Burger met blauw zwaailichtje

Auteur Topic: Burger met blauw zwaailichtje  (gelezen 23377 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #60 Gepost op: 23 november 2004, 20:03:38
nee, die zijn zeer slecht (leuk voor in een gewone auto) maar t valt niet echt op, die duurdere proffesionele zijn vele malen beter!!! (ik spreek uit ervaring)
en bij deze kun je ook om en om laten flitsen en niet alleen tegelijk
 ;D

deze zijn 59.95

http://www.autostyle.nl/images/productimages/SY%20SPL234.gif

en kun jij me nu vertellen wat het nut er van is.Om dit in een burgerauto te plaatsen,je mag het toch niet gebruiken

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #61 Gepost op: 23 november 2004, 20:43:25
het ging hier om een reddingsboot en niet om een auto`

ten tweede vind ik het persoonlijk wel gaaf, wat is het nut van neon onder je auto?? sportvelgen etc
opvallen en daar is dit uitermate geschikt voor (wel oppassen voor de politie maar goed)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Martijn de Vries

• Senior gebruiker
Reactie #62 Gepost op: 23 november 2004, 20:55:03
ja zeker oppassen ik zag een keer op de tv iemand had 2 heeeeeeele klijne blauwe licht puntjes achter in de auto.
maar hij kreeg er wel een boete voor ;)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #63 Gepost op: 23 november 2004, 21:24:32
en die boetes zijn niet mis
helemaal als je op een politiewagen oid wilt lijken door met blauwe zwaailampen etc te rijden
dus t is wel oppassen geblazen maar gelukkig ging het hier voor de verlichting op een boot : :P

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #64 Gepost op: 24 november 2004, 00:13:06
Oke, dank je...

Henk

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #65 Gepost op: 24 november 2004, 02:17:47
je mag ze overigens ook op de boot niet voeren, alleen politie en brandweer mogen dit.
Nemo me impune lacessit

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #66 Gepost op: 24 november 2004, 08:25:49
je mag ze overigens ook op de boot niet voeren, alleen politie en brandweer mogen dit.

Ze zijn hier tegenover ons niet zo moeilijk, als er wat aan de hand is en wij  hebben een witte flitser aan onderweg naar een incdent, zal geen agent daar wat van zeggen. De witte flitser is overdag veel beter te zien dan de oranje. Op onze duiker z'n autfit hoort er ook al een. Ook de ambu heeft witte flitsers (strobo's), staan die wel ergens omschreven?
Nee, als het nu blauw was dan zouden ze moeilijk kunnen gaan doen denk ik, maar zelfs dat laten ze toe hier.

Henk

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #67 Gepost op: 24 november 2004, 10:39:09

Graag Bron vermelding.. Kunnen namelijk een sprookje de wereld uithalen..
Ik denk namelijk dat je ongelijk heb.. Maar ik laat me graag overtuigen..

Als ik de verschillende discussie lees, zie ik verschillende standpunten :
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=875.0

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #68 Gepost op: 24 november 2004, 14:15:48
deze keer weet ik helaas geen bron, maar op de bernadine is een blauw flitser gemonteerd geweest in overleg met de marine dukers, omdat deze voor de marine helicopters van boven af beter zichtbaar was dan de zwaailampen, op verzoek van de KLPD moest het blauwe licht vervangen worden door een oranje, zij stelden dat blauw niet mocht, voertuigen ben ik mee bekend (mijn dagelijks werk) maar boten weet ik niet, alleen dan dit bovenstaand voorbeeld.
Nemo me impune lacessit

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #69 Gepost op: 24 november 2004, 16:18:06
in ieder geval ben ik het wel eens dat een witte flitser overdag op het water beter te zien is!! ambulances schijnen geen wigwag koplampen te mogen hebben
(kijk maar in de voertuigen en dan wig wag koplampen ambulance) maar dit word gedoogd, de bernadine is slecht te zien vind ik met dat oranje licht (zelf waargenomen op een zonnige dag op het ijsselmeer)