Noord Holland Noord stuurt AED Alert via herkenbaar 06 nr

Auteur Topic: Noord Holland Noord stuurt AED Alert via herkenbaar 06 nr  (gelezen 6894 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Moon

• Senior gebruiker
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #20 Gepost op: 13 januari 2012, 18:38:49
Misschien een domme opmerking van mijn kinderen...

Wanneer dit nummer niet bij iedereen bekend is dan kan dus nu iedereen die dit weet een 'fake'-sms sturen. Wanneer iemand dit doet met 'nummer ongekend' zal het in eerste instantie helemaal niet opvallen. Voorheen stond er AED-Alert, nu alleen een nummer. Als iemand dit niet opslaat kan iedere gek smsjes sturen...

Daarnaast...hoe snel reageer jij op een sms van een onbekend telefoonnummer?? Als ik op mijn  werk aan de telefoon zit, dan kan ik niet reageren. Op een AED-Alert zou ik mogen weglopen. Zolang ik het nummer niet ken, open ik het misschien niet zo snel...kostbare tijd.

Wees eerlijk...lang niet iedereen lees de site van AED-Alert, lang niet iedere gemeente geeft dit door.

*ziet alweer een bulkemail vanavond aankomen naar de vrijwilligers*
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear

Sesamzaadje

• Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • Eenheid ZWB
Reactie #21 Gepost op: 13 januari 2012, 18:42:42
Dat zou inderdaad kunnen. Maar dan moet je wel weten of iemand zich daarvoor heeft aangemeld. De meeste mensen die AED Alert hebben zijn nou niet van het type die dat zouden doen.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.

Moon

• Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 13 januari 2012, 18:47:51
@Sesamzaadje: dat snap ik.

Maar eigenlijk vind ik het belangrijkste nog het zo lang het niet heel erg bekend is het tijdsverlies. Ik open niet ieder willekeurig nummer dat mij smst direct. Voorheen stond er direct AED-Alert. (jajaja ik heb het al opgeslagen).

Maar aangezien bijvoorbeeld ik ook 2 mensen ken die zgn door de MKA zijn gebeld (okay op vast nummer) om iets te doen voor de ambulance c.q. een reanimatie bij de buren uit te voeren....ben ik even sceptisch tegenover mensen.

En ja mijn mobiele nummer staat op de site van de vereniging bijvoorbeeld. (neeeeeeeee niet smsen!!! )
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear

Arno-BN

• Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #23 Gepost op: 13 januari 2012, 19:36:05
Nu nog een leuk deuntje uitzoeken voor ons 'reanimatiesein'!
Ik heb Android, schijnt niet te kunnen :-\

Moon

• Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 13 januari 2012, 19:38:28
Ik Iphone....kan het ook niet, maar als iemand de oplossing weet voor een Iphone hou ik me aanbevolen ;) O ja Iphone 4 :p

Bernt

• Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 13 januari 2012, 19:47:57
Ik heb Android, schijnt niet te kunnen :-\
Kan wel meen ik..

Ik heb 4.0.3, ik ga naar het nummer, druk op lijst opnemen, en dan staat er beltoon instellen

Sesamzaadje

• Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • Eenheid ZWB
Reactie #26 Gepost op: 13 januari 2012, 19:57:04
Kan wel meen ik..

Ik heb 4.0.3, ik ga naar het nummer, druk op lijst opnemen, en dan staat er beltoon instellen

Zoals je zelf al zegt, het is een beltoon en geen smstoon ;)
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.

Bernt

• Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 13 januari 2012, 20:02:09
Klopt! :D,

Ik zal even na vraag doen op AndroidWorld

Wpie

• Forum gebruiker
    • EHBO Enkhuizen
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl

Lunatum

• Arts
  • Senior gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 13 januari 2012, 20:26:55
Voor android is er een App: Ringo Lite. Er zijn nog wat meer alternatieven te vinden in de market.

Ik kan alleen nergens het toontje van het reanimatie sein van ons ziekenhuis vinden :(...