Waarom wordt er niet gewoon gezegd dat "sommigen" er héél graag uit willen zien als een politieagent? en zich optuigen als een kerstboom?
Als een BOA of handhaver zich als een sociaal mens gedraagt en (soms) niet als een politieagent, dan straalt hij mi. voldoende gezag uit voor het deel waarvoor hij/zij is aangesteld.
Sommigen zien er voor mij als cowboys uit en gedragen zich als ...en hun kleding geeft dan volgens hen recht op 'n bepaald gedrag.
Opleiding om met mensen om te gaan zou voor sommigen heel goed zijn. Dáár zou het hier om moeten gaan.
En volgens mij is een boswachter (vanuit vroeger) een ander verhaal.
*Geef de handhavers een duidelijke opleiding in het omgaan met mensen wb. hun taakdeel.
*Kleed ze op een herkenbare en goede manier (want ze moeten ook bij slecht weer goed gekleed gaan) maar NIET lijkend op politie.
*Verbiedt allerlei toeters en bellen bij het uniform.
*Leer sommigen praten met mensen en niet blaffen.
*Laat het niet de eerste taak zijn om te schrijven, maar mensen te wijzen op hun gedrag. (moeten ze zich zelf natuurlijk ook gedragen)
*Maak er een vak van dat ook normaal betaald wordt naar belangrijkheid.
Het hele BOA/Handhaversgebeuren heeft gewoon een slechte naam omdat het gegroeid is vanuit het werkeloos zijn (oa. Melkertbanen) en dan maar wat gaan doen voor hun geld.
Volgens mij is het nog steeds een ondergeschoven kindje met een aantal proffesionals die wel willen, maar vooral ook een aantal die het liefst thuis nog in hun pakje lopen pronken, en met handboeien lopen zwaaien.
Ik schop misschien tegen schenen, maar denk dat de mensen die goed zijn in hun vak en dat ook willen uitstralen in hun werk en niet alleen in het pakje, het met me eens zullen zijn.