Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie

Auteur Topic: Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie  (gelezen 246753 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #500 Gepost op: 26 augustus 2015, 19:22:10
Zag medewerker van Justitie ook met een, schijnbaar, nieuw uniform. Het is vergelijkbaar met de polo van de M.E.
Klopt. Zag hem ook gisteren. Ziet er goed uit! Alles wordt ineens veranderd zodra de politie een nieuw pakkie krijgt :-)

LSPD

• Generalist GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #501 Gepost op: 29 augustus 2015, 21:25:35
Naar mijn mening had bij het nieuwe NS-uniform het logo wel wat groter gemogen en op de polo ook niet in de geelgroene kleur maar wit/silver. Mensen kennen namelijk het NS-logo ook alleen in een blauwe of witte variant..

De grote gifgroene zweetplekken hadden van mij ook niet gehoeven maar dat is meer omdat ik t lelijk vind en niet per se dat ik het teveel naar het politieuniform vind neigen.

Bollie

• Forum gebruiker
Reactie #502 Gepost op: 31 augustus 2015, 19:01:24
Citaat van: Hartley link=msg=1368258 date=1440262845
Voor dat hongerloontje? Alsjeblieft niet zeg  :P

Misschien dan SPOPO in dienst van NS.
Gelijk ook Blauw en Herrie op jullie wagens
Wel dan gelijk een aanstelling als politieagent(algemeen opsporingsambtenaar) en geen BOA domein 6.

Heb je gelijk meer politie op de trein...  998765

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #503 Gepost op: 31 augustus 2015, 19:25:00
Citaat van: Bollie link=msg=1369882 date=1441040484
Gelijk ook Blauw en Herrie op jullie wagens
Wel dan gelijk een aanstelling als politieagent(algemeen opsporingsambtenaar) en geen BOA domein 6.

Heb je gelijk meer politie op de trein...  998765

Nu heb ik zeer kortgeleden in het WIS geruchten opgevangen dat er serieuze plannen zijn om de BOA's van Prorail (is geen NS) uit rusten met blauw-blauw op de voertuigen?

Wie weet er meer van?

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #504 Gepost op: 31 augustus 2015, 19:26:17
Citaat van: Bollie link=msg=1369882 date=1441040484
...

Zoals het was voor 2001 :) ::)
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

Bollie

• Forum gebruiker
Reactie #505 Gepost op: 31 augustus 2015, 19:48:55
Wat zou de toevoegde waarde zijn om BOA's van ProRail blauw en herrie te geven. Even heel zwart - wit gezegd. ProRail BOA's zijn puur als een controle instantie( Sorry voor het gevloek: maar netzo als de douane  998765) en hebben maar weinig andere taken. Kijk de OVD-R van dezelfde organisatie hebben ondanks hun leidinggevende capaciteiten bij spoorwegincidenten ook geen blauw en herrie, in tegenstelling tot de ongevallenbestrijding die het wel hebben. Als de collega's in hulpverleningsketen al geen blauw krijgen, waarom zouden er dan een paar controle collega's die wel moeten krijgen....

En ja de spoorwegpolitie van voor 2001, maar dan gewoon in dienst van NS.

KJS

• Senior gebruiker
  • Generalist OC
Reactie #506 Gepost op: 31 augustus 2015, 21:25:01
Ja, dat klopt inderdaad.

De BOA's zijn geen aparte organisatie meer binnen ProRail maar vallen onder de ongevallen bestrijding.
Ze gaan meer samenwerken, wat ook betekend dat ze combinatiewerkzaamheden gaan doen.

De ongevallenbestrijders worden t.z.t. opgeleid als BOA en BOA's worden opgeleid als ongevallenbestrijder A/B/C.

In de tussentijd worden de BOA's wel getraind in het met OGS kunnen rijden, maar mogen dit enkel gebruiken als zij toestemming hebben.
Dit gaat volgens de gebruikelijke regels, via de backoffice. (->incidenten en/of calamiteiten op en rond het spoor.)

Het is niet zo dat er 'zomaar' blauwblauw en herrie word toegekend aan de BOA's, wat betreft de opsporingswerkzaamheden.
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      

Surveillanceteam

• Gast
Reactie #507 Gepost op: 1 september 2015, 22:39:46
Ik vind het wel heel toevallig dat de BOA's van de NS opeens een nieuw uniform krijgen, nadat de politie dit recent ook heeft gehad. Ook met gele vlakken, weliswaar in de zij, maar geeft toch een 'soort politiegevoel'. Het is niet de eerste keer dat uniformen van bepaalde handhavende diensten erg veel lijken op een bestaand politieuniform.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #508 Gepost op: 1 september 2015, 23:10:55
Net zo toevallig als dat DV&O nieuwe uniformen krijgt en Rode kruis en ambulancedienst (mogelijk). Ik denk dat dit puur toeval is en geen opzet. 1 keer in de zoveel jaar moet het uniform vervangen worden, netzoals van organisaties huisstijlen 1 keer in de 10 jaar veranderen.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

j@ck

• Junior gebruiker
  • **
  • wij verzorgen gratis 4wd. ambulances in Afrika
Reactie #509 Gepost op: 2 september 2015, 11:56:03
WAAROM moeten de boa-uniformen toch steeds op politie-uniformen lijken????
Het IS GEEN POLITIE!! >:D Ze hebben ook niet die bevoegdheden!
Sommigen willen er héél graag op lijken.
De burger wordt ermee op het verkeerde been gezet.
Ik vind het gewoon fout.
Sommigen, let wel Sommigen, kicken er gewoon op om op politie te lijken.
Zij verzieken het voor de BOA's die het niet uitmaakt wat voor uniform ze dragen, die gewoon hun werk doen
Waarom niet een landelijk herkenbaar uniform dat NIET op dat van de politie lijkt????