Pagertopic: Tips en vragen over pagers en het programmeren van deze

Auteur Topic: Pagertopic: Tips en vragen over pagers en het programmeren van deze  (gelezen 176253 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

semafoonwinkel

• Forum gebruiker
  • www.SemafoonWinkel.nl
    • www.SemafoonWinkel.nl
Reactie #360 Gepost op: 7 december 2013, 20:29:35
Citaat van: Corvus link=msg=1226588 date=1386444211
Toch even nog wat anders: 't Kan toeval zijn maar toch ging mijn informer piepen ivm "out of range", ingesteld op 2 minuten! Hij ging af toen ik de A30 afreed bij de afslag Ede en via de N224 naar Ede reed", kan gebeuren denk je dan maar op de terugweg gebeurde exact hetzelfde op de N224 vlakbij de oprit A30. Ik verwacht weinig van deze opmerking hier van mij maar het is wel vreemd! ???
Je hebt je out of range te kort ingesteld. Het P2000 netwerk is niet continu in de lucht. Periodiek (5 tot 6 minuten) gaat er een testmelding uit.
Het verwondert me dat je niet kunt kiezen voor 6 of 10 minuten in de software.
Er zijn ook nog steeds gebieden in NL die geen goede binnenhuis dekking hebben, zelfde als met een GSM.
Zelf zet ik de out of range niet aan, ik heb nog niet meegemaakt dat een Jupiter of Informer pager geen ontvangst had toen er een melding voor mij kwam.
Grt. Werner - SemafoonWinkel

Corvus

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #361 Gepost op: 7 december 2013, 21:19:33
Citaat van: semafoonwinkel link=msg=1226590 date=1386444575
Je hebt je out of range te kort ingesteld. Het P2000 netwerk is niet continu in de lucht. Periodiek (5 tot 6 minuten) gaat er een testmelding uit.
Er zijn ook nog steeds gebieden in NL die geen goede binnenhuis dekking hebben, zelfde als met een GSM.
Zelf zet ik de out of range niet aan, ik heb nog niet meegemaakt dat een Jupiter of Informer pager geen ontvangst had toen er een melding voor mij kwam.

Ok, dank, toch niet voor niets gemeld!

Ik pas het aan! :)

guest8310

• Gast
Reactie #362 Gepost op: 7 december 2013, 22:00:20
Ben ik niet helemaal met je eens. De mijne (En dus ons korpsstandaard, Galaxy) staat volgens mij ook gewoon op de 2 minuten "Out of Range".. Ik heb wel eens iemand gehoord dat hij af ging nadat hij ergens diep in een kelder liep, en ik weet dat hij bij iemand wel eens af gegaan is in z'n (stalen) kluisje. Maar verder heb ik, naast de landelijke P2000-storing een jaar ofzo geleden, nog nooit iemand gehoord over of zelf gemerkt dat hij deze melding zou geven. Dus dat 2 minuten "te kort is voor het P2000-netwerk" vind ik wat kort door de bocht...

Ik zeg: Hunter: kom d'r maar in!

(P.S. Overigens heb ik zelf mijn "out of range"-alarm uitgezet. Het zal me een worst wezen als hij geen ontvangst heeft, IK kan er toch niets aan veranderen. Als ze mij moeten hebben en ik ontvang geen P2000, dan weten ze me op andere manieren wel te vinden...  En anders zullen er wel anderen zijn die het oplossen, zo belangrijk ben ik ook weer niet...  0098)

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #363 Gepost op: 7 december 2013, 22:07:26

Het netwerk zendt sowieso minimaal 1x per minuut, ook al zijn er geen testberichten te verzenden. Dat is altijd al zo geweest. 2 minuten zou dus voldoende moeten zijn, tenzij je 1 periodiek blok mist en die kans is vandaag de dag (gezien de hoeveelheid berichten) eigenlijk best wel klein.

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #364 Gepost op: 7 december 2013, 22:11:11
Bovendien, voor hobbymatig gebruik kan die optie eigenlijk wel uit. Wat heb je aan een melding dat je (als het goed is) tijdelijk geen berichten kunt ontvangen? Stel dat dit een keer 's nachts gebeurt...

Voor professioneel gebruik vraag ik me ook af wat het nut is en hoe professionals dit ervaren? Stel dat je deze melding krijgt, probeer je je dan te verplaatsen, er vanuit gaande dat het aan je positie ligt? Bel je de meldkamer of een leidinggevende om te vragen wat er aan de hand is?

guest8310

• Gast
Reactie #365 Gepost op: 7 december 2013, 22:13:00
Citaat van: Rhonus link=msg=1226614 date=1386450020
[...]

[...]
Citaat van: Hunter link=msg=1226616 date=1386450446
Het netwerk zendt sowieso minimaal 1x per minuut, ook al zijn er geen testberichten te verzenden. Dat is altijd al zo geweest. 2 minuten zou dus voldoende moeten zijn, tenzij je 1 periodiek blok mist en die kans is vandaag de dag (gezien de hoeveelheid berichten) eigenlijk best wel klein.
Da's snel, lijkt de brandweer wel...
Dank voor je reactie..

Citaat van: Hunter link=msg=1226617 date=1386450671
[...]
Voor professioneel gebruik vraag ik me ook af wat het nut is en hoe professionals dit ervaren? Stel dat je deze melding krijgt, probeer je je dan te verplaatsen, er vanuit gaande dat het aan je positie ligt? Bel je de meldkamer of een leidinggevende om te vragen wat er aan de hand is?
Zoals ik hierboven al zei: Ik heb het uitgezet.
Ik ga ervan uit dat men (bij een netwerkprobleem) het zelf al wel weet, ik ga daar de meldkamer niet voor bellen.
Als het mijn eigen probleem is door locatie kan ik dat zelf waarschijnlijk al wel voorspellen en er dus indien nodig maatregelen tegen treffen, en bij een incidentele "out of range" ga ik uit van een nihile kans dat dit tegelijk met een alarmering voor mij zal zijn en nogmaals: Zo belangrijk ben ik, ondanks de verschillende functies, echt niet.. Als men mij na twee keer piepen niet krijgt, begint mijn collega al wel te bellen. Met mij of de meldkamer...

Danny722

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #366 Gepost op: 7 december 2013, 22:16:02
Citaat van: Hunter link=msg=1226617 date=1386450671

Een tijdje terug heeft (landelijk?) P2000 een tijdje onvoldoende bereik gehad en dat heeft de meldkamers een hoop telefoontjes of aanvragen spraak van opgekomen brandweerlieden opgeleverd....

Wij hebben het in de lokale supermarkt, waar het bereik dusdanig slecht is dat niet alle meldingen (goed) doorkomen. Als de pieper dan gaat en ik kan niet aflezen wat er is dan rij ik even naar de kazerne. Voor die twee minuutjes is dat ook geen probleem. 's Nachts is het wat anders :P

Overigens loop ik 's nachts niet in de supermarkt hoor......
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #367 Gepost op: 7 december 2013, 22:34:33
Citaat van: Rhonus link=msg=1226614 date=1386450020

Best grappig, want die had ik nog niet eens gelezen :D

Citaat van: Danny722 link=msg=1226621 date=1386450962
Een tijdje terug heeft (landelijk?) P2000 een tijdje onvoldoende bereik gehad en dat heeft de meldkamers een hoop telefoontjes of aanvragen spraak van opgekomen brandweerlieden opgeleverd....

Tsja, de pieper gaat en men komt op. Enigszins begrijpelijk...

Citaat van: Danny722 link=msg=1226621 date=1386450962
Wij hebben het in de lokale supermarkt, waar het bereik dusdanig slecht is dat niet alle meldingen (goed) doorkomen. Als de pieper dan gaat en ik kan niet aflezen wat er is dan rij ik even naar de kazerne. Voor die twee minuutjes is dat ook geen probleem.

Nouja ik denk toch dat dit wat anders ligt. Meldingen die 'verminkt' worden omdat de ontvangst niet optimaal is, is wat anders dan 2 minuten (of meer) totaal geen ontvangst. Bij het minste signaal wordt deze timer al gereset en dan hoeft er niet eens daadwerkelijk een (leesbaar) bericht ontvangen te worden. Anno 2013 worden er zoveel berichten de ether in geslingerd dat er in een tijdsbestek van 2 minuten altijd wel een paar berichten worden verzonden. Maar dan nog, stel dat je out of range timer in alarm schiet, wat doe je dan? Ik vraag me af of deze optie zijn doel wel bereikt, als ik nu lees dat er zelfs brandweerlieden opkomen omdat ze denken dat er een melding binnen komt...

guest8310

• Gast
Reactie #368 Gepost op: 7 december 2013, 22:46:48
Aan de andere kant: Die pieper piept om aan te geven dat er een melding is, niet om te vertellen dat je naar de kazerne moet komen. Meestal komt het op hetzelfde neer, maar soms dus ook niet. Leest men dan niet wat er in het beeldscherm staat? Deze geeft duidelijk aan: "Buiten bereik". Of staat men ook in de lege kazerne als de batterij bijna leeg is? Nog los van het feit dat het in principe een ander toontje is...

Ok, ergens kan ik het ook wel begrijpen... Maar ik denk wel: kalmte kan je redden. Probeer rustig te blijven als dat ding gaat, en lees eerst eens wat er staat. Maar dat is wel een beetje erg ver van het topic "Programmeren" af...  :-X

Breaky

• Forum gebruiker
Reactie #369 Gepost op: 31 december 2013, 18:52:45
Beste,

Zojuist kreeg ik geen meldingen meer mee. De capcode is juist en ik heb eerder gewoon meldingen ontvangen (PRIO1), alleen stond hij bij het capcode menu op een P (van prioriteit). Wat houdt dit precies in? want het was een prio 2 en die kreeg ik niet mee. Kan dit de reden zijn?
En daarnaast stond de autmatisch stil stand aan, maar dan hoor je toch wel de melding in je scherm te krijgen? of negeerd hij dan alle meldingen?

We kan me dan even vlug beantwoorden?

Mvg Jorian