338625 date=1426959192
Het valt me op dat je jas erg lang is, is dat niet vervelend met een koppel om?

Ligt aan je lengte. Ik moet de meeste jassen altijd een beetje oprollen aan de onderkant, zelfs met het softshell jack.

Citaat van: Golly link=msg=1338645 date=1426963131
Altijd charmant bij de dames, zo'n streep over de voorgevel 0098

(en ja, ik ben zelf een dame :-*)
Overigens niet alleen een probleem van dit uniform.

Eensch. En ook dame vrouw  ::)

Hartley

• Medewerker Veiligheid & Service NS
  • Forum gebruiker
Reactie #406 Gepost op: 22 maart 2015, 15:17:31
Citaat van: Hand-haver link=msg=1338764 date=1427028503
Ligt aan je lengte. Ik moet de meeste jassen altijd een beetje oprollen aan de onderkant, zelfs met het softshell jack.

Eensch. En ook dame vrouw  ::)

Tsja... altijd prettig als er over dat soort dingen nagedacht wordt. Een jas oprollen, dat gaat toch helemaal nergens over?
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

Hand-haver

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #407 Gepost op: 23 maart 2015, 13:03:02
Citaat van: Hartley link=msg=1338772 date=1427033851
Tsja... altijd prettig als er over dat soort dingen nagedacht wordt. Een jas oprollen, dat gaat toch helemaal nergens over?

Tja, ben helaas nog geen kledingleverancier tegengekomen (en heb er toch meerdere meegemaakt de afgelopen jaren) die kleding 100% op maat maakt.
Een broek wordt meestal wel op lengte gemaakt, maar daar houdt het meestal op.
Mijn lichaamsbouw is niet standaard, dus dan val je al snel buiten de boot.

Rutger038

• Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
Reactie #408 Gepost op: 30 maart 2015, 23:25:32
Ik ben op zoek naar mensen met wat ervaring over het nieuwe uniform.

Op mijn werk ben ik bezig met het aanschaffen van het nieuwe uniform. Ik kwam tot de ontdekking dat er toch wel veel verschillende aanbieders zijn en dat prijs en kwaliteit tot enorm verschilt. Na wat rondneuzen kreeg ik het beste gevoel bij Mo-Tech. Maar daar is de prijs ook na. Inmiddels heb ik de prijzen van diverse leveranciers ontvangen: Smit & van Rijsenbergen, Image Care Company, Kristels Fashion, Mo-Tech en Huijsstyle

Iemand Tips?

Gadgetman

• Forum gebruiker
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #409 Gepost op: 31 maart 2015, 07:44:49
Citaat van: Rutger038 link=msg=1340535 date=1427750732
Ik ben op zoek naar mensen met wat ervaring over het nieuwe uniform.

Op mijn werk ben ik bezig met het aanschaffen van het nieuwe uniform. Ik kwam tot de ontdekking dat er toch wel veel verschillende aanbieders zijn en dat prijs en kwaliteit tot enorm verschilt. Na wat rondneuzen kreeg ik het beste gevoel bij Mo-Tech. Maar daar is de prijs ook na. Inmiddels heb ik de prijzen van diverse leveranciers ontvangen: Smit & van Rijsenbergen, Image Care Company, Kristels Fashion, Mo-Tech en Huijsstyle

Iemand Tips?

Er zijn grofweg 4 producenten van het uniform ieder met eigen materiaal, kwaliteit en vooral eigen pasvorm. Mo-tech werkt met merk materialen van oa Gore (Tex en windstopper) topkwaliteit en daar betaal je ietsje meer voor. Pasvorm is sportief. Imagecare voldoet niet helemaal aan het modeluniform. Kleuren kloppen niet helemaal, maar daar werken ze aan. Pasvorm is sportief kwaliteit/prijs gemiddeld. Pebetex en Havep hebben een ruimere pasvorm, voldoen aan de VNG eisen. Prijs kwaliteit gemiddeld. De laatsten leveren producten door aan andere aanbieders. Smits bv is Pebetex. Tip is kies voor kwaliteit en de pasvorm die bij jullie past en laat prijs niet té leidend zijn. BEBOA heeft een kwaliteitsrichtlijn opgesteld, staat op hun website en op de VNG site.