Sylvester, ik denk niet dat het wijs is om grenzen te wíllen opzoeken.
Ik besef zelf ook wel dat er genoeg redenen zijn voor een ambulance of politie voertuig om alleen het blauw er op te hebben, dan denk ik aan een overval o.i.d.
De reden van een bericht van de AC zoals JBZ zegt gaat er bij mij niet in, ik heb als bv nog nooit een bericht niet verstaan door de toeter op onze voertuigen..
De hele discussie over het wel of niet aan de kant gaan voor een brw voertuig met alleen blauw aan is voor mij een zinloze. Als er zich namelijk een situatie voor doet waar er een voertuig dusdanig in de weg rijdt dat dat voertuig aan de kant zal moeten gaan, dan zal de chauffeur moeten schakelen en zijn O G S, optische en GELUIDS signalen, moeten gebruiken om de weggebruiker er op te attenderen dat we ons met spoed door het verkeer begeven.
Daarbij kom ik meteen bij mijn 2e punt: Wat is de meerwaarde van het voeren van blauwe lampen voor een brw voertuig op een lege 4 baans snelweg midden in de nacht.. die is echt 0,0.
Wat is de meerwaarde van de blauwe lampen in een woonwijk als er niemand op straat is 'snachts.. nogmaals 0,0.
Mijn GBV , gezonde boeren verstand zegt dan simpelweg, doe lekker alles uit en zodra het nodig is gooi je alles er weer op.
Kom niet aan met "dan mag je ook geen gebruik maken van de vrijstellingen , want dat mag je met alleen je blauw ook niet.
En dan heb ik het vooral over een brw voertuig, maar ook de GGD die onderweg is naar een melding...