DAF A-serie "met de schuine voorkant"

Auteur Topic: DAF A-serie "met de schuine voorkant"  (gelezen 35834 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Feuerteufel

• Forum gebruiker
Reactie #70 Gepost op: 1 maart 2005, 19:02:26
Hallo Johan,

Volgens de Database van Eric de Sain is het een voertuig geweest van HydroAgri in Vlaardingen. bj 1966 en opgebouwt door Vermeulen.

In de Database komt hij maar 1 x voor.

Groetjes

Aaldert

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #71 Gepost op: 16 juli 2005, 14:14:15
DAF V1100C360 met Kronenburg opbouw van brandweer Dwingeloo uit 1957. deze TS9LD2000HD250T1800 werd in 1979 vervangen en zou nog in particulierbezit bestaan.

[verwijderd door de admin]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief

Vatrogasci

• purchaser
  • Forum gebruiker
    • BLOG VATROGASCI
Reactie #72 Gepost op: 16 juli 2005, 14:41:07
Hierbij één van de oude DAFjes die in dienst was bij de brandweer van Stabroek (en voorheen Hoevenen)
De andere had een voorbouwpomp.
Beide waren opgebouwd door Van Bergen als ik mij nog goed kan herinneren
Deze was op het moment van de foto net vervangen door een Mag-Deutz uit Lisse (bouwjaar 1966)

Heeft er misschien iemand meer informatie over deze voertuigen : herkomst, evt. type van chassis, enz...
Alvast bedankt bij voorbaat

Ik zal trachten nog wat foto's te zoeken, zeker ook van het andere voertuig, deze ging trouwens nadien naar het verblijfs-/recreatiepark Dennenbad in Schoten.

Albert-Jan

• Gast
Reactie #73 Gepost op: 16 juli 2005, 17:16:24
De museum DAF van de brandweer Ede. Zoals al te lezen was in het forum Brandweervoertuigen van geel > rood is dit voertuig de voormalige TAS van het korps Ederveen.

groetjes
Albert-Jan

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #74 Gepost op: 16 juli 2005, 20:03:18
Vatrogasci

ik ben bezig voor je om uit te zoeken om welke ex.Nederlandse wagens het hier gaat. van de ene met voorbouwpomp kan ik met zekerheid zeggen welke dit was, onderanderen met hulp van Johan Pots is deze wagen achterhaald. het gaat hier om de TS HD/LD van brandweer Rheden, een DAF V1100C360 met Van Bergen opbouw uit 1957 deze zou in 1972 vervangen zijn en is dus naar Belgie gegaan. de andere wagen is nog niet zeker maar hoop binnen niet te langen tijd het met zekerheid te kunnen stellen. zo als het er nu uit ziet gaat het om de DAF A1100C360 met Van Bergen opbouw van brandweer Brummen. deze TS HD met aanvankelijk achterop een MSD LD was van 1955 en werd in 1972 vervangen en ging dus ook naar Belgie. hoop je iets gehopen te hebben voorlopig. als het zeker is van de andere wagen dat zal ik dat nog melden.   
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief

Rene112

• Gast
Reactie #75 Gepost op: 16 juli 2005, 22:00:16
De bedrijfsbrandweer van Hoogovens (tegenwoordig Corus) heeft o.a. deze Daf tankautospuit in dienst gehad.

Het is een Daf A1300 uit 1969 met opbouw van Ajax-De Boer. De foto heb ik in 1992 gemaakt vlak voordat dit voertuig werd afgevoerd naar Hongarije (volgens de Brandbase naar Rabakecol).

Nog een foto van de achterkant met geopende rolluiken.
Ik twijfel nog even over die tweede haspel... misschien van een poederblusinstallatie? Wie kan het vertellen?

Ik heb nog meer foto's van voertuigen van Corus/Hoogovens, deze zal ik in een apart onderwerp plaatsen (heb ik al eens eerder toegezegd).

groeten,
René de Caluwé

Vatrogasci

• purchaser
  • Forum gebruiker
    • BLOG VATROGASCI
Reactie #76 Gepost op: 17 juli 2005, 13:18:03
Vatrogasci

ik ben bezig voor je om uit te zoeken om welke ex.Nederlandse wagens het hier gaat. van de ene met voorbouwpomp kan ik met zekerheid zeggen welke dit was, onderanderen met hulp van Johan Pots is deze wagen achterhaald. het gaat hier om de TS HD/LD van brandweer Rheden, een DAF V1100C360 met Van Bergen opbouw uit 1957 deze zou in 1972 vervangen zijn en is dus naar Belgie gegaan. de andere wagen is nog niet zeker maar hoop binnen niet te langen tijd het met zekerheid te kunnen stellen. zo als het er nu uit ziet gaat het om de DAF A1100C360 met Van Bergen opbouw van brandweer Brummen. deze TS HD met aanvankelijk achterop een MSD LD was van 1955 en werd in 1972 vervangen en ging dus ook naar Belgie. hoop je iets gehopen te hebben voorlopig. als het zeker is van de andere wagen dat zal ik dat nog melden.   

Alvast bedankt voor de moeite
Bestaan er ook foto's genomen bij het Nederlandse korps van beide voertuigen ???
Intussen vond ik ook de dia van de DAF met voorbouwpomp en deze keer de voorkant   :laugh:

jwpots

• Gast
Reactie #77 Gepost op: 17 juli 2005, 19:48:05
Hierbij één van de oude DAFjes die in dienst was bij de brandweer van Stabroek (en voorheen Hoevenen)
Deze was op het moment van de foto net vervangen door een Mag-Deutz uit Lisse (bouwjaar 1966)

Heeft er misschien iemand meer informatie over deze voertuigen : herkomst, evt. type van chassis, enz...

Ik zal trachten nog wat foto's te zoeken, zeker ook van het andere voertuig, deze ging trouwens nadien naar het verblijfs-/recreatiepark Dennenbad in Schoten.

Hallo Vatrogasci,

Daar kijk ik van op van die foto van het Dennenbad-Schoten. Sinds een paar weken ben ik in het bezit van bijgaande foto's van deze Daf, maar in een zeer erbarmelijke staat. Het vermoeden bestaat bij mij dat het een ex, Nederlander is en ik denk van de brandweer Rheden. Zie hiervoor de bijgaande zw foto.

Groet
Johan

jwpots

• Gast
Reactie #78 Gepost op: 17 juli 2005, 19:54:09
Ik krijg de zw foto er niet bij wegens bestandsgrote, dus even apart.

Groet
Johan

jwpots

• Gast
Reactie #79 Gepost op: 17 juli 2005, 20:12:12

Hallo Vatrogasci,

Nog een keer, de bovenste 2 foto's die jij plaatst zijn ook afkomstig uit Nederland, namelijk brandweer Brummen. N.a.v. deze foto's neem ik per PM even kontakt met je op.

Groet
Johan