Zo nu dan mijn verhaal.
Om 10.30 uur was ik aanwezig op de brandweer kazerne in woerden, even gauw de bussen geinspecteerd en een kop koffie genomen. De andere sigma leden kwamen één voor één binnen. Uiteindelijk krijgen wij om 12.00 uur de briefing van wat ons te wachten staat. Tja en toen was het wachten op de melding dat wij konden gaan rijden. Brood had ik niet mee genomen, wij zouden een lunch pakket krijgen bij de Arena. Dus ik arresteerde maar een gevulde koek om de eerste honger een beetje te stillen. Nog steeds geen melding. Wij maar wachten en wachten. Via onze HGE, werden wij op de hoogte gehouden wat er zich daar allemaal afspeelde. Nog maar een kop koffie en een koek erbij. Eindelijk wij konden gaan rijden. Dus hup de bussen in, wij reden met 4 bussen en een bus van het RGF plus de brandweer met de haakarmbak, in colonne naar amsterdam. De eerste verzamelplaats was bij de Mac Donalds. Daar stond 1 ambulance te wachten en later kwam er een tweede aan. Vanaf die plaats zouden wij politie begeleiding krijgen. Nou mooi niet dus. Wij konden al vrij gauw door gaan naar de loodspost. Tjonge daar stonden behoorlijk wat ambulance's. Nu waren onze magen toch wel aardig leeg geworden, dus wij vragen naar de lunchpakketjes. Helaas die waren op. Gelukkig was er een ambulance chauffeur die wat broodjes verzamelden die hun nog over hadden en deelde die aan ons uit. Dit werdt door ons zeer gewaardeerd, maar ja 7 broodjes voor 16 mensen was niet echt genoeg, maar ieder de helft was toch iets. Nog bedankt jongens.
Niet lang daarna konden wij naar de arena toe. Ergens in een hoekje konden wij onze tent op gaan zetten. Wij zagen al een andere sigma tent staan. Net dat de tent staat kwamen de eerste slachtoffers aan. Wij dachten "ha, nu gaat het beginnen" en inderdaad onze tent lag vrij gauw vol met T1 en T2 slachtoffers. Buiten zaten 3 T3 slachtoffers die wij maar gauw van een deken voorzien hadden, aangezien zij het toch wel koud kregen. De slachtoffers in de tent werden vrij gauw afgevoerd. Kwam nog een bekende lotus uit groningen tegen. Tja en toen was het rustig. Daar sta je dan met de hele bemanning. Uiteindelijk mocht ik met een paar andere sigma leden de arena ingaan. Hop naar de 2e ring toe. Brancards en koffers mee. Nou daar aangekomen zagen wij al een behoorlijke ravage. Overal slachtoffers. Dus eerst maar eens informeren welke wij konden gaan helpen. Eindelijk konden wij aan de slag. 5 slachtoffers had ik geholpen als wij het seintje krijgen dat de oefening afgelopen is. Gauw wat spullen opruimen en uiteraard nog even gauw een kijkje op de tribune genomen. Daar was het RIT nog bezig. Wel leuk om te zien, hoe serieus zij bezig waren, althans zo van bovenaf gezien. Maar wat een bende lag daar op die tribune. Overal lege lunch doosjes of wat broodjes, appels, lege blikjes drinken enz. Het was echt een zooitje, ik denk dat de schoonmaak ploeg een behoorlijke karwei hebben om die op te ruimen. Afijn voor ons was het afgelopen. De spullen naar beneden gebracht en even tellen of wij alle koffers en brancards weer bij ons hadden. Alles werdt door elkaar heen gebruikt. Op een gegeven moment was onze infuuszakken op, dus maar bij een ander team gehaald. Terug bij onze tent gekomen, kregen wij te horen dat zij verders niet veel meer te doen gehad hadden. Erg jammer.
Nadat wij alles opgeruimd hadden, zijn wij naar woerden terug gegaan en hebben daar heerlijk bij een chinees restaurant gegeten. De leiding gevende hadden zoiets, als de lunch pakketten op zijn, dan zal van het avond eten ook wel niet veel meer over zijn, dus wij pakken een lekker chinees etentje. Dit was echt een hele leuke en gezellige afsluiting van deze lange dag.
Om 22.30 uur was ik weer thuis en kon gelijk op tv even een klein stukje van de oefening zien bij SBS6.
Helaas heb ik geen forum leden gezien, althans voor zover ik het weet niet. Helaas
zou wel leuk geweest zijn. Ik wilde nog wel wat foto's maken, maar de batterijen waren op, dus daar baalde ik wel van. Al met al was het wel een gezellige dag geweest met onze sigma team. Alleen jammer dat ook nu maar weer blijkt dat er weer een hoop communicatie stornissen geweest zijn. Jammer dat er toch een aantal keren een no play geweest is. Vele slachtoffers hadden het kouden gekregen, of lagen een paar uur op de koude betonnen vloer. Ben blij dat ik als sigma lid mee gedaan hebt en niet als lotus.