Prioriteiten stellen.

Auteur Topic: Prioriteiten stellen.  (gelezen 1877 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Gepost op: 21 januari 2012, 12:49:58
Gisteren reed ik op de A7 bij Groningen (onderstaande locatie) en daar reed een bestuurder de hele tijd +/- 50 km/u en deze bleef maar links plakken. Opzich is dat erg hinderlijk als je er 70 km/u mag en kan rijden.

Locatie.

http://maps.google.nl/maps?q=groningen+a7&hl=nl&ll=53.203073,6.564274&spn=0.000224,0.00066&hnear=A7,+Groningen&t=h&z=21&vpsrc=6&layer=c&cbll=53.203073,6.564274&panoid=mbalw6rcW7Guz3xy4vAn5g&cbp=12,81.15,,0,-4.75

Verderop (1 km) staat een motoragent met een laser pal naast een digitale flitspaal (onderstaande locatie) en de bestuurder rijdt ondertussen met +/- 50 km/u langs de motoragent. In dit geval was het duidelijk te zien dat deze bestuurder maar links bleef plakken gezien de rij auto's erachter.

Locatie

http://maps.google.nl/maps?q=groningen+a7&hl=nl&ll=53.206076,6.57724&spn=0.000224,0.00066&hnear=A7,+Groningen&t=h&z=21&vpsrc=6&layer=c&cbll=53.206076,6.57724&panoid=5is5yOmos4SabVm4CS9osw&cbp=12,97.26,,0,15.62

De agent deed op dat moment niets.
Kan die motoragent dan stoppen met laseren en achter de bestuurder aan of moet hij blijven laseren?




sylvester1986

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 21 januari 2012, 15:35:08
Dit is trouwens een normale vraag, puur uit interesse.


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #2 Gepost op: 21 januari 2012, 19:16:09
Ja kan, maar het is natuurlijk de vraag wat de opdracht van de motoragent is geweest. Persoonlijk zie ik zie liever deze gevaaarlijke situaties aanpakken dan op snelheid te controleren.


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #3 Gepost op: 22 januari 2012, 15:06:18
Ik ken de locatie bij die paal. Ik kan me voorstellen dat de motorrijder daar niet ziet dat de linksplakker overlangere afstand 50 km/h rijdt. Voor die paal gaat iedereen in de remmen, ook al omdat vlak ervoor de twee van drie naar twee rijstroken gaat. Daarnaast blijven veel bestuurders op rijstrook 1 rijden, ivm. het invoegen/weven wat vlak na de paal moet gebeuren.
Digitaal onderzoek