Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie

Auteur Topic: Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie  (gelezen 246764 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

R

• Groene BOA
  • Forum gebruiker
Reactie #460 Gepost op: 4 augustus 2015, 17:57:02
Citaat van: Daniel! link=msg=1331370 date=1424188281
Echter worden agenten naar een melding inbraak/schietpartij/steekpartij/gijzeling gestuurd, en dan is het logisch dat ze een VHV hebben. BOA's vervullen geen taken waarvoor het dragen van een VHV noodzakelijk is. Vandaar dat ik het raar vind als een VHV in de standaarduitrusting van een BOA zou zitten. Want het kost veel geld om voor alle BOA's een vest aan te schaffen, en het levert (te) weinig op.

Jij hebt duidelijk kennis over de werkzaamheden van 'de BOA' ...........................

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #461 Gepost op: 5 augustus 2015, 10:28:51
Zag van de week de nieuwe uniformen van Service & Veiligheid van de NS (BOA's). Moest even twee keer kijken want het was erg duidelijk te zien waarop ze het uniform gebaseerd hebben... Zwarte shirts met 2 fluoriserend gele verticale strepen en lusjes voor de porto, een worker, hoge schoenen...
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker

Rutger1

• Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
Reactie #463 Gepost op: 5 augustus 2015, 10:49:26
Citaat van: jelle1983 link=msg=1365437 date=1438701563
Bij ons hebben we de veiligheidsvesten van Mo-tech (die ik eerder benoemd heb) gepast en besteld en worden ergens deze maand geleverd. De vesten zitten erg prettig en zijn een stuk lichter dan wat ik gewend ben. De handboeien zijn begin vorige week uitgedeeld. Vanaf 1 januari 2016 lopen we als het goed is in het nieuwe landelijke uniform. Ik neem aan dat we dan pas het vest gaan dragen, anders ziet het er niet uit over de witte blouse die we nu aanhebben.

Ik heb recent ook het vest van motech gepast. Zit zoals jij al aangeeft heerlijk, en is lekker licht. De opdruk van onze vesten is echter iets anders, aangezien wij het domein 1 uniform niet mogen dragen. Zal een foto maken zodra ze binnen zijn!
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #464 Gepost op: 5 augustus 2015, 11:33:43
Citaat van: kaasje link=msg=1365559 date=1438763331
Zag van de week de nieuwe uniformen van Service & Veiligheid van de NS (BOA's). Moest even twee keer kijken want het was erg duidelijk te zien waarop ze het uniform gebaseerd hebben... Zwarte shirts met 2 fluoriserend gele verticale strepen en lusjes voor de porto, een worker, hoge schoenen...

Prima uniform lijkt me. Goed duidelijk NS teken op de achterzijde.  O0

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #465 Gepost op: 5 augustus 2015, 14:47:01
Citaat van: jelle1983 link=msg=1365437 date=1438701563
Vanaf 1 januari 2016 lopen we als het goed is in het nieuwe landelijke uniform.
Ik neem aan dat we dan pas het vest gaan dragen, anders ziet het er niet uit over de witte blouse die we nu aanhebben.

Lekker belangrijk als het er niet uit ziet over de witte blouse. Het gaat om je eigen veiligheid en dat gaat bij mij boven het feit of het wel of niet er uit ziet.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

DeMassel

• Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #466 Gepost op: 5 augustus 2015, 15:51:17
Citaat van: kaasje link=msg=1365559 date=1438763331

als je duidt op een vergelijkenis met het nieuwe politieuniform ben ik het totaal niet met je eens.
Zo op de foto vlot ogende uniformen
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #467 Gepost op: 5 augustus 2015, 15:54:08
Citaat van: DeMassel link=msg=1365661 date=1438782677
als je duidt op een vergelijkenis met het nieuwe politieuniform ben ik het totaal niet met je eens.
Zo op de foto vlot ogende uniformen
Ja hoor, kom je uit een ei? Jarenlang hebben ze een nette broek met een licht-blauw overhemd en dan 'ineens' hebben ze een uniform met een gelijke kleurstelling en stijl als de politie. Ik ben een diender en toen ik de heren in de trein zag lopen moest ik twee keer kijken voordat ik door had wat ik zag. Als ik dat al heb, dan zal de burger dat net zo goed hebben.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #468 Gepost op: 5 augustus 2015, 16:00:13
Citaat van: kaasje link=msg=1365662 date=1438782848
'ineens' hebben ze een uniform met een gelijke kleurstelling en stijl als de politie.
Sorry, maar ook ik zie de gelijkende kleurstelling en stijl niet..

Het uniform zelf is niet helemaal mijn stijl.
Er zit een te groot verschil tussen de polo en de jas (kleur, grootte van het NS logo), de reflectiestrepen zijn te klein om nut te hebben, en de BOA insignes lijken er wat raar opgestikt te zijn.

Hartley

• Medewerker Veiligheid & Service NS
  • Forum gebruiker
Reactie #469 Gepost op: 6 augustus 2015, 17:01:53
Citaat van: Dion link=msg=1365663 date=1438783213
Sorry, maar ook ik zie de gelijkende kleurstelling en stijl niet..

Het uniform zelf is niet helemaal mijn stijl.
Er zit een te groot verschil tussen de polo en de jas (kleur, grootte van het NS logo), de reflectiestrepen zijn te klein om nut te hebben, en de BOA insignes lijken er wat raar opgestikt te zijn.

De BOA insignes zitten er met klittenband op, dus kan zijn dat de collega hem er niet helemaal recht op had zitten.

@Kaasje de vergelijking werd voorheen al gelegd alleen nu nog meer. De NS logo's zijn nu alleen we dermate groot dat men ziet dat we daarvoor werken. Dat is een hele verbetering.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.