Politiecommissaris Rotterdam-Rijnmond betrapt op dronken rijden

Auteur Topic: Politiecommissaris Rotterdam-Rijnmond betrapt op dronken rijden  (gelezen 7872 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #30 Gepost op: 19 januari 2012, 07:05:20
Ik vind het belachelijk dat deze man met naam en toenaam in de krant staat. Dat doen ze met geen van alle andere dronken bestuurders. Die man kan straks nergens meer komen zonder bekeken te worden. Dat gaat me dus te ver.
Wel vind ik het terecht dat hij bestraft wordt voor het rijden onder invloed EN mogelijk een disciplinair iets. Dat is logisch.

Dat is een beetje overdreven; ik denk als je het vraagt aan zo maar iemand echt niet weet hoe die "goede" man heet,  men zal zeggen een commissaris of een  "hoge politieman"    En ik denk dat het met de herkenning op straat van betrokkene ook wel mee valt. Maar daar komt die toch al niet in uniform.    

Persoonlijk vind ik dat die interne mail meer schade aangericht heeft dan het krantenbericht: immers zijn ondergeschikten weten wel wie hij is.
En komen hem elke dag tegen. Waarschijnlijk zouden de meeste het niet eens geweten hebben als die interne mail niet was verspreid.

Ik denk dat het wel mee gaat vallen met de disciplinaire straf om dezelfde reden.    

Het verbaasde me dat betrokkene niet direct is geschorst.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #31 Gepost op: 24 februari 2012, 18:54:02
Ik denk dat het wel mee gaat vallen met de disciplinaire straf    

En inderdaad de disciplinaire straf valt mee......... nou ja straf...:


Voorwaardelijke straf voor dronken commissaris

ROTTERDAM -  Als de Rotterdamse politiecommissaris Jan Hoogstraten, die afgelopen jaarwisseling onder invloed achter het stuur zat, de komende 2 jaar nog een keer in de fout gaat, wordt hij ontslagen. Dat heeft burgemeester Ahmed Aboutaleb als korpsbeheerder vrijdag besloten.
De disciplinaire maatregel hing nog steeds boven zijn hoofd. Eerder kreeg hij van de rechter al een boete van 950 euro opgelegd en raakte hij voor 8 maanden zijn rijbewijs kwijt, waarvan 5 maanden voorwaardelijk. Dat betekent concreet dat hij 3 maanden niet auto mag rijden.

Hoogstraten had bijna vier keer de toegestane hoeveelheid alcohol in zijn bloed toen hij werd aangehouden. De politieman van het korps Rotterdam-Rijnmond stapte die nacht met te veel drank op achter het stuur, omdat hij zijn vrouw wilde thuisbrengen die onwel was geworden. Hij handelde uit „paniek”, zei hij zelf tijdens de zitting.

Frank van Ardenne, advocaat van Hoogstraten, zegt dat zijn cliënt de straf accepteert en zich erbij neerlegt. „Het is duidelijk dat het korps met deze straf zegt: eens maar nooit meer”, aldus Van Ardenne. „De disciplinaire maatregel hing nog boven zijn hoofd. Nu die ook is opgelegd, hoopt hij een definitieve streep onder deze nare geschiedenis te zetten.”
http://www.telegraaf.nl/binnenland/11587851/__Voorwaardelijk_voor_commissaris__.html


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #32 Gepost op: 24 februari 2012, 23:53:56
Dat is een beetje overdreven; ik denk als je het vraagt aan zo maar iemand echt niet weet hoe die "goede" man heet,  men zal zeggen een commissaris of een  "hoge politieman"    En ik denk dat het met de herkenning op straat van betrokkene ook wel mee valt. Maar daar komt die toch al niet in uniform.    

Persoonlijk vind ik dat die interne mail meer schade aangericht heeft dan het krantenbericht: immers zijn ondergeschikten weten wel wie hij is.
En komen hem elke dag tegen. Waarschijnlijk zouden de meeste het niet eens geweten hebben als die interne mail niet was verspreid.

Ik denk dat het wel mee gaat vallen met de disciplinaire straf om dezelfde reden.    

Het verbaasde me dat betrokkene niet direct is geschorst.

Op het moment dat de foto in de media kwam was deze CP nog een verdachte en geen dader. Juridisch gezien dan. Zo is het ook dat  met andere verdachten onherkenbaar in beeld komen. Pas als ze veroordeeld zijn door de rechter zijn het daders en komen ze soms wel herkenbaar in beeld. Dus het is belachelijk dat hij direct vol in beeld kwam. Daarnaast is die straf die opgelegd volgens de richtlijnen en bij een gewone burger die veel in de media komt als verdachte bij een zaak, wordt er ook rekening meegehouden voor wat betreft de strafmaat.

Dat hij niet direct geschorst begrijp ik wel. Dat is namelijk niet gebruikelijk! Ook niet als het gebeurd bij personeel in een lagere rang!
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #33 Gepost op: 25 februari 2012, 00:56:51
Moppersmurf zegt dat discriminatie niet bestaat. Dus iedere diender met 900 ugl achter het stuur en wel ff handelen uit paniek svp! Is een briefje: verlaat de gevangenis zonder te betalen!
Wellicht komt Opstelten dan nog met wat centjes om die drankrekening te betalen!  98uiye

Trouwens wel een mazzel voor Hoogstraten, nu kan hij een chauffeur en een auto van de zaak krijgen en vervalt de bijtelling. Zo heeft ieder nadeel zijn voordeel!

Goed gedaan Hoogstraten! Mag ik jouw chauffeur worden?? Ik beloof dat ik nooit meer dan 900ugl zal drinken en altijd uit paniek handel
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #34 Gepost op: 25 februari 2012, 02:25:28
Nou das dus niet waar.
950 euro boete en 3 maand ontzegging voor de strafrechtelijke kant is heel normaal voor het rijden onder invloed.
Helemaal als hij ook al publiekelijk in de media aan de schandpaal heeft mogen staan.
Daar bij nog als disciplinaire maatregel een voorwaardelijk strafontslag (termijn 2 jaar) vind ik ook voldoende. Hij heeft de politie in het algemeen namelijk wel een beetje aangetast.


rrpd

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 25 februari 2012, 14:12:18
Gelukkig is de collega niet ontslagen!