Kijk maar even op
http://www.simulaids.com er zijn in Nederland dealers genoeg, en anders heb ik wel een adresje, en mail je me maar..,
Ja de BH en andere kledingstukken voegen we zelf toe. Ik kan me instructeurs herinneren die altijd vinden dat het de kleding van iemand dicht moet blijven doen. terwijl ze uit moeten bij een AED. We hebben ook een boel t-shirts die cursisten moet kapot knippen.
De ene keer ligt een pop in een kolbert, en de andere keer in een trui of een overall.
De Medtronic Lifepak LP500 en de Medtronic Lifepak CR+ electrodes zijn allebei koppelbaar met diverse andere apparatuur van de ambulance diensten. Maar daar gaat het bij Trainers niet om.
Een AED-trainer moet het didactisch proces op een goede wijze ondersteunen.
Een trauma pop, kan je beademen en voor situaties inzetten waar je een lotus niet in kan zetten. Dus onder een bijna instortend object. of in een plas met water.. (Ik ben wel zuinig op me lotus, dus die zet ik niet overal voor in..)
En de meeste lotussen kunnen er slecht tegen om lang onder water te blijven.. grinnik.. En bij hoogteredding gebruiken we zowie zo geen lotus, maar een met loodpockets verzwaarde trauma/reanimatiepop.
Het voordeel van een AED trainer is ook dat die kan gebruiken op een lotus..