Ten eerste, knap eind rijden voor de Sapeurs Pompiers de PARIS, maar toch mooi op tijd
ad1: tja, leuk voor het plaatje, maar niet effectief. De auto kan makkelijk worden over gespoten, en anders vervangen, maar door het blussen van de vlammen die uit het raam komen ben je ook van de mogelijk aan straling van de auto af. Dus dat is veel efficienter.
ad 2, onduidelijk hoe groot de brandruimte is, maar gezien de brand ontwikkling, hij komt net voor aankomst in de flashover, zou het met een HD mogelijk gelukt zijn. Met de LD lukt het zeker, vooral omdat je de waterlevering ook kan verhogen. En snelheid van inzet, kijk naar deze ploeg en zie hoe snel het gaat.
ad 3. Jammer dat de videograaf op één punt blijft(vast geen brandweer achtergrond) moment van opstarten ventilator is onduidelijk. Ik denk dat hij op 3,50 zeer zeker draait. Onduidelijk blijft de indeling, de uitstroom openingen, en of er nog mensen (auto bij het huis!) binnen zijn
ad 4 Hier was ik ook naar binnen gaan, (zie aandachtspunt hierboven)
Ad 5. Nee volgens mij niet, vooral omdat ik meen te zien dat de brand snel ontdekt is en net voor aankomst in de flasover komt.. Daarnaast ventileert hij goed, dus zeker geen zuurstof gecontroleerde brand. Risico zit in de vliering, (brandgassen) en slaapetage(dakkapel)
Extra: 4 man op een TS kan wel, maar kijk hoe snel de tweede eenheid er is, de opbouw van de waterwinning, en de duidelijke en al eerder door mij aangehaalde inzet procedure en taak van elk bemanningslid.
Yanks zijn cowboys die door het dak zakken en risico's nemen??? Ze zullen er zijn, maar er zijn denk ik heel veel korpsen waar ik graag stage zou willen lopen en procedures van zou willen over nemen.
Wat wel opvalt is dat de binnenaanval door deze ploeg als een strakke operatie word uitgevoerd. Dat kost veel oefening en opleiding. En als je dat niet wilt betalen kun je beter offensief buiten blijven.