herkenbaarheid aed-alert

Auteur Topic: herkenbaarheid aed-alert  (gelezen 24694 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Moon

• Senior gebruiker
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #10 Gepost op: 12 januari 2012, 20:20:24
En waar laat je je hond dan?

Die zal eens heel hard moeten meelopen  >:D

Enne...KLF GM dank voor je verhaal ;) (alhoewel ik de instructrice ben die het verhaal gister al had gehoord  998765). Top hoor, net na je examen! Je kan dus volgende maand bij de herhalingsles eens wat anders vertellen als brandwonden *grinnik*
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 17 januari 2012, 20:23:05
Nou ik heb wel eens gehad dat een adres lastig te vinden is. Daar stond dus iemand de ambu op te wachten (gewoon rustig lopend). Dit was voor mij dus niet geheel duidelijk. Vanuit mijn werk heb ik wel een duidelijk bordje first responder die ik direct op de zonneklep kan schuiven. Dit is expres een groot en reflecterend bordje zodat het duidelijk van buiten af zichtbaar is.
Dit werkt best goed en is meteen duidelijk voor ambu/brandweer van wie die auto nou is die dus soms ook niet netjes geparkeerd is ;)

Als het even kan ga ik toch met de auto. Direct alle materialen bij de hand en het is zo vervelend om hijgend aan te komen terwijl je nog moet gaan reanimeren. Of het moet natuurlijk bij mij in de straat zelf zijn. Maar ook vaak mee gemaakt dat het op hardloop snelheid nog best 5 min lopen is :D

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #12 Gepost op: 17 januari 2012, 20:28:24
Bordjes/hesjes voor AED alert lijken me ook een beetje overdreven, krijg je een beetje verhalen zoals in een ander topic waar iemand zelfs striping op zijn auto heeft gezet om op A1 meldingen af te gaan.

Het is heel goed dat mensen de moeite nemen om een reanimatiecursus te volgen en zich aanmelden bij een AED alert en als er een melding binnenkomt, ook zeker op af gaan als je de mogelijkheid hebt. Maar je moet niet doorslaan in je enthousiasme.

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 17 januari 2012, 20:30:17
Ik heb het bordje voornamelijk in mijn auto ivm mijn werk. Maar hiervoor werkt het dus ook goed!

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #14 Gepost op: 17 januari 2012, 20:45:54
Ik heb het bordje voornamelijk in mijn auto ivm mijn werk. Maar hiervoor werkt het dus ook goed!
Voor werk is ander verhaal, dan ben je beroepsmatig bezig.

AED RESPONDER

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #15 Gepost op: 18 januari 2012, 12:03:51
wat voor een werk heb je overdag dan, gezien je autobordje first responder

jeroenduitske

• Senior gebruiker
  • jeroenduitske
Reactie #16 Gepost op: 18 januari 2012, 12:23:09
Ik heb mij nu 2hesjes besteld met de tekst EHBO erop dus dat zal ik dan aantrekken als ik met mijn auto er naar toe ga.
EHBO'er  - AED Bediener RK'er Chauffeur bij VZA international post Echt Verzorgende IG

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 18 januari 2012, 12:35:28
Is er geen organisatie bij jullie in de buurt, die dit soort zaken coordineerd ?

Wat verzorgen zij dan als vrijwilligers ondersteuning ?

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 18 januari 2012, 12:52:14
Ik weet dat er bij ons in Arnhem helemaal niks aan gedaan wordt. Ik heb zelfs mee gemaakt dat de collega's uit de grote gele auto je vreemd aankijken, 'huh, AED-alert, hebben we dat hier ook al? e050'

Er wordt hier in Arnhem ook niks gedaan aan het ophangen van AED's (op het directe centrum na), werving, scholing o.i.d.
Vandaar dat ik denk ik ook altijd als enige burgerhulpverlener verschijn bij een Alert....

Firefighter1970-b.d.

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 18 januari 2012, 13:09:32
Ik weet dat er bij ons in Arnhem helemaal niks aan gedaan wordt. Ik heb zelfs mee gemaakt dat de collega's uit de grote gele auto je vreemd aankijken, 'huh, AED-alert, hebben we dat hier ook al? e050'

Er wordt hier in Arnhem ook niks gedaan aan het ophangen van AED's (op het directe centrum na), werving, scholing o.i.d.
Vandaar dat ik denk ik ook altijd als enige burgerhulpverlener verschijn bij een Alert....

In Arnhem is gekozen voor Medische Ondersteuning door de Brandweer.