Ik heb e.e.a. in groen beantwoord.
Gapollo maakt nog steeds de beste P2000 pagers die er zijn. Ik heb veel andere merjen zien komen, en nog sneller zien gaan.
Zonder hun hadden we nu nog steeds niks bijzonders gehad vermoed ik. Het blijft een complex apparaat, waaraan zeer veel in te stellen is. Zeker met de programmer.
Maar er zullen altijd zaken zijn die persoonlijk zijn, en nooit helemaal naar wens in te stellen zijn.
(Ook ik wil weer graag terug naar het analoge tijdperk, met gesproken alarmering).
De reacties op de Informer zijn zeer positief, ze waren in december en janauri al 3x direct uitverkocht.
Hij vult het "gat" aan tussen de Jupiter en Galaxy. Speciaal voor mensen die geen Galaxy kunnen bemachtigen is de Informer ideaal, en zeer betaalbaar.
Vooral handmatig programmeren is door de 4 toetsen veel eenvoudiger geworden.
Persoonlijk heb ik veel baat bij de uitgebreide woordherkenning en het grote display. Letters zijn op afstand veel beter leesbaar (ik heb hem in een leren holster aan mijn riem hangen).
Dat ben ik ook helemaal met je eens, ik ben klant van het eerste uur en heb elke versie wel gehad. Zodra er een nieuwe uitkwam kocht ik die. Zodoende ook heel uitgebreid ervaring met deze pagers, ook qua programmeren, zowel handmatig als met de programmeerset.
- Soms verschijnen in het menu "alarmsignaal" de 4 tonen die in de eerste Jupiter versies zaten (en die je toen alleen maar kon kiezen). Deze zijn er later bij nieuwere versies uitgehaald. Het rare is dat ze weer verdwijnen als je verder bladert door desbetreffende menu. Die begrijp ik niet helemaal.
- Als ik mijn pager 's nachts op helemaal stil heb staan, komen de berichten die niet in maildrop komen verlicht binnen (optie niet softwarematig aangevinkt, kan ook niet volgens mij en ook heb ik niet de optie "alleen verlichting" geselecteerd).
Klopt, is ook de bedoeling. Ook softwarematig in te stellen
Ik heb hem op stil gezet, wat dus betekend dat hij helemaal niets moet doen. Als ik "alleen verlichting" in het menu selecteer wil ik alleen verlichting. Toch gaat de verlichting aan bij een melding als ik hem op stil heb gezet. In de software klopt alles en heb ik niets teveel of te weinig aangevinkt. Las in deze topic dat iemand anders dat probleem ook heeft. In mijn ogen dus een softwarefoutje, maar niet erg.
- Soms verschijnen in het menu "alarmsignaal" de 4 tonen die in de eerste Jupiter versies zaten (en die je toen alleen maar kon kiezen). Deze zijn er later bij nieuwere versies uitgehaald. Het rare is dat ze weer verdwijnen als je verder bladert door desbetreffende menu. Die begrijp ik niet helemaal.
Bij de allereerste versie van de Jupiter, de kale versie zeg maar, had je nog geen zelf gecomponeerde melodietjes. Je kon toen kiezen uit de standaard tonen die Apollo er in had staan. Bij het verbeteren van de software, en dus de nieuwere versies van de Jupiter waarbij je zelf melodietjes kon maken, zijn deze standaard tonen verdwenen. Bij mij komt het nu voor dat deze standaard tonen weer terugkeren in het menu "alarmsignaal". Als ik "erop ga staan" hoor ik ook die oude toontjes, maar als ik die wil selecteren verdwijnen die tonen weer en komen de huidige melodietjes weer tevoorschijn. Ook een foutje in de software maar niet hinderlijk, valt mij gewoon op.
- Bij de Jupiter werd bij een alarmering gekeken naar de capcodevolgorde zoals je die in je pager geprogrammeert had. Dat doet de Informer niet meer, die pakt altijd de laagste (of hoogste?) capcode, ongeacht of je die nu op plaats 2 of op plaats 14 in je pager hebt staan.
Is nu ook nog. Afhankelijk van of je de prompt control op forward of backward hebt staan. Bij jouw staat hij vermoedelijk op forward.
Je ziet eerst de omschrijving/label gevolgd door de melding.
Je begrijpt het denk ik niet helemaal. Ik heb in mijn pager de volgende codes staan: 0303812 en 0303832. Het komt voor dat deze codes tegelijk gepiept worden bij een alarm. Ik wil dan de melodie van 0303812 horen. Dit kon je bij de Jupiter Pro voor elkaar krijgen door 0303812 op plaats 1 in je pager te programmeren en 0303832 op plaats 2 of 3 of verder. Bij alarm werd er dus gekeken welke capcode vooraan geprogrammeerd stond in het geval er meerdere capcodes in je pager staan.
Nu bij de Informer is dat niet meer het geval. Hij pakt bij mij altijd de 0303832, ook al heb ik de 0303812 helemaal vooraan geprogrammeerd staan. Dat heeft niets te maken met Prompt Control Forward of Backward, het gaat om de geprogrammeerde capcode.
Wat betreft het filterwoord, alle instellingen staan zoals ik ze al jaren heb en zoals het bij de Jupiter ook altijd werkte. Ik zou niet weten wat ik moet veranderen en "FIL" staat keurig overal aan.
Voorbeeld: mijn filterwoord "026734", soms ziet hij het wel als filterwoord, maar meestal niet. Plus het eerder gegeven voorbeeld, waarbij mijn plaatsnaam wel gezien wordt bij de alarmering voor de brandweer, maar niet bij de alarmering voor de politie.