To join or not to join

Auteur Topic: To join or not to join  (gelezen 27861 keer)

0 gebruikers (en 30 gasten bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #70 Gepost op: 25 januari 2005, 11:43:20
Goed idee, maar er zijn nu al te weinig stageplekken. Misschien dat de ervaren SIGMA's eens een keer een nachtdienst kunnen meedraaien?
Delta, hoeveel verschillende meningen heb je nu eigenlijk?

En Joffry,
Op mijn laatste stageadres kwam ik ook wel eens langs de SEH en als je daar iets vertelde over de SIGMA stonden ze mij met verbazing aan te kijken. Dus op sommige SEH's kunnen de mensen toch zeker wel iets leren. Al is het maar een klein beetje, ik neem aan dat de meeste mensen daar de werkwijze van een SIGMA niet eens kennen.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #71 Gepost op: 25 januari 2005, 11:47:40
Om even al mijn meningen op een rijtje te zetten:

-SIGMA's zijn geen artsen
-Misschien is het een beter idee om ergens anders dan op de SEH te kijken of Sigma's 'er wel tegen kunnen'
-Maar Sigma's die er wel tegenkunnen hebben in mijn optiek er veel aan om op een SEH te kijken
-Dus is het zonde dat ze niet zo welkom zijn/er te weinig stageplekken zijn
-En daarom is het mogelijk een idee om nachtdiensten te draaien, dan heb je er een hoop uur bij.

...Eh, heb ik nog meer 'tegenstrijdigheden' rondgestrooid op deze topic?  ;)
Arts  www.alphalog.nl


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #72 Gepost op: 25 januari 2005, 11:52:57

...Eh, heb ik nog meer 'tegenstrijdigheden' rondgestrooid op deze topic?  ;)
Verder heb ik niets kunnen vinden. Dankjewel.


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #73 Gepost op: 25 januari 2005, 13:02:02
Delta moet eerst maar eens een tijdje in de echte wereld meedraaien denk ik.  ;)

Arjan
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #74 Gepost op: 25 januari 2005, 13:02:29
Delta moet eerst maar eens een tijdje in de echte wereld meedraaien denk ik.  ;)

Arjan

Ik kan niet wachten...  :)
Arts  www.alphalog.nl


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #75 Gepost op: 25 januari 2005, 22:25:08
Oké, we zijn weer hatelijk genoeg geweest, we gaan weer verder! ;)

Christian


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #76 Gepost op: 25 januari 2005, 22:48:14
Oké, we zijn weer hatelijk genoeg geweest, we gaan weer verder! ;)

Christian

D'r is niemand hatelijk. Feit is dat jonge mensen nog niet spreken uit ervaring en dat kan een gemis zijn in bepaalde discussies. Daar komt geen venijn bij kijken, maar soms moet je inderdaad toegeven dat mensen pas iets gaan inzien als ze een stukje levenservaring opdoen (zei moeders met wijze woorden ;))


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #77 Gepost op: 26 januari 2005, 16:02:01
OK, terug naar de topic: iemand nog een mening over de vraag: Heeft het zin voor een geneeskundestudent om de HOC-cursus te volgen, zelfs als dat betekent dat hij tijdens zijn co-schappen verminderd inzetbaar is en niet als arts mag optreden tijdens een rampenhulpverlening? Of kan een arts wel als arts optreden (zelf diagnoses stellen en zelf medicatie toedienen)?
Arts  www.alphalog.nl


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #78 Gepost op: 26 januari 2005, 16:05:47
OK, terug naar de topic: iemand nog een mening over de vraag: Heeft het zin voor een geneeskundestudent om de HOC-cursus te volgen, zelfs als dat betekent dat hij tijdens zijn co-schappen verminderd inzetbaar is en niet als arts mag optreden tijdens een rampenhulpverlening? Of kan een arts wel als arts optreden (zelf diagnoses stellen en zelf medicatie toedienen)?

Het antwoord op je laatste vraag is: nee. Als je als Sigmalid bij een inzet bent, ben je Sigmalid en niets anders (je kunt hooguit een idee aandragen bij een pleeg ;)).
Verder zul je zelf je beslissing moeten nemen om hier al dan niet je tijd in te steken.
Bovendien denk ik dat je geneeskunde en het Sigma als twee verschillende zaken moet zien.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #79 Gepost op: 26 januari 2005, 16:06:09
Of kan een arts wel als arts optreden (zelf diagnoses stellen en zelf medicatie toedienen)?
Op deze vraag heb je al antwoord gehad  ;)