Welke pop kun je het beste aanschaffen

Auteur Topic: Welke pop kun je het beste aanschaffen  (gelezen 7775 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

instructeur

• Gast
Gepost op: 17 januari 2005, 13:43:11
:)
Ha die boys het is even druk met mijn vragen, maar hier vraag ik toch ook jullie hulp

Wij zijn toe aan een nieuwe pop (er is budget) nu kunnen we er een kopen die tevens geschikt is voor de AED, maar nu kwam ik laatst een andere kaderinstructeur tegen en die hadden dus gewoon een normale pop (rescue anne) recording met een losse AED trainer gekocht. Zeg 1400 euro voor de pop en 500 eruo voor de trainer en je bent voor 1900 euro klaar. Met zo'n speciale pop praat je al gauw over 2200 euro alleen voor de pop. Wat is nu wijsheid.

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 17 januari 2005, 14:26:23
Een speciale pop voor AED onderwijs is volledig onzin. Werk met een goede AED trainer
(LP500 en CR+ trainers ondersteunen het didactisch proces op een goede manier)

Verder bij de aanschaf van reanimatiepop moet je volgens mij goed kijken naar de nieuwe eisen die de NRR (en ERC) stellen aan dit onderwerp.

Dus 25 mensen rond 4 reanimatiepoppen kan dus echt niet meer..
Een reanimatiepop met toeters en bellen (Monitor en printer, lampjes etc.) vind ik onzin. (zit er in echt ook niet op) En een instructeur kan dit op het oog goed monitoren.

Verder ben ik voorstander van diverse verschillende reanimatiepoppe,. Dus Leardall en een Ambu en een aantal verschillende uitvoeringen van Simulaids.

Ik heb naast een aantal volledige poppen, ook een aantal torso's van Simulaids in gebruik.  Een Dame met borsten (en BH). Een Man (Blank) en een Man (neger-uitvoering).  Er is ook nog een zwaar lijvige uitvoering..

Deze torso's koop je voor 300 euro de stuk geloof ik en is een goede aanvulling om mensen te laten rouleren..

1 Reanimatiepop met trauma simulatie mogelijkheden is ook altijd handig is..
1 Een simulaids reanimatiepop waarmee je kan zwemmen is handig voor bepaalde doelgroepen. (die heb je in kinder en volwassenen uitvoering..)

instructeur

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 17 januari 2005, 15:45:07
Goede morgen peter da's een heel verhaal  ;D toch denk ik dat wij op een lijn liggen behalve dat ik het merk simulaid nog nooit van gehoord heb of dat moeten die toro's zijn ik geloof zwart - wit of blauw wit. Die pop met borsten wel natuurlijk maar ik neem aan dat jullie die bh zelf hebben aangebracht en niet standaard is. de trainer lp 500 had ik ook in mijn gedachte. Je kunt er als er lawaai is de instructie's op lezen en is overkoppelbaar met de GGD. Jammer dat de reanimatie in 2006 waarschijnlijk weer wordt aangepast (ik dacht de beademing). Voor verschillende poppen is heel wat te zeggen behalve dat ik de leardall op wat solider vindt overkomen dan een ambu.

Je zegt een tauma pop is ook handig (ik neem aan dat je bedoelt die pop met verwondingen) Dat is  een enkel punt dat verduidelijking behoefd, wat daar heb je toch een lotus voor.

groetjes  :)

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 17 januari 2005, 16:01:20
Kijk maar even op http://www.simulaids.com er zijn in Nederland dealers genoeg, en anders heb ik wel een adresje, en mail je me maar..,

Ja de BH en andere kledingstukken voegen we zelf toe. Ik kan me instructeurs herinneren die altijd vinden dat het de kleding van iemand dicht moet blijven doen.  terwijl ze uit moeten bij  een AED. We hebben ook een boel t-shirts die cursisten moet kapot knippen.
De ene keer ligt een pop in een kolbert, en de andere keer in een trui of een overall.

De Medtronic Lifepak LP500 en de Medtronic Lifepak CR+ electrodes zijn allebei koppelbaar met diverse andere apparatuur van de ambulance diensten. Maar daar gaat het bij Trainers niet om.
Een AED-trainer moet het didactisch proces op een goede wijze ondersteunen.

Een trauma pop, kan je beademen en voor situaties inzetten waar je een lotus niet in kan zetten. Dus onder een bijna instortend object. of in een plas met water.. (Ik ben wel zuinig op me lotus, dus die zet ik niet overal voor in..)
En de meeste lotussen kunnen er slecht tegen om lang onder water te blijven.. grinnik.. En bij hoogteredding gebruiken we zowie zo geen lotus, maar een met loodpockets verzwaarde trauma/reanimatiepop.

Het voordeel van een AED trainer is ook dat die kan gebruiken op een lotus..

j.walraven

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 17 januari 2005, 21:55:46
He, hallo peter.
Alles kits? Leuk zo'n interactieve pagina.
Ik sluit me geheel aan bij je respons. Bovendien focussen cursisten zich vaak veelal op die toeters en die bellen dan i.p.v. op de noodzakelijke handeling.
Een leuke / zinvolle versie is ook de water rescue randy van simulaids. Wij verkopen hem momenteel veel aan reddingsbrigades en zwembaden t.b.v. de lifeguardtraining. Blijft mooi realistisch drijven of met loodblokje toevoegen zakt ie naar de bodem. T.b.v. rescue training (donker, slecht zicht..etc) gaarne voorzien van boeilijntje of strobelight anders gaat het ( hahaha) wel erg snel omhoog met de omzet bij ons.

Succes met de snelle inzet waterrescue team. erg leuk !!
info@eme.nl

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 18 januari 2005, 00:01:46
He, Johan,

Leuk dat je hier bent, (snel ff je registreren, kan je proviteren van allerlei handigheidjes..)

Yep de rescue-randy is een zeer handige pop, zeker voor reddingsbrigades etc.. zeker de versie die je ook kan beademen en reanimeren.

Druifje

• Forum gebruiker
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #6 Gepost op: 21 januari 2005, 15:34:30
Kijk maar even op http://www.simulaids.com er zijn in Nederland dealers genoeg, en anders heb ik wel een adresje, en mail je me maar..,
Heer Adema, dit riekt enigzins naar sluijkreclame  :D

......waar je een lotus niet in kan zetten. Dus onder een bijna instortend object. of in een plas met water.. (Ik ben wel zuinig op me lotus, dus die zet ik niet overal voor in..)
En de meeste lotussen kunnen er slecht tegen om lang onder water te blijven.. grinnik.. En bij hoogteredding gebruiken we zowie zo geen lotus, maar een met loodpockets verzwaarde trauma/reanimatiepop.

Ben toch blij dat je voorzichtig met ons, de lotus, om wenst te gaan! deed iedereen dat maar......zucht......
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 22 januari 2005, 15:55:23
Heer Adema, dit riekt enigzins naar sluijkreclame  :D

Ben toch blij dat je voorzichtig met ons, de lotus, om wenst te gaan! deed iedereen dat maar......zucht......

Ik verkoop ook similaids, maar ook Leardall en als je wilt ook Ambu poppen, echter reanimatiepoppen zijn minder dan 2% van de omzet.  Daarom zeg ik ook dat er veel meer dealers zijn.  (zijn er nog andere merken die ik zou moeten noemen ;-) )

Ach en af en toe hebben we leuke foto's van trainingsituaties die ik wel met anderen wil delen ;-)
Kijk de echte sluikreclame staat gewoon onder aan elk berichtje. grinnik.

Gelukkig hebben we ook een paar lotussen, die we regelmatig mogen scheren of harsen. tijdens de AED training. ;-)
En we hebben we een paar lotussen die we ook in het water mogen gooien. (worden ze wel daarna extra verwend.. grinnik)

nelie

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 2 augustus 2006, 11:24:55
Hallo allemaal,

Wat zijn jullie ervaringen met de Simulaid volwassene torso (normaal postuur  ;) ? ) Dan ben ik benieuwd naar functionaliteit bij het oefenen? Blijven de poppen stabiel liggen tijdens de reanimatie, werkt het hygiëne systeem met de zakjes goed? Kun je de pop een beetje vergelijken met de Ambu of Leardal?

Ik denk er over om een 4 set aan te schaffen van de Ambu of misschien Simulaid.

Alvast bedankt, Nelie

Wilma

• Gast
Reactie #9 Gepost op: 2 augustus 2006, 15:34:16
kijk bij het aanschaffen van de poppen bij verschillende leveranciers. Kijk ook hoe of ze in elkaar zitten en of ze makkelijk schoon te maken zijn en te installeren. Wij werken met de ambu-man. Dit is een prettige pop om schoon te maken en snel en makkelijk in elkaar te zetten. Losse gezichten en een longzak. Hiervoor hadden we Leardal poppen maar hiervan was het systeem lasiger te installeren met een slang en longzak. Maar ook losse gezichten.
Kijk ook naar de prijzen van de longen en gezichten. Gezichten zijn overigens goed te reinigen met dettol. Longzakken moeten worden weggegooid.