Om even duidelijk te maken, nee ik heb niet op een brommer gereden. Omdat ik die niet nodig
had, kon alles makkelijk met de fiets en bus doen. Plus mijn autorijbewijs is daarmee iets sneller
gehaald omdat ik geen extra kosten kwijt was voor de brommer.
En wat scooters en brommers betreft, ik zeg die jonge gasten duidelijk maken dat wat zij doen
niet mag. Het gros zal zich wel aan de snelheid en andere regels houden, maar juist die paar
die dat niet doen mogen wel flink gestraft worden. Want als zij zich kapot rijden hebben ze zichzelf
er niet mee (ze maken het namelijk toch niet meer mee), maar wel die agent die ter plaatse komt,
de vpk die alles probeert om hem te redden, de automobilist of omstander die het heeft zien gebeuren,
de ouders die vroegtijdig hun zoon/dochter moeten begraven. En dan heb ik het nog niet eens over
de eventuele derde die zij meenemen in het ongeval.
Die kleuters denken dat het stoer is om met zo'n klein ding net zo hard te rijden als een motor. Ze
vergeten echter dat een motorrijder toch wel iets meer beschermde kleding heeft, en ook een stuk
zichtbaarder is dan de gemiddelde scooter/brommer rijder. Gewoon knippen en scheren die gasten,
tijdens de 20 jaar terug blik op Blik op de Weg kwamen er ook 2 fragmenten langs die toch wel mensen
aan het denken moet zetten. Helaas doet men dat niet terwijl wij toch echt een stukje geevolueerder zijn
als apen, lijkt het soms alsof die apen een stuk slimmer zijn. Die laatste rijden zich namelijk niet te
barsten in het verkeer om dan ook nog wat omstanders mee te nemen.