Pagertopic: Tips en vragen over pagers en het programmeren van deze

Auteur Topic: Pagertopic: Tips en vragen over pagers en het programmeren van deze  (gelezen 176257 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bas Witvliet

• Senior gebruiker
Reactie #300 Gepost op: 28 november 2013, 18:42:53
Citaat van: Pleegkundige link=msg=1223736 date=1385651008
Vanmiddag via Semafoonwinkel de Informer Pro thuis ontvangen.
Vind het een erg mooie en gebruiksvriendelijke pager. Ben gewend om met de Jupiter en de Galaxy om te gaan, maar deze is toch makkelijker, mede dankzij de vier pijltjes waardoor je makkelijker dingen programmeert en door het menu bladert.
Ook het geluid en de trilfunctie is naar mijn mening harder dan die van de Galaxy. En inderdaad een groter scherm. Ga de komende dagen het woordfilter met "en / of" functie eens testen. Is sowieso fijn dat er nu meer dan drie woorden in kunnen om te filteren.
Een goede optie voor de mensen die altijd een Galaxy wilden hebben!

Semafoonwinkel bedankt voor de goede en snelle service en het programmeren!

Staat de naam van de capcode nu bovenaan?
Dat is wel ideaal.

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #301 Gepost op: 28 november 2013, 18:48:50
Citaat van: Bas Witvliet link=msg=1223789 date=1385660573
Dat is wel ideaal.
En als er dus op 4 capcodes tegelijkertijd hetzelfde bericht binnenkomt moet je eerst drukken eer dat je het bericht ziet?

semafoonwinkel

• Forum gebruiker
  • www.SemafoonWinkel.nl
    • www.SemafoonWinkel.nl
Reactie #302 Gepost op: 28 november 2013, 19:27:59
Citaat van: Bas Witvliet link=msg=1223789 date=1385660573
Dat is wel ideaal.
Ik heb van Pleegkundige geleerd dat dat met de voorgaande pagers ook al kon.
Het leuke van de meldingen van Marco is dat je ziet: CAP-naam: melding.
Is met de programmer in te stellen. Of wij doen het gratis voor je. O0
Die van Marco is echt helemaal naar wens ingesteld, maildrop, menu aanpassingen etc. etc.
Grt. Werner - SemafoonWinkel

semafoonwinkel

• Forum gebruiker
  • www.SemafoonWinkel.nl
    • www.SemafoonWinkel.nl
Reactie #303 Gepost op: 28 november 2013, 19:30:10
Citaat van: Haageneesch link=msg=1223794 date=1385660930
En als er dus op 4 capcodes tegelijkertijd hetzelfde bericht binnenkomt moet je eerst drukken eer dat je het bericht ziet?
Dat hoeft niet, je kunt instellen dat het bericht gelijk getoond moet worden.
Je kunt ook instellen dat je de melding maar 1x ziet.

Wij hebben een standaard bestand, wat voor iedereen bruikbaar is. Daarin is dat zo ingesteld.

Bas Witvliet

• Senior gebruiker
Reactie #304 Gepost op: 28 november 2013, 19:31:16
Citaat van: semafoonwinkel link=msg=1223807 date=1385663410
Dat hoeft nooit, instellen dat bericht gelijk getoond moet worden. Kon altijd al. Je kunt ook instellen dat je de melding maar 1x ziet.

Wij hebben een standaard bestand, wat voor iedereen bruikbaar is.
Marco's instelling CAP-naam: melding neem ik daar ook voortaan in mee. Ik kende die functie voorheen niet.  e050
Hoe heet die functie in het menu van de software zodat je eerst de capcode ziet ?

semafoonwinkel

• Forum gebruiker
  • www.SemafoonWinkel.nl
    • www.SemafoonWinkel.nl
Reactie #305 Gepost op: 28 november 2013, 19:39:55
Citaat van: Bas Witvliet link=msg=1223809 date=1385663476
Hoe heet die functie in het menu van de software zodat je eerst de capcode ziet ?
Dan kom je gelijk op een "nadeel":
Je moet Multiple Source Prompt uitvinken, dan komt de functie Forward tevoorschijn.
Nadeel is wel dat de meldingen dan dubbel komen vermoed ik, in plaats van een opsomming aan het einde onder elkaar. Ik heb nog niet alles kunnen testen. e050

Delta00

• Forum gebruiker
Reactie #306 Gepost op: 28 november 2013, 20:02:05
Wat kan je met maildrops doen ???

Delta00

Pleegkundige

• Senior gebruiker
  • Ambuvpk i.o
Reactie #307 Gepost op: 28 november 2013, 20:11:18
Citaat van: semafoonwinkel link=msg=1223813 date=1385663995
Dan kom je gelijk op een "nadeel":
Je moet Multiple Source Prompt uitvinken, dan komt de functie Forward tevoorschijn.
Nadeel is wel dat de meldingen dan dubbel komen vermoed ik, in plaats van een opsomming aan het einde onder elkaar. Ik heb nog niet alles kunnen testen. e050
Je moet Multiple Source Prompt inderdaad eerst uitvinken voordat je Forward kan gebruiken.
De meldingen komen dan niet dubbel. Je krijgt één keer de melding bij de capcode die het hoogst in je pager staat. Multiple Source Prompt, dus een overzicht van alle capcodes die je in je pager hebt staan bij een melding, werkt alleen als die capcodes bij één en dezelfde alarmering tegelijk in het inzetsvoorstel staan. In mijn geval is dit niet interessant,  omdat de voertuignummers toch al achter de melding staan in mijn regio. Worden er meerdere korpsen gealarmeerd, dan zie ik dit dus sowieso in de melding.
Forward is prettiger vind ik, je ziet eerst voor wie het alarm is en dan de melding.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance

semafoonwinkel

• Forum gebruiker
  • www.SemafoonWinkel.nl
    • www.SemafoonWinkel.nl
Reactie #308 Gepost op: 28 november 2013, 20:17:07
Citaat van: Delta00 link=msg=1223821 date=1385665325
Delta00
Bijv. de monitorcode van de GGD instellen als maildrop, en je eigen plaats als filterwoord.
De monitorcode krijgt geluid 000000000. Je filterwoord AEAEAEAEAE.
Alle meldingen waar je eigen plaats niet inzit, geven geen geluid, én verschijnen in een aparte map op de 2e regel. Dus geen vervuiling van je 16 geheugenplaatsen boven in (hier gaat de ambu 500 keer per dag weg).
Meldingen met je eigen plaats komen wel in de bovenste "personal" regel en geven wel geluid.

Dit is slechts een eenvoudig voorbeeld. Er kan nog meer mee. Marco laat het geluid bij een bepaalde code 1 seconde zijn.
Dus ter kennisgeving. Gefilterde meldingen maken wel het hele huis wakker  0098.

Dit is slechts een voorbeeld,

Pleegkundige

• Senior gebruiker
  • Ambuvpk i.o
Reactie #309 Gepost op: 28 november 2013, 20:18:26
Citaat van: Delta00 link=msg=1223821 date=1385665325

Delta00
Je kunt instellen dat meldingen van een bepaalde capcode in "een mailbox"  komen. Dus niet direct zichtbaar op je scherm. Ik heb dat bijvoorbeeld gedaan met de monitorcode van mijn regio. Je kunt dan wel woorden filteren en instellen dat die als prio behandeld worden. De rest van de meldingen worden dan gewoon in de maildrop opgeslagen. Je kunt ook gewoon zelfgemaakte tonen aan de maildrop koppelen.
EDIT: Semafoonwinkel was me voor  ;)
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance