Pagertopic: Tips en vragen over pagers en het programmeren van deze

Auteur Topic: Pagertopic: Tips en vragen over pagers en het programmeren van deze  (gelezen 176205 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

damon~nieuwsfotograaf

• Junior gebruiker
  • **
  • nieuwsfotograaf bij www.nieuwsuitoss.nl
    • nieuwsuitoss
Reactie #100 Gepost op: 9 december 2011, 19:34:08
hallo,
weet iemand of er 1 capcode is waarmee je alle brandweer meldingen van nederland krijgt?

,Damon

BvE

• Manschap A
  • Senior gebruiker
  • 112, daar red je levens mee!
Reactie #101 Gepost op: 9 december 2011, 19:45:22
Ik denk niet dat dit bestaat en ik weet wel zeker dat je dan gek zou worden  O0

Stel je overigens eerst is even voor in dit topic ;) http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?board=21.0 dan weten we met wie we te maken hebben  098uo

112fotograaf

• Forum gebruiker
Reactie #102 Gepost op: 9 december 2011, 20:54:19
Die is er niet. Er zijn wel capcodes voor een hele regio. Maar heel Nederland niet.

Stefan Verkerk

• Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #103 Gepost op: 9 december 2011, 22:21:48
Voordat je nog 20 topics opent over capcodes... kijk eens op sites zoals bijvoorbeeld www.capcodes.nl ;)
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #104 Gepost op: 9 december 2011, 23:26:45
weet iemand of er 1 capcode is waarmee je alle brandweer meldingen van nederland krijgt?

P2000 en de bijbehorende capcodes zijn voor de hulpdiensten. Vraag jezelf eens af wat die hulpdiensten voor baat zouden hebben bij een capcode waarop alle meldingen verschijnen? De enige reden waarom er regionale monitorcodes zijn is om (de naam zegt het al) de eigen alarmeringen te kunnen 'monitoren'. Zo'n monitorcode zit dan meestal in een lichtkrant die op de meldkamer hangt. Geloof me dat er geen meldkamer of netbeheerder is die alle meldingen van NL wil zien. Kijk straks maar eens met Oud en Nieuw of tijdens een gigantische storm hoe druk het wordt. Ook al druk je continu op F5, je scherm zal steeds gevuld zijn met nieuwe berichten, ofterwel het is simpelweg niet bij te houden.

damon~nieuwsfotograaf

• Junior gebruiker
  • **
  • nieuwsfotograaf bij www.nieuwsuitoss.nl
    • nieuwsuitoss
Reactie #105 Gepost op: 10 december 2011, 11:21:33
ik weet wel dat er bijv. monitorcodes zijn voor brandweer politie en ambulance maar die heeft brabant-noord niet. wel brabant zuid/oost en midden/west brabant

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #106 Gepost op: 10 december 2011, 11:33:13
ik weet wel dat er bijv. monitorcodes zijn voor brandweer politie en ambulance maar die heeft brabant-noord niet. wel brabant zuid/oost en midden/west brabant

Klopt, een monitorcode is ook geen noodzaak. In dat geval woon je dus helaas in de verkeerde regio :)

semafoonwinkel

• Forum gebruiker
  • www.SemafoonWinkel.nl
    • www.SemafoonWinkel.nl
Reactie #107 Gepost op: 11 december 2011, 18:02:15
Stefan, kwestie van "slim" programmeren.
Ik heb vandaag een semafoon voor iemand in Oss geprogrammeerd. Met 1 code heb je heel brw Oss, eventueel de kader en info code erbij doen, 1 code voor de pers, 2 codes voor de ambu's, 1 voor de lifeliner, 1 voor de kring ovd. Dus met 8 codes dek je al aardig veel. Eventueel omliggende korpsen toevoegen (Megen, Berghem, Heesch of OVD's etc). Enige wat je mist zijn de omliggende ambu's.
Je "collega's" die hier zijn geweest gebruiken meestal 2 semafoons ivm. de ambu's. En op kantoor/in de auto de TP-110 met 48 codes.
Grt. Werner - SemafoonWinkel

Michael 2141

• Brandweer - Manschap A
  • Forum gebruiker
  • Zwaailichtverzamelaar
Reactie #108 Gepost op: 15 december 2011, 22:11:00
Hallo,

Mijn Galaxy pager (v8.2) is vandaag van 6 meter hoog naar beneden gevallen.
Het is geen slimme actie maar ik kan er niet veel meer aan veranderen..
Nou krijg ik geen meldingen meer binnen en blijft het ''antennetekentje'' in de linker bovenhoek staan, ofwel hij heeft dus geen bereik meer.
Weet iemand hier misschien een oplossing voor of kan iemand dit repareren ?

Mijn dank is groot..

Pleegkundige

• Senior gebruiker
  • Ambuvpk i.o
Reactie #109 Gepost op: 15 december 2011, 22:27:08
Hallo,

Mijn Galaxy pager (v8.2) is vandaag van 6 meter hoog naar beneden gevallen.
Het is geen slimme actie maar ik kan er niet veel meer aan veranderen..
Nou krijg ik geen meldingen meer binnen en blijft het ''antennetekentje'' in de linker bovenhoek staan, ofwel hij heeft dus geen bereik meer.
Weet iemand hier misschien een oplossing voor of kan iemand dit repareren ?

Mijn dank is groot..
Klinkt alsof er toch aardig wat beschadigd is van binnen. Heb ik ook gehad met mijn Galaxy V8.2 na een val.
Toen ook geen meldingen meer gehad en het antennesymbool brandde steeds.

Ik zou hem dan even naar de TD van je korps brengen en een leenpager vragen.
Wordt waarschijnlijk een nieuwe, een V8.2 repareren met dit euvel schijnt volgens de P2000shop niet meer rendabel te zijn.
Hun rekenen hem dus total loss.

Eén geluk, dan krijg je een V9.1 van je korps.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance