To join or not to join

Auteur Topic: To join or not to join  (gelezen 27851 keer)

0 gebruikers (en 34 gasten bekijken dit topic.

Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Gepost op: 19 januari 2005, 23:05:01
Ik ben Delta, 17 jaar, doe eindexamen VWO (profiel Natuur en Gezondheid) en ik ga geneeskunde studeren...
Daarnaast ben ik lid van het Rode Kruis, en... denk ik er over een SIGMA-opleiding (OK; de HOC-opleiding) te volgen, alleen... Als ik over 7 jaar (deo volente) arts ben, is het dan nog logisch om bij het SIGMA te zijn, en zo nee; loont het dan uberhaupt om de opleiding te volgen? Ik ben fanatiek, en ik weet dat ik het aan kan, daarnaast vind ik het gewoon heel erg leuk... Maar heeft het zin?
En nog iets: Moet je 18 jaar zijn op het moment van inschrijven of op het moment van examen? Ik heb hier nog geen duidelijkheid over, maar in het eerste geval kan het... problematisch worden.
Alvast bedankt!


Arts  www.alphalog.nl


Kanarie

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 19 januari 2005, 23:16:57
Dat is de reden waarom ik het niet gedaan heb. Ten eerste kost het me teveel tijd. Maar ook kan ik na het voltooien van de HOC-opleiding niet lang iets voor hen betekenen.
Zie je het voor je: de co-assistent moet nu even weg want de pieper gaat... nee die andere pieper.
En ik ben er nog niet achter wat er aan mijn situatie als EHBO-er danwel SIGMA-lid verandert als ik arts ben. Ach zoek ik te zijner tijd wel uit.
Maar op zich kun je het best doen denk ik. Anders moet je even met je coördinator gaan praten, of misschien ken je wel iemand die bij de SIGMA zit. Weet je ook meteen de details over de opleiding.


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #2 Gepost op: 19 januari 2005, 23:26:42
Ik ben Delta, 17 jaar, doe eindexamen VWO (profiel Natuur en Gezondheid) en ik ga geneeskunde studeren...
Daarnaast ben ik lid van het Rode Kruis, en... denk ik er over een SIGMA-opleiding (OK; de HOC-opleiding) te volgen, alleen... Als ik over 7 jaar (deo volente) arts ben, is het dan nog logisch om bij het SIGMA te zijn, en zo nee; loont het dan uberhaupt om de opleiding te volgen? Ik ben fanatiek, en ik weet dat ik het aan kan, daarnaast vind ik het gewoon heel erg leuk... Maar heeft het zin?
En nog iets: Moet je 18 jaar zijn op het moment van inschrijven of op het moment van examen? Ik heb hier nog geen duidelijkheid over, maar in het eerste geval kan het... problematisch worden.
Alvast bedankt!

Ik weet alvast wel dat de plannen liggen om in deze regio (Nijmegen/Tiel) rond februari weer een nieuwe opleiding te starten. Ze zijn in elk geval druk aan het werven, dus...
Je wordt er nooit dommer van. ;)


Kanarie

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 19 januari 2005, 23:30:51
Geven ze dan ook geen voorlichtingsbijeenkomst?  :-\ Moet je daar heengaan (is leuk).


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #4 Gepost op: 20 januari 2005, 08:58:39
Het is van belang waar je je studie gnk gaat doen. Als je namelijk in Groningen ingeloot wordt en je gaat daar studeren en op kamers, is het wel van belang voor welke geneeskundige eenheid je kiest.
Wacht even af wat de komende 7 jaar (idd D.V.) de plaats wordt waar je het meeste zult zijn en zoek contact met het hoofd van de geneeskundige eenheid en bespreek de zaak met hem. Als ze met tekorten zitten dan zijn ze wellicht blij met je.
Zelf heb de cursus in snel tempo gedaan en had met een half jaar de pieper op zak.  ;D

RAdeR


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #5 Gepost op: 20 januari 2005, 12:07:52
Bij mij in de groep zit ook een arts in opleiding.  :)


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #6 Gepost op: 20 januari 2005, 14:27:02
Bij mij in de groep zit ook een arts in opleiding.  :)

Kijk, dat is goed nieuws voor mij...
Arts  www.alphalog.nl


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #7 Gepost op: 20 januari 2005, 19:09:59
Bij ons zijn er ook een paar, dus er is hoop voor je.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #8 Gepost op: 20 januari 2005, 19:13:36
Bij ons zijn er ook een paar, dus er is hoop voor je.
Jou ons, is eigenlijk binnenkort ook mijn ons.  ;D


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #9 Gepost op: 20 januari 2005, 19:19:10
ha ha ha, nog effies Gerard, beetje geduld, eerst het papiertje behalen en dan..................WELKOM BIJ DE CLUB.  ;D  ;D  ;D
Trouwens wanneer is het eind examen ?