Pagertopic: Tips en vragen over pagers en het programmeren van deze

Auteur Topic: Pagertopic: Tips en vragen over pagers en het programmeren van deze  (gelezen 176241 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Pleegkundige

• Senior gebruiker
  • Ambuvpk i.o
Reactie #220 Gepost op: 7 augustus 2013, 20:14:03
Het woordfilter werkt niet altijd vlekkeloos. Ik heb het woordfilter ingesteld als Prio (met geluid en trillen), in de software aangeduid als "Filter Match As Priority".
Ik heb bij al mijn 16 capcodes aangevinkt dat het woordfilter deze moet "bekijken", in de software heb ik bij de capcodes "Fil" aangevinkt.
Als filterwoord heb ik mijn woonplaats, echter gaat hij alleen af als de brandweer naar ons dorp moet komen en mijn woonplaats in de alarmering staat. Op de capcode van de brandweer dus.

Komt er een persinfo van de politie met in de tekst mijn woonplaats, dan gaat hij niet af. Waarom is mij niet duidelijk.
Tevens gaat hij ook niet af als mijn woonplaats op de monitorcode verschijnt, in mijn geval als de brandweer van het ASK gepiept wordt. Ook daar staat "Fil" keurig aangevinkt
Ons probleem klinkt dus bijna hetzelfde, behalve dat hij bij één van mijn ingestelde capcodes dus wel gaat.

Dus als iemand een idee heeft, ik ben ook erg benieuwd. Ik krijg het zelf ook niet voor elkaar.
Ik heb trouwens een Jupiter V9.1, dus hij maakt geen onderscheidt in grote en kleine letters.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance

ricie

• Reddingsbrigade
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #221 Gepost op: 8 augustus 2013, 18:15:07
Ik heb inderdaad ook bij alle capcodes "fil" aangevinkt staan....
Ricardo Ernst Fotografie | Canon 40D | Sigma 17-70 F2.8 - 4 | Sigma 70-300 F4 - 5.6 | http://ricardoernstfotografie.nl | http://112-gouda.nl

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Reactie #222 Gepost op: 9 augustus 2013, 16:10:36
Ik heb gisteren bij de P2000-shop een Jupiter Pro besteld.

Ik woon in Hollands Midden en wil graag de melden van ambulances en politiemeldingen in Noordwijkerhout en De Zilk ontvangen. Hoe moet ik dat doen? Ik begrijp dat er iets mogelijk is met een "woordfilter"? Moet ik dat doen via monitorcodes van de ambulancedienst en politie?

Rutger038

• Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
Reactie #223 Gepost op: 9 augustus 2013, 16:35:58
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1190235 date=1376057436
Ik heb gisteren bij de P2000-shop een Jupiter Pro besteld.

Ik woon in Hollands Midden en wil graag de melden van ambulances en politiemeldingen in Noordwijkerhout en De Zilk ontvangen. Hoe moet ik dat doen? Ik begrijp dat er iets mogelijk is met een "woordfilter"? Moet ik dat doen via monitorcodes van de ambulancedienst en politie?

Nee, gewoon de codes van de ambulances die in jouw omgeving rijden toevoegen.

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Reactie #224 Gepost op: 9 augustus 2013, 17:10:31
Dat zijn te veel codes, die passen er niet (meer) in. En ook zijn er voertuigen die hier VWSen.

Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1190242 date=1376058958
Nee, gewoon de codes van de ambulances die in jouw omgeving rijden toevoegen.

Bozo

• Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
Reactie #225 Gepost op: 9 augustus 2013, 17:19:56
Dan wordt het lastig volgens mij. Normaal zou ik zeggen, zet de monitorcode ambulance HM er in als maildrop en zet vervolgens in de woordfilters de teksten Noordwijkerhout en De Zilk, maar ik geloof dat HM geen monitorcode gebruikt voor de ambulancedienst. Dan zit er niets anders op dan alle aparte capcodes van alle ambulances er in te zetten.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #226 Gepost op: 9 augustus 2013, 17:53:57
De politie doet alleen de persalarmen via p2000. Dit is maar een fractie van de meldingen. Deze komen onder de capcode [1533999].
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

ricie

• Reddingsbrigade
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #227 Gepost op: 9 augustus 2013, 18:39:41
De ambulance heeft inderdaad geen monitorcode hier in HM, de brandweer wel maar de ambulances zal je er apart in moeten zetten.
Ricardo Ernst Fotografie | Canon 40D | Sigma 17-70 F2.8 - 4 | Sigma 70-300 F4 - 5.6 | http://ricardoernstfotografie.nl | http://112-gouda.nl

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Reactie #228 Gepost op: 10 augustus 2013, 16:03:11
Oké ik heb nu de ambulances er ingezet. Hoe krijg ik nu voor elkaar dat ze alleen bij NWT en DZK signaal geeft en niet bij andere meldingen? (ik vind het programmeren nogal moeilijk zoals jullie merken)

Rutger038

• Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
Reactie #229 Gepost op: 11 augustus 2013, 14:44:35
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1190535 date=1376143391
Oké ik heb nu de ambulances er ingezet. Hoe krijg ik nu voor elkaar dat ze alleen bij NWT en DZK signaal geeft en niet bij andere meldingen? (ik vind het programmeren nogal moeilijk zoals jullie merken)

Ken je niemand in je omgeving met een programmeerset? Dat werkt het best, en veel sneller.