Twee doden bij schietpartij (parkeerplaats hotel) Hoofdveste - Houten 23-12-2011

Auteur Topic: Twee doden bij schietpartij (parkeerplaats hotel) Hoofdveste - Houten 23-12-2011  (gelezen 8962 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Uploaded by djkmultimedia on Dec 23, 2011

Wie heeft er meer info over de BMW op 00.23 lijkt mij verkeerspolitie ?


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Volgens mij is dat een Mercedes C klasse. Ik meen de velgen te herkennen op een foto van die desbetreffende Mercedes die ik ergens op dit forum heb gezien. Ik heb even gezocht maar kon hem niet zo snel vinden, ik zoek nog ff door.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Doden schietpartij Houten woonden op camping
Regio | 27 december 2011 | bron: ANP

HOUTEN - De twee mannen die vrijdagavond werden doodgeschoten bij een motel in het Utrechtse Houten, woonden op een camping in Wijk en Aalburg in Noord-Brabant. Het 47-jarige slachtoffer was eigenaar van de camping en de 53-jarige doodgeschoten man woonde in een van de stacaravans.
De politie heeft in het kerstweekeinde een zoekactie gehouden op de camping, zo heeft een woordvoerder bevestigd.

De stacaravans op de camping worden grotendeels permanent bewoond. Of er op de camping iets is gebeurd wat tot de fatale schietpartij in Houten leidde, is nog onbekend. De politie wil niet zeggen of de doorzoeking van de camping iets heeft opgeleverd.

Van de schutters ontbrak dinsdag nog elk spoor. De politie werkt met 20 rechercheurs aan de zaak. De vluchtauto die de mannen vrijdagavond gebruikten, is later uitgebrand teruggevonden in Utrecht. De auto bleek valse kentekenplaten te hebben.
Bron: http://www.dichtbij.nl/lekstroom/regionaal-nieuws/artikel/2227489/doden-schietpartij-houten-woonden-op-camping.aspx
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Wie heeft er meer info over de BMW op 00.23 lijkt mij verkeerspolitie ?

Ik denk een VROS van het KLPD.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Doodgeschoten man Houten was informant politie

http://www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/article/detail/3099062/2011/12/30/Doodgeschoten-man-Houten-was-informant-politie.dhtml

Een van de mannen uit Wijk en Aalburg die vorige week bij de ingang van het Van der Valkhotel in Houten werd doodgeschoten, was een informant van de politie. De man, genaamd Jaap Zillig, had de afgelopen jaren samen met een andere crimineel in het geheim nauw contact met de recherche over zaken die in de onderwereld speelden.

Hij informeerde de politie bijvoorbeeld over de smokkel van miljoenen sigaretten die verborgen zaten in fitnessapparaten, zo schrijft De Telegraaf. Dat transport werd uiteindelijk opgerold. De rol van campinghouder Piet Vos is onduidelijk. (ANP/Redactie)
Samen sterk in de hulpverlening!


rjvaneyk

  • Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 579
Jaap Zillig was geen politieinformant

Nieuws - Moord

dinsdag 03 januari 2012 15:08

Jaap Zillig (53) was één van de twee mannen die vlak voor Kerstmis week bij de ingang van het Van der Valkhotel in Houten werd doodgeschoten. Hij was een sigarettensmokkelaar maar hij was geen informant van de politie, zoals De Telegraaf onlangs schreef. Dat blijkt uit vonnissen van de rechtbank in Breda. Zillig was betrokkken bij een smokkel van bijna tien miljoen sigaretten, samen met een groep medeverdachten, die speelde in 2003 en 2004.

In die zaak waren inderdaad twee verdachten aanwezig die contact hebben gelegd met de politie nadat zij betrokken waren geraakt bij de sigarettensmokkel. Maar geen van beide was Jaap Zillig.
 
Integendeel: de twee gaven juist informatie aan de politie over een trailer met fitnessapparatuur en sigaretten in een loods die daar door Zillig was geplaatst. Toen de twee tijdens de verhoren door ambtenaren van de FIOD-ECD te kennen gaven dat ze hun informantenrol open wilden gooien hebben de FIO/ECD-verbalisanten hen dat ontraden. Mede daarom heeft de rechtbank deze twee verdachten in december 2006 laten gaan door het Openbaar Ministerie niet ontvankelijk te verklaren. In het vonnis staat (door een anonimiseringsfoutje) de voornaam van Zillig ook te lezen.
 
Zillig is op 26 april 2006 veroordeeld tot drie jaar cel voor sigarettensmokkel, deelname aan criminele organisatie en vuurwapenbezit. Dit is zijn vonnis.

http://www.crimesite.nl/nieuws/moord/22610-jaap-zillig-was-geen-politieinformant.html


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Vanavond om 21:30 uur bij Opsporing Verzocht op Nederland 1.

Dubbele moord bij van der Valk hotel

Vrijdagavond 23 december 2011 zijn bij het Van der Valk hotel langs de A27 in Houten twee mannen geliquideerd.
Het gaat om de 47-jarige Pieter Vos en de 53-jarige Jaap Zillig. Tegen 19.50 uur lopen beide mannen richting de ingang
van het hotel. Ze merken niet dat ze worden gevolgd en zodra beide mannen de hoek omslaan worden ze van dichtbij neergeschoten.
De twee forse mannen uit Wijk en Aalburg sterven ter plekke naast een grote kerstboom voor het hotel.

BRON: Nieuwsbrief die ik net ontving van Opsporing Verzocht
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Houten: Dubbele moord bij het Van der Valk hotel langs de A27
Geüpload door OpsporingVerzocht op 14 mrt 2012
Twee mannen worden op koelbloedige wijze geliquideerd.


Voor alle vragen en overige info omtrent deze zaak klik je op de volgende link
Houten: Dubbele moord bij het Van der Valk hotel langs de A27
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen