Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie

Auteur Topic: Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie  (gelezen 248624 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #560 Gepost op: 20 september 2015, 15:05:42
Citaat van: DiNozzo link=msg=1373932 date=1442700944
Jammer dat het zichtbaarheidshesje niet voldoet.

En dat in ieder geval de politieauto niet conform IM richtlijn staat  ;) ;)
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

0501

• Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #561 Gepost op: 20 september 2015, 15:35:27
Citaat van: enrico1972 link=msg=1374004 date=1442754342

Hahah inderdaad, hij staat ook niet een beetje verkeerd.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #562 Gepost op: 20 september 2015, 21:04:57
Citaat van: enrico1972 link=msg=1374004 date=1442754342

Klopt, zag ik ook na het posten ;).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

batoutofhell

• Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
Reactie #563 Gepost op: 20 september 2015, 21:08:39
Dat heb ik al meer gezien, dat een politie auto in fend off gaat staan voor een ongeluk, terwijl IM toch echt voorschrijft dat je op een weg als deze normaal (in de rijrichting dus) moet staan, alleen de wielen wel weg gedraaid richting berm.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #564 Gepost op: 20 september 2015, 21:35:15
Dat heb ik al meer gezien, dat een politie auto in fend off gaat staan voor een ongeluk, terwijl IM toch echt voorschrijft dat je op een weg als deze normaal (in de rijrichting dus) moet staan, alleen de wielen wel weg gedraaid richting berm.
Klopt. Officieel wel. Tenzij.

Rutger1

• Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
Reactie #565 Gepost op: 21 september 2015, 20:02:04

Dit zijn de vesten die wij sinds kort dragen. Worden geproduceerd en geleverd door BSST. Zitten erg prettig. Nadeel is dat de drukkers hun zwarte kleur snel verliezen.

Normaal gesproken zou er onder het blauwe vak nog een battenburg streep zitten. Hier echter niet voor gekozen aangezien ik het domein I uniform niet mag dragen.
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel

0501

• Senior gebruiker
Reactie #566 Gepost op: 21 september 2015, 20:20:22
Ziet er goed uit. Ik begrijp dat jullie vest voorzien is van een rits in het midden met daarover een kogel- en steekwerende flap? Je doet hem dus aan als een bodywarmer?

Rutger1

• Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
Reactie #567 Gepost op: 21 september 2015, 20:45:31
Bijna goed. Het vest werkt precies hetzelfde als dat van de politie. De flap met de drukkers erop is een lap stof wat over de rits heen gaat, aan de binnenkant van die lap stof zit een vakje voor bijvoorbeeld een telefoon, en 2 elastieken voor pennen of potloden.
Achter de rits zit de plaat, en daarachter nog een elastische band met klittenband die om je middel gaat.

De platen zijn naald, steek en kogelwerend. Het zijn de platen van de oude BSST vesten van de politie, maar zijn niet ouder als een jaar. De platen zijn tevens voorzien van een nieuwe laag TurtleSkin.
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel

0501

• Senior gebruiker
Reactie #568 Gepost op: 21 september 2015, 20:53:10
Aha, oke! Leuk om te weten. Zijn dus nog behoorlijk stugge en zware vesten, maar scheelt alweer dat hij op de kleding gedragen wordt. Geinig van die flap met extra opbergruimte.

Rutger1

• Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
Reactie #569 Gepost op: 21 september 2015, 21:04:52
Citaat van: 0501 link=msg=1374362 date=1442861590
Aha, oke! Leuk om te weten. Zijn dus nog behoorlijk stugge en zware vesten, maar scheelt alweer dat hij op de kleding gedragen wordt. Geinig van die flap met extra opbergruimte.

Ze zijn inderdaad redelijk zwaar! Maar inderdaad, het scheelt dat hij over de kleding gedragen wordt, en dat de hoes de hitte goed geleid.