Oefening Amsterdam 6 april

Auteur Topic: Oefening Amsterdam 6 april  (gelezen 48418 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Patrick

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #220 Gepost op: 7 april 2005, 12:35:13
gaaf vooral die actie fotos van 611 :P :-*

Heb je al gevraagd of ze naast hun voertuig actie nog spectualere dingen hebben gedaan?

Bart S

• Gast
Reactie #221 Gepost op: 7 april 2005, 12:39:45
Heb je al gevraagd of ze naast hun voertuig actie nog spectualere dingen hebben gedaan?

De actie "we zetten nu al onze voertuigen andersom want dan is het licht beter voor de foto's" vond ik wel erg strak.
Ik begreep dat ze als aflossing kwamen en volgens mij was kort daarna de oefening afgelopen. Dus... ik heb het niet gevraagd maar ik heb wel mijn vermoedens ;)

Bart

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #222 Gepost op: 7 april 2005, 12:40:15
ik spreek als het goed is vanavond of morgen de bevelvoerder dus dan zal ik het wel horen ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Pl@nner (voorheen sigmaatje)

• Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #223 Gepost op: 7 april 2005, 13:02:14
Ik ben er ook (bijna) de hele dag geweest :-\

Jorrin, je zag er geweldig uit ;D ;D
Gerrie dacht ik even gezien te hebben maar wist het niet zeker, Arend heb ik nog even gesproken.
Ik zal komend weekend mijn verhaal als "getraumatiseerd" niet medisch SO ook weergeven, en wat leuke foto's plaatsen (heb er ruim 100)

Heb nu wat blauwe plekken vanwege de politieactie om het plein schoon te vegen. ??? ??? ???

Arjan
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R

LindaB

• Gast
Reactie #224 Gepost op: 7 april 2005, 13:08:44
op het brandweer prikbord lees ik een verhaal dat er heel veel mensen echt onderkoeld waren en andere echte gewonden:

Tientallen mensen in het stadion zijn onderkoeld en tientallen onderkoelde mensen zijn al met de ambulance afgevoerd (niet geacteerd!). Ook vragen ambulances niet-ingecalculeerde begeleiding van de KLPD (ook niet geacteerd dus!) en is een deel van de A10 afgesloten om de niet-ingecalculeerde noodhulpverlening op gang te laten komen...

met een extra vrachtwagen zijn noodaggregaten van de NUON onderweg, alleen de betreffende vrachtwagen zit vast in de file die door de afgesloten A10 is ontstaan. De bedoeling hiervan is dat de onderkoelde slachtoffers warm kunnen worden opgevangen, politiebegeleiding is onderweg naar deze vrachtwagen.

De 3e rijstrook op snelwegen rondom Arena staat op een rood kruis, zodat men snel de echte slachtoffers af kan voeren. Het afgelopen uur zijn er door de chaos nog maar enkele slachtoffers weggekomen, terwijl er naar schatting nog vele tientallen slachtoffers vast zitten in en om de Arena.

De meesten hebben last van onderkoeling of rookvergiftiging, maar er zijn ook gewonden en enkele zwaargewonden gevallen bij het gedrang bij de trappen.

Wie weet wat hier waar van is?

janneman82

• Gast
Reactie #225 Gepost op: 7 april 2005, 13:18:03
dat van die onderkoeling klopt dit heb ik op de scanner gehoord. Er werden bussen geregeld om de no-play slachtoffers af te voeren. :-\

LindaB

• Gast
Reactie #226 Gepost op: 7 april 2005, 13:20:36
hoe kan het dan gebeuren dat er nu zoveel echte onderkoelde slachtoffers waren. Als er een voetbalwedstrijd is of een concert dan zijn na afloop hiervan toch ook niet tientallen mensen onderkoeld...

Bart S

• Gast
Reactie #227 Gepost op: 7 april 2005, 13:36:48
op het brandweer prikbord lees ik een verhaal dat er heel veel mensen echt onderkoeld waren en andere echte gewonden
Wie weet wat hier waar van is?

Inderdaad waren er wat onderkoelde slachtoffers. Wij hadden iemand die al een blessure had voordat de oefening begon, maar daar opnieuw last van kreeg bij een politie-schoonveegactie. Tevens was er iemand met pijn op de borst. Over zwaargewonden heb ik niets gehoord en dat lijkt mij dus erg overdreven. Vanwege de gijzeling werd op een gegeven moment de stroom afgesloten waardoor onze VC ook zonder stroom kwam te zitten. Mogelijk dat het NUON daar ook voor kwam. Tijdens mijn rit naar de VU was er GEEN baan voor ons afgesloten, wel was het gewoon giga druk. Ook naar het AMC scheen het een drama te zijn. Politiebegeleiding was aanwezig voor wie dat wilde, er stonden tig motoragenten klaar bij het verlaten van het rampgebied om evt. begeleiding te geven.

Hopelijk geeft dit wat meer duidelijkheid.

Groeten,

Bart

bjorn

• Gast
Reactie #228 Gepost op: 7 april 2005, 14:16:59
Er waren inderdaad no-play slachtoffers. In de o&v sporthal werd er een behandelruimte snel ingericht voor deze slachtoffers.

Over de onderkoelingsslachtoffers. Het was inderdaad koud maar niet abnormaal. Ik was ook niet onderkoeld terwijl er een persoon van het rode kruis (bij de sigmatent) dit wel dacht. Ik zou met een ambulance weggebracht worden voor foto's van mijn gebroken arm(play) maar later moest ik toch in de bus(in de bus weer no-play). In de sporthal achtereenvolgens play, no-play, play etc. Erg verwarrend dus. Ik weet alleen zeker dat er enige onderkoelden waren (no-play) die geen no-play hadden aangegeven en dus op indicatie van verplegend personeel de diagnose no-play, onderkoeld kreeg.
Beetje vreemd.

Gast

• Gast
Reactie #229 Gepost op: 7 april 2005, 14:18:44
Dames en Heren onternt het slachtoffer met de onderkoeling!

Alles is goed met haar ze is naar het OVG geweest heeft net iest te lang buiten gezeten!

Compilment voor het sigma team dat we denkens kregen.
Het betrof een dame van de Lotuskring Amsterdam ze was thuisond 19.30 uur!

De onderkoeling is een bekend probleem bij de lotus mensen en we laten ze zoveel mogelijk lopen bewegen indien het gaat  we hebben er zoveel mogelijk opgelet en HELAAS 1 is er net even tussen dor geglipt!
 >:(  en dt is balen !

Dus a.ub. geen wild west verhalen ik ben ook af en toe een lotus speler en let daar op bij mijn mensen !

Nogmaals allles is oke !