Grote brand (bedrijfsverzamelgebouw) pelotonsinzet Industriepark - Leek 06-01-2012

Auteur Topic: Grote brand (bedrijfsverzamelgebouw) pelotonsinzet Industriepark - Leek 06-01-2012  (gelezen 11461 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

brandweermanjef

  • Hoofdbrandwacht / Beveiliging
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 823
  • De brandweer blust niet alleen branden !


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
hoort ook nog in het rijtje


p2kflex
17:21:44 06-01-12GROUP-1P 1 Gebouwbrand (NB:Grote Br) 35 Netam Trailers bv INDUSTRIEPARK 13 LEEK 038032 011361 011382
GB0501350BRW Noordenveld (Peize) (Blusploeg)
GB0502580BRW Noordenveld (Peize) (TS 8032)
p2kflex
17:19:35 06-01-12GROUP-1P 1 Gebouwbrand (NB:Middel Br) 35 Netam Trailers bv INDUSTRIEPARK 13 LEEK 038033
MB0501400BRW Noordenveld (Roden) (Blusploeg A)
MB0501401BRW Noordenveld (Roden) (Blusploeg B)
MB0502585BRW Noordenveld (Roden) (TS 8033)


is denk ik weinig meer te redden daar.


firefighter-49

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
als ik zo hoor van iedereen wordt hier regiobreed ingezet vanuit groningen omdat er korpsen ingezet staan bij de wateroverlast. of heb dan het verkeerde plaatje voor me??


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Is nog niet zo. Men heeft gewoon dichtst bijzijnde ploegen ingezet.


(Een mod mag mijn vorige post weghalen. had verkeerd gelezen)


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
als ik zo hoor van iedereen wordt hier regiobreed ingezet vanuit groningen omdat er korpsen ingezet staan bij de wateroverlast. of heb dan het verkeerde plaatje voor me??

Valt opzich wel mee. Leek, Marum en Zuidhorn zijn ingezet als bijstand voor de wateroverlast in Ten Boer. Maar, laten dat nu net de korpsen zijn die op de kleine, middel, grote en zeer grote brand rijden. Vervolgens moesten korpsen, die niet bovenaan in de KvT staan, worden gealarmeerd, zoals het korps van Peize. Roden rijdt in Leek normaal op grote brand, dus alles is een beetje opgeschoven.


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Valt opzich wel mee. Leek, Marum en Zuidbroek Zuidhorn zijn ingezet als bijstand voor de wateroverlast in Ten Boer. Maar, laten dat nu net de korpsen zijn die op de kleine, middel, grote en zeer grote brand rijden. Vervolgens moesten korpsen, die niet bovenaan het KvT staan, worden gealarmeerd, zoals het korps van Peize. Roden rijdt in Leek normaal op grote brand, dus alles is een beetje opgeschoven.

Zuidbroek ligt heel andere kant van groningen hoor  O0


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Deze brand bestrijden met 3 x TS (Leek, Roden en Peize) lijkt mij een onmogelijke zaak, waarom niet 1 van de 4 pelotons inzetten die standby staan voor een eventuele dijkdoorbraak?

Voordeel is dat dit peloton vrij snel ingezet kan worden, daar deze al samen staan op een UGS. Het ingezette peloton kun je dan indien nodig vervangen door een nieuwe peloton uit Friesland of Drenthe. Als ze ingezet worden zullen worden, dan zie je daar natuurlijk niets van op P2000.

Of is bovenstaande een rare denkwijze van mij?


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Deze brand bestrijden met 3 x TS (Leek, Roden en Peize) lijkt mij een onmogelijke zaak, waarom niet 1 van de 4 pelotons inzetten die standby staan voor een eventuele dijkdoorbraak?

Voordeel is dat dit peloton vrij snel ingezet kan worden, daar deze al samen staan op een UGS. Het ingezette peloton kun je dan indien nodig vervangen door een nieuwe peloton uit Friesland of Drenthe. Als ze ingezet worden zullen worden, dan zie je daar natuurlijk niets van op P2000.

Of is bovenstaande een rare denkwijze van mij?

Nee, dat niet. Maar die brandweermensen van het peloton van vanmorgen zijn sinds 11.00 uur al aan de slag. Ik weet niet precies wat ze doen, maar ze moeten nog wel voldoende energie hebben om nog een paar uur te kunnen blussen. Elke brandweerman die zo'n brand ziet, moet dat wel bijna hebben  :D


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Brandweer Grootegast zorgt voor regiodekking van de 'lege brandweergebieden'.

p2kflex
18:12:54 06-01-12GROUP-1P 3 Dienstverlening (Ass.: ts) NOORDERWEG BOERAKKER LEEK 011231 (v.w.s )
0400114BRW Veiligheidsregio Groningen (OvD West) (Alarmcode)
0401541BRW Grootegast (TS 1231)
0401568BRW Grootegast (Kazernealarm)
0401569BRW Grootegast (Techniek)
0401998BRW Veiligheidsregio Groningen (Monitorcode)


cornevdijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,777
 [URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?i