herkenbaarheid aed-alert

Auteur Topic: herkenbaarheid aed-alert  (gelezen 24693 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Wpie

• Forum gebruiker
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #50 Gepost op: 15 april 2014, 23:44:11
Citaat van: DeMassel link=msg=1258656 date=1397585602
Voor hulp achteraf?? (Valt onder slachtofferhulp dacht ik)

Ik denk eerder als er wat gebeurd is (diefstal of zo) dat men kan achterhalen wie er in de woning geweest is.
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #51 Gepost op: 16 april 2014, 09:00:11
Niet gelijk van het slechtste uitgaan (Diefstal tijdens een reanimatie is wel heel slecht. Niet ondenkbaar. Maar wel slecht)
Het is altijd goed om te weten wie bij een incident betrokken zijn geweest.
Barmhartige Samaritanen doen het vaak niet voor fame and glory. Zit hun bijdrage er op willen ze niet "in de weg lopen"en zijn ze weg.
En wie weet wil iemand later nog die aardige meneer/mevrouw "die gereanimeerd heeft" bedanken.
Dan heb je wel gegevens nodig.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #52 Gepost op: 16 april 2014, 09:26:06
Alleen vindt ik het toch altijd jammer als je gegevens zonder overleg doorgegeven worden aan het slachtoffer.
Je staat er toch even van te kijken als je op je werk gebeld wordt door een onbekend nummer om je te bedanken.
Lief bedoeld maar ik heb dan toch altijd liever dat de politie je even op de hoogte brengt wat er met je telefoonnummer gebeurd. Het komt namelijk over alsof het alleen maar voor in 'Het systeem' is...

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #53 Gepost op: 16 april 2014, 10:23:30
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1258729 date=1397598147
Gewoon om te registreren wie er in het huis van het slachtoffer waren waarschijnlijk.
Ik weet het niet zeker, maar mogelijk zou je je niet eens hoeven te legitimeren toch? Er is immers geen aanleiding voor volgens de identificatie plicht, je wordt nergens van verdacht zolang de bewoner je zelf binnen heeft gelaten en geen bezwaar heeft met het feit dat je er bent?
Je hoeft niet verdacht(e) te zijn om je te moeten legitimeren.

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #54 Gepost op: 16 april 2014, 10:34:32
Citaat van: Dion link=msg=1258804 date=1397636610

Maar er moet toch wel ook een aanleiding zijn en een geldige reden. Als een agent zomaar mijn is vraagt hoef ik daar nog geen gehoor aan te geven.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #55 Gepost op: 16 april 2014, 10:35:49
Citaat van: Dion link=msg=1258804 date=1397636610
identificeren
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #56 Gepost op: 16 april 2014, 10:59:57
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1258810 date=1397637272
Maar er moet toch wel ook een aanleiding zijn en een geldige reden. Als een agent zomaar mijn is vraagt hoef ik daar nog geen gehoor aan te geven.
Jij bent alleen niet de gene die bepaalt of er een aanleiding of geldige reden is. Als je denkt dat een vordering onterecht is kan je hier achteraf een klacht over indienen. Maar dat is een hele andere discussie.

Citaat van: kaasje link=msg=1258812 date=1397637349
identificeren
Legitimeren ook niet hoor  ;D
't Is nog vroeg  ^-^

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #57 Gepost op: 16 april 2014, 11:03:31
Citaat van: Dion link=msg=1258820 date=1397638797
Jij bent alleen niet de gene die bepaalt of er een aanleiding of geldige reden is. Als je denkt dat een vordering onterecht is kan je hier achteraf een klacht over indienen. Maar dat is een hele andere discussie.
Legitimeren ook niet hoor  ;D
't Is nog vroeg  ^-^

Tnx, duidelijk

DeMassel

• Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #58 Gepost op: 16 april 2014, 20:26:32
Citaat van: Frank. link=msg=1258670 date=1397587315
Slachtofferhulp biedt bij AED-alert geen hulp, omdat men geen slachtoffer is van misdrijf of ongeval. Stichting Sensoor biedt uitkomst in deze gevallen.
in de regio Twente is er iig een soort van slachtofferhulp (of hoe dat dan ook mag heten) als je een AED-alert hebt gehad
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV

NicoHeerlen

• Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Reactie #59 Gepost op: 17 april 2014, 17:08:36
Slachtofferhulp heb je in heel Nederland, je moet alleen net weten hoe het te bereiken, echter kan je via de huisarts overal komen.

Wat vaak ook een optie is, is een gesprek te vragen met de professionals die er ook zijn geweest.. om onder het genot van een kop koffie het 1 en ander door te spreken, ook daar kan je veel leer uit trekken.
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.