Vooralarm Reddingsbrigades Nederland 05 januari 2012

Auteur Topic: Vooralarm Reddingsbrigades Nederland 05 januari 2012  (gelezen 9912 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Lifequard Texel

  • EHBO/Reddingsbrigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
  • Leeuwarden
Reactie #20 Gepost op: 7 januari 2012, 14:26:32
Je hoeft dus niet meteen alles te laten vallen, je hebt nog tijd om e.e.a. te regelen (als bemanningslid).
Zoals gezegd gaat het om een vooralarm waardoor nog een aantal zaken gecontroleerd en geregeld kunnen worden.
In principe wordt het vooralarm tenminste 24 uur van te voren gegeven.

De rampeneenheid moet uiterlijk een uur na de daadwerkelijke alarmering compleet (chauffeur, schipper en 2 opstappers) de weg op richting inzetgebied.
Strandwacht / Zweminstructeur EHBO-er / AED-bediener Preventiemedewerker / Hoofd Bedrijfshulpverlening Schipper KWS standby boot


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #21 Gepost op: 7 januari 2012, 18:49:02
Dit houd in dat de Reddingsbrigade binnen een uur na voorwaarschuwing gereed voor inzet.
Het benodigde materiaal wordt nog eens nagelopen en klaargezet voor vertrek.
De mensen zijn er op voorbereid om zich 2 x 24 uur zichzelf te kunnen onderhouden met kleding eten en drinken in het rampgebied.

Daar zijn de meningen nog over verdeeld zie ik, denk ik. Kan aan mij liggen hoor, maar uit het bovenstaande begrijp ik dat je binnen een uur na de voorwaarschuwing ingezet kan worden, wat is het nou  :-\


dannyknaap

  • Strandwacht Almeerse Reddings Brigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
  • Zin in bewakingsseizoen 2014!
Reactie #22 Gepost op: 7 januari 2012, 19:29:53
Ik heb net gehoord dat het vooralarm voor een aantal brigades weer is ingetrokken, iemand hier meer over?
Al mijn uitspraken zijn strikt persoonlijk en dus NIET functiegebonden!


Don

  • schipper/chauffeur/bestuurslid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #23 Gepost op: 7 januari 2012, 19:42:09
niet voor culemborg wij staan nog in de wacht tot nader bericht


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #24 Gepost op: 8 januari 2012, 15:14:41
Daar zijn de meningen nog over verdeeld zie ik, denk ik. Kan aan mij liggen hoor, maar uit het bovenstaande begrijp ik dat je binnen een uur na de voorwaarschuwing ingezet kan worden, wat is het nou  :-\

Ik interpreteer het als volgt ;)
niet: je wordt binnen een uur na de voorwaarschuwing ingezet
maar: je bent binnen een uur na de voorwaarschuwing inzetgereed
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Tomyboy

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 688
  • Geïnteresseerde / Fotograaf
    • Hessels Media
Reactie #25 Gepost op: 8 januari 2012, 16:13:59
Culemborg is niet meer ''inzetgereed'' aldus twitter
Student Technische Bedrijfskunde TU/e


Don

  • schipper/chauffeur/bestuurslid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #26 Gepost op: 8 januari 2012, 16:50:46
wij zijn altijd inzetgereed, maar we staan zins vanmiddag 2 uur niet meer in vooralarm


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #27 Gepost op: 8 januari 2012, 16:55:06

In principe wordt het vooralarm tenminste 24 uur van te voren gegeven.

De rampeneenheid moet uiterlijk een uur na de daadwerkelijke alarmering compleet (chauffeur, schipper en 2 opstappers) de weg op richting inzetgebied.

Ik interpreteer het als volgt ;)
niet: je wordt binnen een uur na de voorwaarschuwing ingezet
maar: je bent binnen een uur na de voorwaarschuwing inzetgereed

Dan snap ik het nog niet, wat voor zin heeft het om een uur na het vooralarm al in de startblokken te staan als het vooralarm minimaal 24 uur van te voren wordt afgegeven.
Je staat dan minimaal 23 uur in de startblokken. Weet iemand hoe het echt zit?


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #28 Gepost op: 8 januari 2012, 17:27:39
Dan ga ik het maar proberen: Op het moment dat Reddingsbrigade Nederland het verzoek krijgt om eenheden standby te zetten, krijgen betreffende eenheden een voorwaarschuwing (vooralarm). Reddingsbrigades moeten dan vletten of snelle boten in gereedheid brengen voor inzet (sommige brigades kunnen direct weg, anderen hebben hun reddingseenheid in winterstalling staan). Er wordt een bemanning samengesteld en er wordt ook een bemanning samengesteld voor de aflossing.

Deze eenheden moeten na een daadwerkelijke alarmering binnen 1 uur onderweg zijn.

Een vooralarm is 24 uur van kracht. Formeel wordt na 24 uur (als er in die periode geen daadwerkelijk alarrm is geweest) een vooralarm verlengd of opgeheven.

Henk, kun je hier iets mee....?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #29 Gepost op: 8 januari 2012, 21:19:30
Dan ga ik het maar proberen: Op het moment dat Reddingsbrigade Nederland het verzoek krijgt om eenheden standby te zetten, krijgen betreffende eenheden een voorwaarschuwing (vooralarm). Reddingsbrigades moeten dan vletten of snelle boten in gereedheid brengen voor inzet (sommige brigades kunnen direct weg, anderen hebben hun reddingseenheid in winterstalling staan). Er wordt een bemanning samengesteld en er wordt ook een bemanning samengesteld voor de aflossing.

Deze eenheden moeten na een daadwerkelijke alarmering binnen 1 uur onderweg zijn.

Een vooralarm is 24 uur van kracht. Formeel wordt na 24 uur (als er in die periode geen daadwerkelijk alarrm is geweest) een vooralarm verlengd of opgeheven.

Henk, kun je hier iets mee....?

Zeker, dit is helemaal duidelijk. Dank je Rob.