Volgens mij is de rescue 2 ontworpen door o.a. Mulder en Rijke, en die hebben toch redelijk ervaring met het bouwen van reddingsboten.
De 2 ontwerpers zijn jaap v/d wiel en carel kras, dit zijn praktijk mensen met aardig wat verstand van dit soort vaartuigen.
Zoals ik al zei zijn praktijk deskundigen en niet van die papieren deskundigen zoals rescue.
LC, Ik ken de heren niet..
Echter als ik kijk naar de beschikbare en verschillende hedendaagse normen voor reddingsvaartuigen, moet ik zeggen dat het mij werkelijk verbaasd dat een rescue 2 en rescue 3 qua drijf eigenschappen in z'n geheel niet voldoet aan de minimale norm qua veiligheid.. !! En ze voldoen al zeker niet aan de eisen van de scheepvaartsinspectie voor reddingboten, en al ook niet aan de eisen van 10 jaar geleden, en dat voor een boot dat specifiek voor de reddingsbrigades is ontworpen ?
Ik heb een klein beetje ervaring met waterredding in de praktijk
, echter veel ervaring met risico-analyse, en veiligheid instructie en arbo normen voor het water.. En ik zoek alleen maar de norm op voor eisen aan dit soort vaartuigen.. En daar staat iets over het drijvend vermogen bij calamiteiten.. En dat geld ook voor het binnen water ontworpen boten..
Echter wie was de opdrachtgever van het ontwerp, en welke eisen hebben die gesteld.. En waarom heeft de knbrd er zoveel gekocht, als de boten niet voldoen aan de minimale eis, van drijf vermogen. ?
Ik mag me daarover verbazen.. ?