Ik vermoed dat er iets fout is gegaan in de alarmering. Ik tel al zo vijf TS-en plus de rest.
Is een principe een prima alarmering. Voor een TIS 4.hoog. Dan gaat er een peloton OGS rijden
Kan te maken hebben met de nieuwe alarmerings classificaties die sinds vorige week in de regio Utrecht worden gebruikt. Wellicht de spoorincidenten nog niet verdeeld in TIS scenario's en de bijpassende alarmeringen. Maar het lijkt me toch ook dat een centralist effe doorvraagt als een melding binnenkomt. En dan eerst op het alarmvoorstel kijkt voordat hij/zij op de knop drukt. Of mag dat niet meer? Lijkt me toch niet de bedoeling! We houden het op een slip of the computers en nieuwigheid met de LMC.
Dat was het eerste waar ik aan dacht inderdaad, er stond ook geen TIS-classificatie in de melding...
Ik heb zo het idee dat er iets met gevaarlijke stoffen aan de hand is, gezien de AGS en ik zie de alarmering voor de DECO-bak.
En wij dachten in eerste instantie ook aan een ontspoorde goederentrein of iets in die richting.
Maar goed: bij het inmelden was de AC al druk bezig om alle andere voertuigen in de inmeldgroep binnen in de kazerne te houden. Betrof inderdaad een verkeerde alarmering, dus behalve de 722, 712 en OvD zijn er geen voertuigen meer dan 100 meter uit de kazerne geweest. 712 is nog eventjes ter plaatse geweest, maar hoefde niet meer te assisteren. Wij waren rond half 11 weer terug op de post. Geluk bij een ongeluk was dat de trein een materiaalrit had en er dus geen passagiers waren...