Kogel door voorruit politiewagen - Rotterdam 15-4-2009

Auteur Topic: Kogel door voorruit politiewagen - Rotterdam 15-4-2009  (gelezen 2710 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

GMX

• Brigadier VP Den Haag
  • Forum gebruiker
Gepost op: 18 april 2009, 14:04:35
Achtervolging na overval op juwelier

Rotterdam - Een overval op een juwelier aan de Eerste Middellandstraat in Rotterdam heeft tot een wilde achtervolging geleid. Daarbij is geschoten door de politie en de overvallers. Drie mannen waren juwelier Taj Mahal binnengedrongen en gingen er met een onbekende buit vandoor.

De politie zette direct de achtervolging in die over de Erasmusbrug naar Rotterdam-Zuid voerde. Daar is de auto gestrand op de Persoonsdam. De daders zijn aangehouden.

Er zijn geen personen gewond geraakt door de schotenwisseling. Een deel van de buit is teruggevonden op de Eerste Middellandstraat. Of de mannen verder nog iets hebben meegenomen is niet duidelijk.

Bron mediatv.nl
Dat scheelt weinig .... alleen daar staat niets over in het (pers?) bericht .... :-\ :-X

damn! Dat scheelde inderdaad, maar weinig. Misschien toch ook tijd geworden voor een kogelwerende voorruit....

Overigens wel vreemd dat je er weinig over hoort.... :-\

jeroenbos

• jeugdbrandweer/ fotograaf
  • Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 18 april 2009, 21:51:32
je weet de situatie niet. mss stonden de agenten achter openstaande deuren en hebben de daders op de ruit geschoten ipv deuren

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #2 Gepost op: 18 april 2009, 21:53:33
je weet de situatie niet. mss stonden de agenten achter openstaande deuren en hebben de daders op de ruit geschoten ipv deuren

Dan nog... op een halve meter een kogelinslag....  :-X

dan is het niet dichtbij ?
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #3 Gepost op: 18 april 2009, 21:56:15
Een autodeur biedt de volgende bescherming voor een kogel.

Absoluut 0!

Zeker als ik dat gat in de voorruit ziet. Dat is zeker een grootkaliber geweest. Een .22 maakt namelijk veel kleiner gaatjes of schampen af. Geloof niet alles wat je op de film ziet.

grizz

• Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #4 Gepost op: 19 april 2009, 14:25:19
Een autodeur biedt de volgende bescherming voor een kogel.

Absoluut 0!

Zeker als ik dat gat in de voorruit ziet. Dat is zeker een grootkaliber geweest. Een .22 maakt namelijk veel kleiner gaatjes of schampen af. Geloof niet alles wat je op de film ziet.

DB ik zal je uit de droom halen, een autodeur houdt een 9 mm echt niet tegen zonder pantsering... het stukje staan en de binnenkleding veranderen misschien de baan van het projectiel,  maar binnen komen doet ie zeker...

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 19 april 2009, 14:28:51
DB ik zal je uit de droom halen, een autodeur houdt een 9 mm echt niet tegen zonder pantsering... het stukje staan en de binnenkleding veranderen misschien de baan van het projectiel,  maar binnen komen doet ie zeker...

Hij zegt niet voor niets '0' (nul)....  ;)

grizz

• Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #6 Gepost op: 19 april 2009, 20:07:44
Hij zegt niet voor niets '0' (nul)....  ;)

excuus... had ik niet gezien.... blame it on the nightshift lol

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 15 juli 2009, 23:10:23
Politieauto geraakt door eigen kogel

ROTTERDAM - De kogel die bij een wilde achtervolging na een overval in april de voorruit van een politiewagen doorboorde, kwam waarschijnlijk uit het vuurwapen van een agent.

Uit onderzoek is gebleken dat de drie vluchtende verdachten uit Estland (30, 31 en 33 jaar) met een alarmrevolver schoten waarin geen kogels zitten.

Het Openbaar Ministerie verdenkt het trio hierom niet langer van poging doodslag. Wel blijven zij vastzitten voor de overval, een vechtpartij met een getuige en het geweld tegen de agenten. Midden op de dag sloegen ze op 15 april een aantal vitrines in van een juwelier aan de 1e Middellandstraat in het Rotterdame centrum.

Tijdens hun vlucht vochten ze kort met een getuige, waarbij ze een deel van de buit verloren.

http://www.ad.nl/rotterdam/stad/3371540/Politieauto__geraakt_door_eigen_kogel.html

SRich

• Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 20 juli 2009, 19:50:48
Politieauto geraakt door eigen kogel

ROTTERDAM - De kogel die bij een wilde achtervolging na een overval in april de voorruit van een politiewagen doorboorde, kwam waarschijnlijk uit het vuurwapen van een agent.

Uit onderzoek is gebleken dat de drie vluchtende verdachten uit Estland (30, 31 en 33 jaar) met een alarmrevolver schoten waarin geen kogels zitten.

Het Openbaar Ministerie verdenkt het trio hierom niet langer van poging doodslag. Wel blijven zij vastzitten voor de overval, een vechtpartij met een getuige en het geweld tegen de agenten. Midden op de dag sloegen ze op 15 april een aantal vitrines in van een juwelier aan de 1e Middellandstraat in het Rotterdame centrum.

Tijdens hun vlucht vochten ze kort met een getuige, waarbij ze een deel van de buit verloren.

http://www.ad.nl/rotterdam/stad/3371540/Politieauto__geraakt_door_eigen_kogel.html

Belachelijk dat ze de poging tot.... laten vallen ze hadden toch een wapen, verder vind ik ook dat politie auto's bepantserd moeten
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 20 juli 2009, 20:35:00
Belachelijk dat ze de poging tot.... laten vallen ze hadden toch een wapen, verder vind ik ook dat politie auto's bepantserd moeten

Met een alarmpistool kun je ''hoog en laag pogen''...het zal je nooit lukken. Dus er kan inderdaad nooit sprake zijn van poging tot doodslag. Of vind je dat je een kind van 15, die met z'n in Spanje gekochte balletjespistool (hier verboden) op een agent richt en een plastic balletje wegschiet, poging tot doodslag ten laste moet worden gelegd?  ::)

En enig idee hoe zwaar een bepantserd voertuig weegt? Die wil je niet tegenkomen hoor, met een ongeval...