Grote zoekactie na achterblijven gehandicapte in taxibusje - Sliedrecht 17-12-2011

Auteur Topic: Grote zoekactie na achterblijven gehandicapte in taxibusje - Sliedrecht 17-12-2011  (gelezen 6227 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Ja hoor ,gelijk de doodstraf ,soms blijk maar weer dat we soms net mensen zijn ,en fouten groot of klein maken,lijk me ook dat de chaufeur zich niet echt lekker voelt.en het is goed afgelopen ,en berisping is op zijn plaats, maar om hem nu gelijk op te hangen ,beetje overdreven.[is mijn mening]

Ik ben het aardig met je eens. Het is een grove fout, maar wie weet wat de chauffeur allemaal aan het hoofd had, wat voor omstandigheden er spelen, wie zal het zeggen. Mag niet gebeuren nee, maar we zijn allemaal mensen.


theo01

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48

Een EMG cursus zou ook op zijn plaats zijn.

Wat heeft een EMG cursus hier mee te maken??



Ze kunnen hooguit het TX keurmerk (Taxi Keurmerk) verliezen. Dat is tegenwoordig 1 van de eisen bij een Europese aanbesteding.

Ik heb het met collega's en met mijn management hier over gehad en die zeiden ook hoe kan dit gebeuren dat mag gewoon niet gebeuren.

Dit kan nog grote gevolgen hebben voor de 36-jarige klant het is heel goed mogelijk dat die niet meer met en taxi of auto mee durft.

Ik doe dit werk al 11 jaar en zolang rij ik ook met mensen met geestelijke beperkingen met een verstandelijke vermogen van een kind vanaf 1 jaar.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Het is natuurlijk van de zotte dat door z'n eikel (excuses voor de taalgebruik) een taxi-bedrijf de Taxi Keurmerk zou kunnen verliezen.

Ik denk dat men deze taxi-chauffeur op staande voet had moeten ontslaan wegens nalatigheid.

Ik vind dat een taxi-chauffeur zijn/haar taxi na elke rit moet controleren, ook dat heeft betrokkene niet gedaan.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat een chauffeur niet de moeite neemt om een voertuig nacontrole te doen bij einde dienst.
Een persoon van 36 is niet echt klein...

Straffen op grond van art. 255 SR is volgens mij onvoldoende.

De kosten van de zoekactie door nalatigheid gewoon op de chauffeur verhalen EN gelijk zijn bevoegdheden intrekken.

Een EMG cursus zou ook op zijn plaats zijn.

Hoe dit gaat aflopen... ik ben benieuwd

Een EMG-cursus heeft in ieder geval totaal geen betrekking op deze casus.


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
OM start onderzoek naar achterlaten gehandicapte man
29-12-2011  |  17:00

Justitie is een strafrechtelijk onderzoek gestart naar een 57-jarige taxichauffeur uit Hardinxveld-Giessendam. De chauffeur liet op vrijdag 16 december een 32-jarige gehandicapte man een nacht lang in het taxibusje zitten.

De man wordt verdacht van het verlaten van een hulpbehoevende. Pas na het onderzoek wordt besloten of de chauffeur wordt vervolgd.

De chauffeur dacht dat hij op vrijdag 16 december de man bij De Merwebolder in Sliedrecht had afgezet. De gehandicapte man stapte echter niet uit. Ook toen de chauffeur zijn busje in de garage van het taxibedrijf parkeerde, was het hem niet opgevallen dat de man nog in het busje zat.

De man werd pas een dag later gevonden door personeel van het taxibedrijf. Het bedrijf heeft de gehandicapte man zijn excuses aangeboden.

Bron: http://www.rijnmond.nl/nieuws/29-12-2011/om-start-onderzoek-naar-achterlaten-gehandicapte-man